רעבים כל הזמן- רשימת המזונות המשביעים ביותר ודלי הפחמימה
depositphotos_193543680_s_optimized

רעבים כל הזמן- רשימת המזונות המשביעים ביותר ודלי הפחמימה

אני רעבה, בא לי משהו, יש לי חשק לאכול משהו .מכירים את המשפטים האלה? רוב האנשים אוכלים כל היום ורעבים כל הזמן.
האם אתם אוכלים כשאתם רעבים? האם אתם מרגישים שובע או רעב?
מה זה בכלל שובע? רוב האנשים אוכלים מבלי להרגיש רעב וממשיכים לאכול מבלי להרגיש שובע.

שובע זהו היעדר רצון לאוכל. שובע זה אומר לאכול טוב, להתמלא באוכל טעים, לקבל את כל התזונה שצריך ולא להיות רעב או עם חשקים עד הארוחה הבאה.
כדי להצליח בשיגרה של תזונה נכונה והרזיה בריאה, מניעת רעב היא אחת המטרות החשובות ביותר.

כשאני שואלת מטופלת בקליניקה מתי את אוכלת? התשובה הנפוצה היא:
בשעה 08:00 אני אוכלת ארוחת בוקר.
בשעה  13:00 צהריים וכו'
אף פעם לא שמעתי את התשובה אני אוכלת כשאני רעבה.
תחשבו רגע כמה פעמים קראתם לילד שלכם לשולחן והוא ענה "אני לא רעב"  ואז אמרתם לו "תאכל עכשיו כי אחר כך תהייה רעב". תקראו שוב את השורה הזו.
היא נשמעת לכם הגיונית? לאכול עכשיו, כשאני לא רעב, כדי שאחר כך לא אהיה רעב?
זה קצת כמו לישון בכח עכשיו כדי שמחר לא אהיה עייף.
אם גם אצלכם זה ככה, אתם לא שונים מרוב האנשים שמנשנשים כל היום וכשמגיעה שעת הארוחה, אוכלים, גם אם לא באמת רעבים.
זה מה שהביא לנו את מגיפת ההשמנה, הסוכרת והמחלות המטאבוליות.

במאמר היום אציג רשימה של מזונות, שאם תאכלו אותם, תישארו שבעים לאורך זמן, לא תחפשו משהו בארונות או לא תמצאו את עצמכם ממלמלים  "בא לי משהו"…

 רשימת המזונות המשביעים מיועדת

  • למי שנאבק בנשנושים וחשקים.
  • למי שניסה הרבה דיאטות ותמיד נשאר בהן רעב.
  • למי שעושה דיאטה דלת פחמימה ונתקע בירידה במשקל.
  • למי שלא הצליח למצוא תפריט מאוזן לירידה במשקל ולאיזון סוכר.
  • למי שלא מצליח לשלוט בכמויות המזון שהוא אוכל.
  • למי שעושה דיאטה קטוגנית ,מתקשה לדבוק בה ומחפש גיוון נוסף של מזונות.

 

איך להשתמש ברשימות המזונות המשביעים

קודם כל להבין שהרשימה נועדה לעזור לך להרכיב את הארוחה נכון.
לא צריך לאכול רק את מה שברשימה, כי אז האוכל עלול להיות משעמם.
צריך ליהנות מהאוכל וגם להשיג את המטרות של תחושת שובע, איזון סוכר וירידה במשקל.
הרשימה הזו אינה מכילה את כל המזונות הקיימים. המטרה שלה לתת לכם קצה חוט להתחיל איתו, כדי שתוכלו להבחין מתי אתם שבעים ומתי אתם רעבים.

10 מקורות לחלבון מהחי המשביעים ביותר ודלי פחמימה

  1. טונה
  2. חלבון ביצה
  3. חזה הודו , חזה עוף
  4. פירות ים – שרימפס, סרטן, לובסטר, צדפות, מולים
  5. דגים: סלמון , לברק, פורל
  6. סרדינים, אנשובי
  7. הרינג
  8. בקר טחון
  9. כנפי עוף
  10. ביצה

10 מקורות לחלבון מהצומח המשביעים ביותר עם מעט פחמימות

  1. אבקת חלבון אפונה
  2. טמפה
  3. טופו
  4. סייטן
  5. אדממה יבשה וקלויה
  6. חלב סויה
  7. תורמוס מבושל
  8. שמרי בירה
  9. עדשים ירוקות מבושלות
  10. לוביה

15 הירקות הכי משביעים ודלי פחמימה

  1. פטריות
  2. תרד
  3. אספרגוס
  4. חסה
  5. ארוגולה
  6. מנגולד
  7. זוקיני
  8. קייל
  9. ברוקולי
  10. כרוב ניצנים
  11. כרובית
  12. סלרי
  13. שעועית ירוקה
  14. כרוב
  15. מלפפון

5 הפירות הכי משביעים עם מעט פחמימות

  1. פטל שחור
  2. פטל אדום
  3. תותים
  4. קיווי
  5. אבוקדו.

5 מוצרי החלב המשביעים ביותר ודלי הפחמימה

  1. יוגורט יווני
  2. גבינת קוטג'
  3. גבינת צ'דר
  4. חלב 3% שומן
  5. גבינת פרמז'ן

איך להרכיב נכון את הצלחת ולהישאר שבע

קודם כל חלבון: חלבון הוא רכיב תזונתי חיוני שמפחית רעב ועוזר לך להרגיש שובע. לכן, כל ארוחה חייבת לכלול חלבון בכמות טובה. (לא לשכוח שלתחושת שובע מירבית חשוב לאכול בסדר הנכון – לקריאה בהרחבה). החלבון יכול להיות: בשר, עוף, ביצים, פירות ים או טופו.
אח"כ ירקות – סיבים: סיבים הם החלק שלא ניתן לעכל בירקות (שהן פחמימות – לקריאה בהרחבה) והן גורמות לתחושת שובע גדולה. מלאו את שאר הצלחת שלכם בהרבה ירקות עליים או סיביים מהרשימה.
לבסוף הוסיפו שומן (שמן זית, חמאה, קוקוס, גבינה) , כדי שיהיה טעים ומהנה.

מה לא נכנס לרשימה: מזונות שיגרמו לך לרצות לאכול עוד ועוד מהם ללא הפסקה .

בהצלחה.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

מאמרים נוספים

אלולוז ממתיק לסוכרתיים

אלולוז – הממתיק הכי טוב לסוכרתיים

האם אלולוז הוא הממתיק הכי טוב לסוכרתיים? מה היתרון של הממתיק הזה לחולי סוכרת וכיצד אלולוז יכול להועיל לבריאות המטאבולית שלך?  האם סוכרתיים יכולים להשתמש

עייפות וסוכרת – פתרון טבעי

 סוכרת היא מצב כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ואחד התסמינים השכיחים והמתישים שלה הוא עייפות. עייפות בסוכרת עלולה להיות חוויה מתמשכת למדי המקשה

צום לסירוגין לסוכרתיים

הגישה המסורתית לטיפול בסוכרת לא מצליחה! כולם מחפשים ריפוי ולא רוצים "לנהל את המחלה". אנשים רוצים להיות בריאים יותר, להרגיש טוב יותר, לאזן סוכר, לאזן

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

 דפוסי האכילה שלנו בעשורים האחרונים השתנו באופן משמעותי ויש להם חלק גדול במגפת ההשמנה והסוכרת. אחד משלושת השינויים העיקריים בהרגלי התזונה שלנו הוא זמן האכילה.

לחץ דם גבוה וסוכרת מה הקשר

סוכרת ולחץ דם גבוה: מה הקשר?

יתר לחץ דם הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים לתמותה ממחלות לב וכלי דם, אשר נמנות על סיבות המוות המובילות בישראל. פתיחה קצת מדכאת לכתבה ….מודה.

חשיבות המגנזיום לסוכרתיים

מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר, אשר הכרחי לפעולתם של יותר מ -300 אנזימים שונים. כיום כ-  70% מהאנשים סובלים ממחסור במגנזיום ובמיוחד סוכרתיים. מהי

יום הסוכרת 2020

בימים אלו של מגפת ה- COVID-19, כשהכלכלה העולמית מתרסקת, ואנחנו חווים סכסוכים גזעיים ופוליטיים ברמה יומיומית נראה על פני השטח שזה לא ממש הזמן לעסוק

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן