צום לסירוגין – 12 טיפים חשובים

צום לסירוגין היה מאז ומתמיד חלק מהתרבות והדת של מיליוני אנשים בעולם. במאמר הזה אתן לך 12 טיפים ועצות חשובות לצום לסירוגין אשר מתבססות על הניסיון שיש לי בטיפול במאות חולי סוכרת שעשו שימוש בצום לסירוגין בדרך שלכם להבראה.

עייפות וסוכרת

עייפות וסוכרת- מדוע אני עייפה כל הזמן?

מדוע אני עייפה כל הזמן למרות שישנתי מספיק? עייפות וסוכרת לרוב הולכים ביחד, על פי נתוני איגוד הסוכרת האמריקני מחקרים מראים כי 61% מהאנשים עם סוכרת מסוג 2 מדווחים על עייפות כסימפטום.

הקשר שבין סוכר מסוג 2 לאלצהיימר

סוכרת מסוג 2 ואלצהיימר – הכל על הקשר בינהן.

האם סוכרת מסוג 2 יכולה לגרום לאלצהיימר? האם אלצהיימר זו הסוכרת של המוח? כיצד אפשר להפחית את הסיכון לאלצהיימר? במאמר שלפניך.

איך נילי קפלן הורידה את ה- HbA1c מ- 7.4% ל- 5.6%?

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

סיפורי הצלחה:

איך נילי קפלן הורידה את ה- HbA1c מ- 7.4% ל- 5.6%

הגעתי לביקור ראשון אצל טלי בגלל תרופות לסכרת שאני נוטלת שנים רבות. עד אז ניסיתי דיאטות שונות, חלקן הצליחו יותר וחלקן פחות. כשאני אומרת הצליחו הכוונה שירדתי במשקל לתקופה מסוימת, לעיתים לשנים אחדות. יחד עם זה ברור היה לי שאף פעם לא באתי לתוכניות האלו בגלל סוכר. הגעתי בגלל רצון, צורך לרזות לקראת אירוע משפחתי, גיל עגול, מראה אמיתית חדשה הוצבה בחדר השינה ועוד.

הסכרת לא הפריעה לי בקביעות. נטילת התרופות השונות והזריקות לא מנעו ממני כלום. אורח החיים שלי כולל בילוים במסעדות, נסיעות רבות לחו"ל, בתי קפה, בישולים טעימים בבית.

לעיתים היתה הרגשה רעה, יובש בפה, שילשולים, כאבי בטן, סחרחורות, התעלפויות. אבל תמיד אמרתי "זה יעבור, אכלתי כמו חזיר, זו שפעת, זה חד פעמי ועוד"

הפעם הגעתי לטלי בהצהרה – באתי לטפל בסוכר, לא בירידה במשקל.

אצל טלי למדתי שאוכל שמן זו "ברכה", אפשר גם אפשר בלי פחמימות וסוכרים. למדתי לאכול שתי ארוחות ביום, לצום לפעמים ולהרגיש על גג העולם.

כמובן שעד כה הירידה במשקל (12 ק"ג) גם תורמת להתרוממות הרוח.

הבדיקות שלי טובות, התחלתי להפחית בכמות התרופות (באישור הרופא כמובן), אני אוכלת אוכל שאני אוהבת, מתכננת את צעדי ונהנית מכל העניין.

אצל טלי נעים לדבר, יש למי ולמה להקשיב, יש מענה לכל שאלה ולכל צורך. כל אחד יכול

למצוא פיתרון לבעיותיו הרפואיות. היא נוסכת הרגשת ביטחון, יוצרת קשר ובאמת מתעניינת במה שעובר עלי. היא "מאלצת" אותי לקבוע בכל פעם יעדים חדשים.

איתה אני מרגישה שאפשר לשנות את אורח החיים, יש היגיון בהכוונה, באמירות וזה מקל על הביצוע.

אני ממליצה לא להצהיר הצהרות, להתחיל בקטן כמוני, רק להגיע ולנסות – ההמשך מובטח!!!

הסוכר שלך גבוה? מילוי הטופס הזה יכול להיות השינוי שלך לשנה החדשה!

נילי קפלן בת 62 3 באוקטובר 2019

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן את הסוכר בכוחות עצמה ולאחר שנתקלה במאמרים שכתבתי החליטה להגיע לפגישת ייעוץ ראשונה ב- 22.01.19 . טרם פגישתנו מדידות הסוכר בבוקר היו בממוצע 126 ושעתיים אחרי הארוחה 131.  אתמול 20.02.19 בבוקר הסוכר הגיע ל- 119 , ושעתיים אחרי האוכל 89 .

הנה הסיפור שלה:

שמי רעות ואני בת 56. במשפחתי שני הוריי עם סוכרת סוג 2. אני נלחמת כבר כמה שנים שלא להגיע למקום הזה של לקיחת כדורים או גרוע מזה זריקות אינסולין. כשראיתי את הפוסטים של טלי חקק יצרתי קשר עמה. כבר בפגישה הראשונה שלנו אמרה לי טלי משפט חשוב מאוד: "אני לא רוצה להוריד לך את הסוכר אלא לגרום לו לא לעלות בכלל". ואת הגישה הזאת אהבתי. ובנוסף הפריחה לי מיתוסים שחקוקים לי ולנו במשך עשרות שנים כמו שחמאה וביצים אינם טובים לבריאותינו. ביומיים הראשונים לאחר הפגישה חשבתי הרבה על אוכל וגם הרגשתי כעס ותסכול גדולים מאוד , איך אוותר על פחמימות כמו לחם ומאפים? אך להפתעתי עברתי את המשבר הזה מאוד מהר והרגשתי שאני מוצאת את האוכל שאני אוהבת שנכון לי ואפילו משביע. הרגשתי מסופקת מהאוכל וממוקדת במאכלים שמאזנים לי סוכר טרגליצרידים ותפקודי כבד. ולא פחות חשוב יורדת במשקל.

רעות מתוקי 21 בפברואר 2019

איך הורדתי את ה- HbA1C מ 11.4% ל- 6.1% – ב- 4.5 חודשים

שמי איילה צאירי ואני בת 68 הנה הסיפור שלי במספרים:

כשהגעתי לטלי הייתי רגע לפני הזרקה של אינסולין, הרופאה אמרה לי שצריך כבר להתחיל אחרת אני בסכנה.  הגעתי אליה סקפטית ומתוך יאוש של האופציה האחרונה. המדדים שלי היו: 

HBA1C = 11.4%

גלוקוז בצום = 381

טריגליצרידים = 206

כולסטרול כללי = 303

היום אחרי  4.5 חודשים ו- 7 פגישות ליווי:

HBA1C = 6.1%

גלוקוז בצום = 126

טריגליצרידים – 80

כולסטרול כללי = 216

השינוי הכי משמעותי שעברתי בנוסף לירידה ברמות הסוכר היא השינה שחזרה לי, אני כבר לא מתעוררת בלילה ומחפשת משהו מתוק, החשק למתוק פשוט נעלם לו . שנים גם סבלתי ממערכת העיכול לא תקינה וגם היא חזרה לעצמה. והכי כיף לי שיש לו שוב אנרגיה גבוהה ואני כבר לא עייפה אחרי האוכל.

תמיד ידעתי מה לעשות ושמעתי כבר הכל,  אבל משום מה לא הצלחתי לעשות שינוי, האשמתי את עצמי בחוסר כח רצון וכל הזמן אמרתי לעצמי: "אני רק צריכה להחליט, אני צריכה פשוט להיכנס לזה" . תודה רבה טלי על התמיכה , הסבלנות ומקצועיות. 

אילה צאירי בת 68 18 ביולי 2019

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו אותי לחרדה! הכרתי מקרוב את המשמעות של מחלת הסוכרת ותוצאותיה מאחר ואבא שלי סבל ממנה בשנותיו האחרונות. 

הרופאה אמרה לי שאני גבולית עם סיכון לחלות בסוכרת וכדאי שאתייעץ עם  מומחה. אחי סיפר לי על טיפול שהתחיל, מסיבות דומות,  אצל טלי חקק ומיד התחלתי גם אני בעזרתה, את תהליך השינוי שלי. חששתי מאוד מלהכנס שוב למלחמה מול הפחמימות, כבר ניסיתי הכל והייתי די מיואשת. מה גם שידעתי בדיוק מה צריך לעשות, רק שבין לדעת מה לעשות ובין לעשות יש הבדל.

במשך שלושה חודשים של ליווי הצלחתי, בלי בעיה בכלל,להסתפק בשתי ארוחות ביום ואפילו ארוחה אחת. בחיים לא הייתי מדמיינת את עצמי אוכלת ארוחה אחת ביום. הארוחות היו מורכבות מכל מה שאהבתי בעבר ונמנעתי בשנים האחרונות. עיקר השינוי כלל צום לסירוגין ודיאטה דלת פחמימות.

בתום תקופה קצרה זו ירדתי 7 קילו ותוצאות הבדיקות שלי הפתיעו אפילו את הרופאה .

ה HbA1C ירד מ-5.9% ל- 5.2% ויכולתי לנשום לרווחה שהתוצאה שלי שוב בתוך הסוגריים. תודה טלי שנתת לי את הכלים להרגלי אכילה שמאפשרים לי לשמור על רמת סוכר תקינה, כולסטרול נורמלי ומשקל.

לכל מי שחושש, הדיאטה הזו קלה מאוד!  אני אוכלת טוב וגם שומרת על בריאותי.

תודה טלי

8 ביולי 2019

ניתן לקבוע פגישה בתל אביב או בתל מונד