9 הטעויות שסוכרתיים עושים!
לקביעת פגישה: 050-7499980

9 הטעויות שסוכרתיים עושים!

למרות שסוכרתיים פועלים לפי ההנחיות שקיבלו הסוכר שלהם לא מאוזן. במאמר שלפניכם איגדתי את 9 מהטעויות הנפוצות ביותר שעושים סוכרתיים וטרום סוכרתיים בתקווה שיעזור לכם לדעת מה לא לעשות.

אוכלים כל 2-3 שעות 

כמה פעמים קיבלתם הנחיה לאכול כל 2-3 שעות כדי שרמות הסוכר יישארו מאוזנות?

אם הייתם יודעים מה זה עושה לאינסולין שלכם אולי הייתם חושבים פעמיים.

בכל פעם שאתם אוכלים משהו גם תפוח קטן קטן וגם פרוסה קטנה או פריכית, מגיע סוכר לדם שלכם שבעקבותיו מופרש אינסולין, חשיפה של הגוף לאינסולין בתכיפות של 2-3 שעות מגבירה את עמידות האינסולין בגוף ומחמירה את הסוכרת.

מורידים פחמימות אבל לא מוסיפים שומנים

רוב הסוכרתיים מבינים שפחמימות לא טובות להם.

אבל כשהם מנסים להתמודד לבד עם הבעיה ולהפחית פחמימות הם לרוב נשברים ומאשימים את עצמם שאין להם כח רצון.

הסיבה לכך פשוטה, כשמורידים פחמימות חייבים להוסיף שומנים שישמרו על תחושת שובע לאורך זמן ולא יעלו את רמות הסוכר.

אוכלים גם כשלא רעבים

רוב האנשים הסובלים מעודף משקל וסוכר גבוה לרוב אוכלים גם כשהם לא רעבים.

ההתחברות לתחושת הרעב אינה מוכרת להם והם אוכלים לרוב כי הגיעה השעה או כי העיניים ראו משהו שהם רוצים לאכול.

כולנו נולדנו עם מנגנון שובע ורעב אבל שכחנו איך זה מרגיש לאכול כשרעבים.

הפחד שלנו מלהיות רעבים כל כך גדול שאנחנו אוכלים עוד לפני שאנחנו רעבים. התחברות למנגנון הרעב והשובע נותנת תחושת שחרור וחופש מאכילה בלתי פוסקת.

סופרים קלוריות

ספירת קלוריות נועדה במקור לעזור לאנשים להגביל את כמויות האכילה, אבל כשאוכלים את הדברים הלא נכונים מאוד קשה לאורך זמן להתמיד בשיטה הזו ואחרי תקופה חוזרים לאותם הרגלים ישנים. אכילה של מזונות נכונים אינה מצריכה ספירת קלוריות או מדידה כלשהי, אוכלים עד ששבעים.

לא אוכלים מספיק סיבים

תפקידם של הסיבים במזון הוא להאט את קצב פירוק הסוכר.

איך נדע אם פחמימה טובה לנו או לא? נבחן את כמות הסיבים במנה! ככל שכמות הסיבים גבוהה יותר כך קצב פירוק הסוכר יהיה איטי יותר וקפיצת הסוכר והאינסולין יהיה מתון יותר.

הטבע נתן לנו פחמימות אבל גם העניק לנו סיבים.

אוכלים מזונות “דיאט”

מזונות “דיאט” מכילים לרוב חומרים שאומנם לא מעלים את רמות הסוכר בדם אבל עושים נזק לכבד. מחקרים אחרונים מראים גם כי צריכה של מזונות המכילים ממתיקים מלאכותיים, מעלה לאורך זמן את החשק למתוק ובעקבותיו מגיעה צריכה גבוהה יותר של סוכר.

לא מתעמלים

מספורט לא מרזים זו כבר עובדה ידועה. (אלא אם החלטתם לרוץ מרתון).

אבל הליכה פעמיים – שלוש בשבוע במשך 45 דק’, בהחלט משפרת את ההרגשה ועוזרת לתאי הגוף להיות רגישים יותר לאינסולין.

שותים קלוריות

שתייה של משקאות ממותקים היא הרסנית לגוף בכלל ולרמות הסוכר בדם בפרט.

הבעיה העיקרית היא שאנחנו לא מרגישים שאנחנו צורכים סוכר. יש לשים לב גם למיצי פירות סחוטים הנחשבים ל”מאוד בריאים” ולמעשה מכילים כמות אדירה של סוכר.

לא ישנים מספיק

שינה טובה חשובה יותר מתזונה מאוזנת לשיפור מדדי הסוכר! כן, ממש כך!

בזמן השינה מתרחשים בגוף תהליכים רבים של תיקון, פינוי רעלים ואיזון.

חוסר בשעות שינה משפיע בצורה קריטית על הבריאות – אפילו יותר מעוגת שוקולד.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

ניסים הגיע אליי בגל הראשון של הקורונה, בימים שבהם עברתי לטפל רק בזום. מטופל בתרופות

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

שמי חלי, בת 51, שמשנותיי ה-40 סובלת מיתר משקל. אז אני, בניגוד לאחרים לא ניסיתי

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

מה הביא אותי לטיפול הגעתי לטלי לאחר שראיתי את חברתי בתהליך שהיא עוברת איתה והיא

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

אז, היית בדיאטה דלת פחמימה או קטוגנית זמן מה והכל הלך מצוין ואז יום אחד

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

האם גבינות שמנות הן חלק מהתפריט לסוכרתיים? האם הן חלק מהתפריט הקטוגני? האם מותר לאכול

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

חולי סוכרת מסוג 2 אשר מבצעים פעילות גופנית מתונה עד גבוהה עשויים להפחית עד שליש

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

כולם מדברים על החשיבות של ויטמין D ולפעמים זה מרגיש כמו עוד טרנד של תוסף

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן