תנגודת לאינסולין – כיצד היא מתפתחת ומה אפשר לעשות כדי למנוע אותה?
לקביעת פגישה: 050-7499980

תנגודת לאינסולין – כיצד היא מתפתחת ומה אפשר לעשות כדי למנוע אותה?

כאשר אנחנו אוכלים האינסולין עולה!  ככה עובד הגוף שלנו.

ישנם מאכלים שמעלים יותר את האינסולין וישנם שפחות, למשל פחמימות מעלות אותו מאוד, חלבונים קצת פחות ושומנים כמעט ולא.

תפקידו של האינסולין – להכניס לתאים את הסוכר שהתפרק מהמזון על מנת שהתא יוכל לנצל אותו לאנרגיה.

כאשר האינסולין לא מסוגל יותר להכניס את הגלוקוז (סוכר) לתאים – זה המצב שנקרא תנגודת אינסולין!

 

כיצד מתפתחת התנגודת לאינסולין?

1. שימוש יתר באינסולין – בדומה לאנטיביוטיקה שמשתמשים בה יותר מידי והיא פחות יעילה, כך גם עם האינסולין.

  • ארוחות בתכיפות גבוהה – 5-6 פעמים ביום.
  • אכילה מרובה של פחמימות וסוכרים.

גורמות לגוף לעלות את רמת האינסולין בהתאמה.

כך נוצר מצב של רמת אינסולין גבוהה בדם כל הזמן וכמו האנטיביוטיקה – בסוף זה לא משפיע.

2. יותר מידי סוכר בתאים – תדמיינו לכם שאתם אורזים מזוודה, בהתחלה קל להכניס לתוכה חולצה ומכנסיים אבל אחרי עוד ועוד פריטים שהוספתם, המזוודה כבר מפוצצת ואפילו גרב לא תצליחו להכניס!

זה בדיוק מה שקורה בתאים שלנו בגוף, הם מלאים בסוכר וכל פעם יותר ויותר קשה לאינסולין להכניס עוד סוכר.

כשרמת האינסולין בדם גבוהה ועדיין האינסולין לא מצליח להכניס את הסוכר זה המצב של סוכרת מסוג 2.

 

מכיוון שסוכר שמסתובב בדם גורם לנזקים חמורים, הרופא נותן לנו תרופה…

הרוב, מתחילים עם תרופה שנקראת מטאמורפין, שתפקידה לא להעלים את הסוכר אלא לשנע אותו למקומות אחרים: לכבד, לכליות, למערכת העצבים, לעיניים וללב ,חלק ממנו גם הופך לשומן.

וככה למעשה מעבירים את הבעיה למקום אחר ולא באמת פותרים אותה.

כשהמזוודה מלאה הפתרון הנכון הוא לרוקן אותה! ולא לדחוס ולהפעיל כח.

לתנגודת לאינסולין משוייכים היום המון מחלות:

  • אלצהיימר
  • סוכרת סוג 2
  • השמנה
  • שחלות פוליציסטיות – PCOS
  • עייפות כרונית
  • סרטן
  • כבד שומני
  • בעיות זיקפה
  • יתר לחץ דם
  • מחלות לב
  • הזדקנות מהירה
  • פרופיל שומנים בדם (טריגליצרידים גבוהים)

כיצד תדעו אם אתם סובלים מתנגודת לאינסולין?

תנגודת לאינסולין מתפתחת בתהליך ארוך ואיטי , לפעמים עשור שלם, אבל ברקע מתרחשים נזקים לגוף שאנחנו לא מודעים אליהם, או לא משייכים אותם לתנגודת. כגון: עייפות, פגיעה בזיכרון לטווח קצר, חוסר איזון הורמונלי ועוד.

בדיקת דם הנקראת – A1C יכולה לתת לכם תמונת מצב על רמות הסוכר בדם בשלושת החודשים האחרונים וממנה ניתן ללמוד האם יש לכם תנגודת לאינסולין. (ניתן לבקש את הבדיקה מרופא המשפחה או לערוך את הבדיקה ברשת סופרפארם בעלות של 25 ש”ח ולקבל תוצאה תוך 5 דק’)

 ומה הפתרון?

  1. להוציא מהתפריט סוכרים ועמילנים (אורז, תפוחי אדמה, פסטה, בטטה, לחם ועוד)
  2. להרכיב נכון את התפריט היומי – מעט פחמימות , קצת יותר חלבונים ולא לפחד משומנים טובים כמו שמן זית, חמאה, ביצים, אגוזים ואבוקדו.
  3. לאכול אוכל אמיתי, לא מעובד, לא קנוי, אוכל מלא וטבעי – שאתם מסוגלים לזהות את מה שאתם אוכלים!
  4. לאכול 3 פעמים ביום בזמני הארוחות בלבד ולא לנשנש.
  5. לישון טוב.
  6. ופשוט לא לאכול – צומות מתוכננים, בניגוד לרעב, הן כלי עתיק יומין להבראת הגוף, הצום הנו כלי קל מאוד ליישום. (יש המון פחדים מסביב למילה “צום” ומתעוררת תחושת רעב מידית רק מלשמוע את המילה, אבל מי שחווה צום יודע שלא רק שלא רעבים, אלא מרגישים תחושת אנרגיה גבוהה מהרגיל).

 

אם אתם רוצים לעשות שינוי ולא יודעים איך, אם אתם מרגישים שהתפריט שלכם לא מאוזן וחוששים מבישולים מורכבים או חוסר זמן , אני יכולה להציע לכם פתרונות קלים ופשוטים ליישום, קחו את הבריאות שלכם ושל משפחתכם בידיים.

הרימו טלפון עוד היום , 0507499980 ניפגש ותראו שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה אולי נראה.

 

רוצים לקבל עדכון כשהמאמר הבא יתפרסם? הצטרפו עכשיו לרשימת הדיוור שלי

האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום אופן ייעוץ רפואי או ייעוץ מקצועי כלשהם, תחליף לייעוץ כאמור או המלצה אישית כלשהי אשר יכולה להינתן רק לאחר פגישת ייעוץ אישית, ואין בהם כדי ליצור יחסי מטפל-מטופל. על כן כל הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריותך בלבד.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

סיפורי הצלחה:

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

שומנים בתפריט לסוכרתיים? בטוחה? ולירידה במשקל? שנים אמרו לנו ששומן משמין, ששומן סותם את העורקים

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

סוכרת עייפות ושינה – מהי הסיבה העיקרית לבעיות שינה ועייפות אצל סוכרתיים? מדוע מתעוררים בין

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

 סוכרתי ורוצה לרדת במשקל? צריך לאכול כל 2-3 שעות. מכירים את ההנחיה הזו ? יש

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

כיצד להוריד את הסוכר בדם, המשקל והעמידות לאינסולין ,בעזרת הפעילות הגופנית הנכונה ומאיזו פעילות גופנית

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן