איך להפחית את החשק לפחמימות – 3 טיפים ממש שווים!  
Portrait young woman deciding whether to eat healthy food or sweet cookies she is craving sitting at table isolated grey wall background. Human face expression emotion reaction Diet nutrition concept

איך להפחית את החשק לפחמימות – 3 טיפים ממש שווים!  

מכירים את התחושה שממש מתחשק לכם משהו מתוק ואתם מתחילים לפתוח את הארונות בחיפוש אחר אותו משהו? ואחרי שלקחתם משהו אחד בא לכם עוד משהו כזה? ועוד אחד? אז איך מורידים את החשק הזה ??

עובדות על פחמימות

  1. פחמימות מעלות את רמות האינסולין בדם בצורה הכי מהירה וגבוהה, בעוד חלבון מעלה אותו פחות ושומן לא מעלה.
  2. אכילה רצופה במהלך היום, ללא הפסקות גורמת לרמות גבוהות של אינסולין בדם במשך כל היום.
  3. אינסולין הוא ההורמון שגורם לנו לרצות לאכול יותר, אפשר אפילו לקרוא לו הורמון השמנה. (זה לא קשור לכח הרצון!).

תכלס מה צריך לעשות

  1. אוכלים רק 3 ארוחות ביום ללא נשנושים ולא 6 ארוחות כפי שנהוג היום. ההפסקה בין הארוחות נותנת זמן לאינסולין לרדת ומפחיתה את הצורך "במשהו" נוסף, זאת בניגוד לדעה הרווחת שחשוב לאכול בתדירות גבוהה , על מנת לשמור על רמת סוכר קבועה בדם!
  2. מפסיקים לפחד משומן – מאכלים עם רמה גבוהה של שומן, לא מעלים את רמות האינסולין בדם ומשאירים אותנו שבעים ורגועים לאורך זמן. המון אנשים הוציאו מהתפריט שלהם גבינות שמנות ובשר שמן מהפחד לסתום את העורקים ולקבל התקף לב, המחקרים מראים שדווקא הסוכר הוא הגורם לכבד שומני ולטרשת עורקים ולא השומן שבמזון.
  3. אוכלים ארוחה מאוזנת – ארוחה מאוזנת מכילה את כל אבות המזון לפי הכלל הבא: מעט פחמימות ויותר חלבון ושומן.

איך עושים את זה

בתשובה אחת – לדאוג שרמות האינסולין בדם יהיו נמוכות!

לדוגמא – ארוחת צהריים של קוסקוס עם ירקות  היא ארוחה של פחמימות בלבד, שתביא לעלייה חדה ברמות האינסולין. (בעקבות העלייה החדה תבוא גם ירידה חדה ואז שוב יהיה חשק למשהו מתוק).

לעומת זאת – ארוחת צהריים של דג סלמון, שהוא דג שומני מאוד עם סלט ירקות היא ארוחה מאוזנת,שתשאיר אתכם שבעים לאורך זמן וללא חשק למשהו מתוק.

החשקים שלנו מגיעים בדר"כ ממקום של מחסור ברכיבים תזונתיים ובתנודות של רמת הסוכר והאינסולין ולא בגלל חוסר כח רצון.

למי שרגיל לאכול 6 ארוחות ביום, לאכול 3 ארוחות נשמע בלתי אפשרי . אבל זה אפשרי ואפילו יותר קל ממה שאתם חושבים – רוצים ללמוד איך לבנות תפריט שישאיר אתכם בלי חשק למתוק ? צרו עמי קשר לשיחת ייעוץ:

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

מאמרים נוספים

אלולוז ממתיק לסוכרתיים

אלולוז – הממתיק הכי טוב לסוכרתיים

האם אלולוז הוא הממתיק הכי טוב לסוכרתיים? מה היתרון של הממתיק הזה לחולי סוכרת וכיצד אלולוז יכול להועיל לבריאות המטאבולית שלך?  האם סוכרתיים יכולים להשתמש

עייפות וסוכרת – פתרון טבעי

 סוכרת היא מצב כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ואחד התסמינים השכיחים והמתישים שלה הוא עייפות. עייפות בסוכרת עלולה להיות חוויה מתמשכת למדי המקשה

צום לסירוגין לסוכרתיים

הגישה המסורתית לטיפול בסוכרת לא מצליחה! כולם מחפשים ריפוי ולא רוצים "לנהל את המחלה". אנשים רוצים להיות בריאים יותר, להרגיש טוב יותר, לאזן סוכר, לאזן

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

 דפוסי האכילה שלנו בעשורים האחרונים השתנו באופן משמעותי ויש להם חלק גדול במגפת ההשמנה והסוכרת. אחד משלושת השינויים העיקריים בהרגלי התזונה שלנו הוא זמן האכילה.

לחץ דם גבוה וסוכרת מה הקשר

סוכרת ולחץ דם גבוה: מה הקשר?

יתר לחץ דם הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים לתמותה ממחלות לב וכלי דם, אשר נמנות על סיבות המוות המובילות בישראל. פתיחה קצת מדכאת לכתבה ….מודה.

חשיבות המגנזיום לסוכרתיים

מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר, אשר הכרחי לפעולתם של יותר מ -300 אנזימים שונים. כיום כ-  70% מהאנשים סובלים ממחסור במגנזיום ובמיוחד סוכרתיים. מהי

יום הסוכרת 2020

בימים אלו של מגפת ה- COVID-19, כשהכלכלה העולמית מתרסקת, ואנחנו חווים סכסוכים גזעיים ופוליטיים ברמה יומיומית נראה על פני השטח שזה לא ממש הזמן לעסוק

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן