האם ירקות הן פחמימות?
לקביעת פגישה: 050-7499980

האם ירקות הן פחמימות?

 

כשאני אומרת למטופלים שלי בקליניקה שירקות הן פחמימות, רובם מרימים גבה, פחמימות?

רוב האנשים לא חושבים על ירקות כחלק מקבוצת הפחמימות, כשהם חושבים על פחמימות מיד עולה בראשם התמונה של הלחם הטרי מהמאפיה, בורקס, פיצה, פסטה או משהו עטוף בבצק ועם המון סוכר, אבל ירקות הן פחמימות לכל דבר.

אז נכון, ירקות זה אוכל בריא וחשוב מאוד לצרוך ירקות, כי הם מכילים המון ויטמינים ומינרלים חיוניים.

אבל, סוכרתיים, טרום סוכרתיים והסובלים מעודף משקל צריכים לדעת שגם בתוך קבוצת הירקות, יש ירקות שמעלים יותר את רמת הסוכר בדם ויש שמעלים פחות, ההבדל בינהם הוא תכולת הפחמימות.

אם נצא מנקודת הנחה, שמה שמנחה אותנו בשמירה על רמת הסוכר בדם, הוא לא לעלות את הסוכר מלכתחילה,

יהיה לנו חשוב לדעת אילו מזונות בתפריט שלנו לא יעלו את רמת הסוכר בדם או יעלו אותו למינימום.

כיצד נדע זאת ? בעיקר על פי כמות הפחמימה במזון.

ולמה חשוב לנו כל כך לא לעלות את רמת הסוכר בדם אם מיד מופרש אינסולין שיווסת אותו?

כיוון ששמירה על רמת אינסולין נמוכה וקבועה בדם עוזרת:

להלן 10 הירקות המכילים כמות נמוכה של פחמימה ומומלץ להוסיף לכל ארוחה אחד מהם:

  1. כרובית
  2. אבוקדו
  3. אספרגוס
  4. כרוב
  5. ברוקולי
  6. קישוא
  7. חסה
  8. כרוב ניצנים
  9. שעועית ירוקה
  10. בזיליקום

אז בפעם הבאה שאתם הולכים לירקן קחו אתכם את הרשימה הזו.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן