ארוחת בוקר לסוכרתיים: מה הכי כדאי?
egg vs Oatmeal

ארוחת בוקר לסוכרתיים: מה הכי כדאי?

ארוחת בוקר לסוכרתיים: מה הכי כדאי לי לאכול בבוקר אם אני סוכרתי? איזו ארוחה לא תעלה לי את הסוכר בדם – התשובה נמצאת במאמר!

התשובה לשאלה הזו היא נמצאת בתשובה לשאלה:
איזו מבין שתי הארוחות גורמת לך לתחושת שובע לאורך זמן?
אפשרות אחת לארוחת בוקר: 2 ביצים+ אבוקדו+ ירקות 
אפשרות שנייה לארוחת בוקר: שיבולת שועל + סילאן + פרי

מה המחקרים אומרים על ארוחת בוקר לסוכרתיים?

מחקר שהתפרסם במגזין Nutrients הראה שצריכה של 2 ביצים בבוקר בהשוואה לארוחת בוקר של דייסת שיבולת שועל לא רק שהפחיתה את רמות הגרלין – "הורמון הרעב" אלא גם שמרה על היחס של LDL / HDL. (קישור לקריאת המחקר המלא: https://www.mdpi.com/2072-6643/9/2/89/htm)

בשנים האחרונות, אנשים רבים הרוצים לשמור על הבריאות הכללית, בריאות הלב או המפחדים מכולסטרול, החלו לאכול בבוקר דייסת קוואקר.

על הקשר שבין: סוכרת – גרלין – ותחושת השובע

  • לגרלין תפקיד מרכזי בוויסות תיאבון ומשקל הגוף.
  •  גרלין מופרש מהקיבה בעת רעב ומעודד אכילה. 
  •  סיימתם לאכול ואתם שבעים? שובע יסומן על ידי איתות לקיבה וזו תפריש פחות גרלין להפחתת החשק לאכול.
  •  כשרמת הגרלין עולה – אנחנו רעבים.
  •  כשרמת הגרלין יורדת – סימן שאנחנו שבעים.

מסקנות ישירות מהמחקר לסוכרתיים לגבי ארוחת בוקר

אכילת 2 ביצים בבוקר, בהשוואה, לאכילת דייסת קוואקר גורמת ל:

  •  שומרת על תחושת שובע לאורך זמן.
  • שומרת על ערכי סוכר נמוכים. ( אינה מעלה רמות אינסולין)
  • מונעת רצון לנשנושים ולחיפוש אחר משהו מתוק.
  •  מונעת תנגודת לאינסולין.
  • המחקר הוכיח כי אלו שאכלו ארוחת בוקר עם ביצים הגיעו לארוחת הערב בסוף היום, פחות רעבים, יותר נינוחים ובמהלך היום היו עם פחות חשקים.

ארוחת בוקר לסוכרתיים: היתרונות שבארוחה עם ביצים

ארוחה של ביצים בבוקר שומרת יותר על היחס של LDL / HDL: 
זוהי הוכחה נוספת לכך שביצים אינם גורמים לעלייה של הכולסטרול הנמדד ביחס שבין הטוב והרע (להרחבת קריאה בנושא כולסטרול)

דוגמא לארוחת בוקר טובה לסוכרתיים:
חביתה מ- 2 ביצים – בכל צורת עשייה (אפשר לשלב גבינה , פטריות, עשבי תיבול וכד')
1/2 אבוקדו + סלט ירקות קטן+ שמן זית

וכמו שאומרים – אין חכם כבעל ניסיון – נסו ותיווכחו …בתיאבון!

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

מאמרים נוספים

אלולוז ממתיק לסוכרתיים

אלולוז – הממתיק הכי טוב לסוכרתיים

האם אלולוז הוא הממתיק הכי טוב לסוכרתיים? מה היתרון של הממתיק הזה לחולי סוכרת וכיצד אלולוז יכול להועיל לבריאות המטאבולית שלך?  האם סוכרתיים יכולים להשתמש

עייפות וסוכרת – פתרון טבעי

 סוכרת היא מצב כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ואחד התסמינים השכיחים והמתישים שלה הוא עייפות. עייפות בסוכרת עלולה להיות חוויה מתמשכת למדי המקשה

צום לסירוגין לסוכרתיים

הגישה המסורתית לטיפול בסוכרת לא מצליחה! כולם מחפשים ריפוי ולא רוצים "לנהל את המחלה". אנשים רוצים להיות בריאים יותר, להרגיש טוב יותר, לאזן סוכר, לאזן

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

 דפוסי האכילה שלנו בעשורים האחרונים השתנו באופן משמעותי ויש להם חלק גדול במגפת ההשמנה והסוכרת. אחד משלושת השינויים העיקריים בהרגלי התזונה שלנו הוא זמן האכילה.

לחץ דם גבוה וסוכרת מה הקשר

סוכרת ולחץ דם גבוה: מה הקשר?

יתר לחץ דם הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים לתמותה ממחלות לב וכלי דם, אשר נמנות על סיבות המוות המובילות בישראל. פתיחה קצת מדכאת לכתבה ….מודה.

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן