ההשפעה של ויטמין D ושינה על סוכרת
ויטמין D וסוכרת

ההשפעה של ויטמין D ושינה על סוכרת

ישנוניים במהלך היום? וחסר לכם ויטמין D? הסיכוי שלכם לחלות בסוכרת גבוה יותר. במאמר שפורסם החודש ב Diabetes Care רצו החוקרים לבדוק האם יש קשר בין רמות ויטמין D ובין הסיכון לחלות בסוכרת והאם הקשר הזה מושפע מהרגלי שינה.

על המחקר

כמות משתתפים: 350,211 משתתפים ללא סוכרת.
מה בדקו: ריכוזים של ויטמין D ודפוס שינה של המשתתפים כמו משך השינה, נדודי שינה , נחירות, ישנוניות במהלך היום.
תוצאות: במהלך חציון מעקב של 8.1 שנים תועדו 6,940 מקרים חדשים של סוכרת מסוג 2.

מסקנות המחקר

  • החוקרים זיהו קשר מובהק בין רמות ויטמין D בדם ובין סיכון מופחת לחלות בסוכרת מסוג 2
  • כל עליה של 10 ננומול/ליטר בריכוז הוויטמין לוותה בירידה של 12% בסיכון לסוכרת מסוג 2.
  • החוקרים זיהו אינטראקציה מובהקת בין רמות ויטמין D ובין כלל דפוסי השינה והסיכון להיארעות סוכרת מסוג 2.
  • הקשר ההפוך בין רמות גבוהות של ויטמין D וסוכרת מסוג 2 היה בולט יותר בקרב משתתפים עם דפוסי שינה בריאים יותר.כלומר שמי שיש לו רמה גבוהה של ויטמין D ודפוסי שינה בריאים הסיכון שלו נמוך יותר.
  • ישנוניות יתר במהלך היום הוכחה כבעלת אינטראקציה הבולטת ביותר עם רמות ויטמין D .
  • מי שלא סבל מישנוניות יתר במהלך שעות היום והיו לו רמות גבוהות של ויטמן D היה בעל סיכון מופחת לסוכרת מסוג 2 בהשוואה לאלו עם ישנוניות-יתר רבה במהלך שעות היום.

סיכום

ממצאי המחקר מעידים כי רמות גבוהות יותר של ויטמין D בדם מלוות בסיכון מופחת לסוכרת מסוג 2 והקשר של שניהם מושפע מדפוסי שינה ובעיקר מישנוניות יתר במהלך היום.

המלצות

  1. בקשו בדיקת דם על מנת לדעת מהי רמת ויטמין D   שלכם.
  2. קחו תוסף אם יש חוסר.
  3. צאו יותר החוצה לשמש.
  4. הוסיפו לתפריט מזונות עשירים בויטמין D – לקריאה מורחבת לחץ כאן
מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

A1C יורד

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30 שלי. אין דיאטה, תוכנית הרזיה, דיאטנית או קבוצות תמיכה שלא

מאמרים נוספים

ויטמין D לסוכרתיים

הקשר בין ויטמין D וסוכרת

מחסור בוויטמין D ומחלת הסוכרת הפכו בשנים האחרונות להיות מגיפות עולמיות וההערכה היא ש- 75% מהאנשים במדינות המערב חיים בחוסר. הסיבה העיקרית: חוסר חשיפה לשמש.

קטוגני וצמחוני

קטוגני וצמחוני האם אפשרי?

לדיאטה הקטוגנית יתרונות רבים לאיזון סוכר, ירידה במשקל ושמירה על בריאות טובה ללא נפילות אנרגיה תכופות. השאלה האם גם צמחוניים יכולים ליהנות מהיתרונות שיש לתזונה

כמה ]חמימות ליום

כמה פחמימות צריך לאכול ביום?

הכל מתחיל ונגמר בכמות הפחמימות הנכונה לך. בדרך כלל מי שרוצה לרדת במשקל, לשמור על סוכר מאוזן ובריאות טובה צריך לשאול את עצמו את השאלה:

צום לסירוגין מול הפחתת קלוריות

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום. מה אתם מרגישים כשאתם שומעים את המילה הזו? כשאני אומרת את המילה צום למטופלים שלי נפתחות להן העיניים לרווחה בתמיהה וחלק אפילו מקבלים ישר

צום לסירוגין – 12 טיפים חשובים

צום לסירוגין היה מאז ומתמיד חלק מהתרבות והדת של מיליוני אנשים בעולם. במאמר הזה אתן לך 12 טיפים ועצות חשובות לצום לסירוגין אשר מתבססות על

שתהייה לך שנה (לא) מתוקה!

בהתחלה חשבתי שיהיה קצת נדוש שגם אני אוציא ברכה לשנה החדשה, הרי אף אחד לא באמת קורא את כל הברכות האלה והן כבר די חוזרות

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן