מבעלת סוכרת גבולית הפכתי לסוכרתית נקודה.
Depositphotos_45200637_8

מבעלת סוכרת גבולית הפכתי לסוכרתית נקודה.

הגעתי לטלי בגיל 56, כבדה, עייפה וסקפטית, מאד מודאגת מההגדרה החדשה שניתנה לי: מבעלת סוכרת גבולית הפכתי לסוכרתית נקודה.
במשך יותר מחמש שנים, מגיל 50, חוויתי את תופעות גיל המעבר השונות (חוסר שינה, עליה במשקל, עליה ברמת הסוכר, חוסר אנרגיות, עצבנות) כשאני מנסה להילחם בכל הכלים המוכרים שעבדו לי תמיד עד גיל 50, קרי שילוב של דיאטה וספורט (כשאני שונאת דיאטות ושונאת ספורט). עשיתי דיאטת day2 המותאמת לסוכרתיים, למדתי לשלב שומן וסוכר, וכלום לא עזר: על כל קילו שירדתי, העליתי 2. הייתי רעבה, עצבנית, ישנתי רע ובמהלך 5 שנים עליתי כמעט 20 קילו, כשבסוף הוגדרתי סוכרתית.

אני זוכרת היטב את הפגישה הראשונה שלי עם טלי. בעברי הייתי שף קונדיטורית, ולמרות שהרבה שנים איני עוסקת באופן מקצועי בתחום, האפיה והבישול נשארו אהבה גדולה שלי, תחביב, אורח חיים. טלי הסבירה לי בפגישה הראשונה את עקרונות התזונה, ועודדה אותי להקשיב לגוף שלי. היא ציידה אותי בהרבה חומר קריאה, והסבירה לי בצורה הכי בהירה, לאשה שאפתה בעצמה את הלחם פעמיים בשבוע בבית, למה לחם לבן או מלא זה היינו הך: הלחם הופך בגוף לסוכר, וימשיך להעלות לי את האינסולין, ולגרום לי להמשיך לעלות במשקל.
הרעיון שלא אוכל יותר לאכול לחם, שלא אוכל לבשל בצורה חופשית כל מה שבא לי, דיכא אותי מאד. הייתי מיואשת. אני זוכרת את עצמי לאחר הפגישה כמו באבל, כאילו עלי לקבור את חיי הקודמים ולהתרגל לחיים חדשים, נזיריים. אבל טלי ידעה “להגיע” אלי, לשכנע אותי שאנסה רק לשבוע אחד. היא שכנעה אותי בעקשנות “מדעית” שזו הדרך. דיברה על שילוב של צום, על הרגשת הרעב שבראש, ולא בגוף – לימדה אותי להקשיב ולסמוך על הגוף שלי!
זה עזר לי מאד לקבל את ההחלטה, ללכת על זה. וטלי היתה שם לאורך כל הדרך, ענתה על כל שאלה, מכאוב, פקפוק. לימדה אותי את אבני הדרך, כך שבסופו של דבר עשיתי את התהליך באופן עצמאי, ונעזרתי בה כדי לסלק מכשולים שהופיעו.
אני היום 7 חודשים בדרך. ישנה הרבה יותר טוב, מאד שבעה ומרוצה, עם אנרגיות, ועם 12 קילו פחות! שמחה ונהנית מהאוכל שאני אוכלת, מרשה לעצמי להיות יצירתית ולבשל לעצמי ולסובבים אוכל בריא יותר. התזונה הפכה למשהו טבעי בחיים שלי, גם ביומיום וגם בחופשות. הכלים שטלי נתנה לי עזרו לי לחיות באופן בריא וטבעי.
אם את סובלת מתסמיני גיל המעבר, עליה בסוכר, שינה גרועה, הורמונים משתוללים, התזונה הזאת היא מהפיכה בגוף ובנפש. וכדי לעשות את המעבר אין טובה יותר מטלי שתלך איתך יד ביד, תנסוך בך את הביטחון להיות “עצמאית בשטח” ולעשות את הדרך בעצמך, ולהצליח!

 

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

מאמרים נוספים

לחץ דם גבוה וסוכרת מה הקשר

סוכרת ולחץ דם גבוה: מה הקשר?

יתר לחץ דם הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים לתמותה ממחלות לב וכלי דם, אשר נמנות על סיבות המוות המובילות בישראל. פתיחה קצת מדכאת לכתבה ….מודה.

חשיבות המגנזיום לסוכרתיים

מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר, אשר הכרחי לפעולתם של יותר מ -300 אנזימים שונים. כיום כ-  70% מהאנשים סובלים ממחסור במגנזיום ובמיוחד סוכרתיים. מהי

יום הסוכרת 2020

בימים אלו של מגפת ה- COVID-19, כשהכלכלה העולמית מתרסקת, ואנחנו חווים סכסוכים גזעיים ופוליטיים ברמה יומיומית נראה על פני השטח שזה לא ממש הזמן לעסוק

ויטמין D לסוכרתיים

הקשר בין ויטמין D וסוכרת

מחסור בוויטמין D ומחלת הסוכרת הפכו בשנים האחרונות להיות מגיפות עולמיות וההערכה היא ש- 75% מהאנשים במדינות המערב חיים בחוסר. הסיבה העיקרית: חוסר חשיפה לשמש.

קטוגני וצמחוני

קטוגני וצמחוני האם אפשרי?

לדיאטה הקטוגנית יתרונות רבים לאיזון סוכר, ירידה במשקל ושמירה על בריאות טובה ללא נפילות אנרגיה תכופות. השאלה האם גם צמחוניים יכולים ליהנות מהיתרונות שיש לתזונה

כמה ]חמימות ליום

כמה פחמימות צריך לאכול ביום?

הכל מתחיל ונגמר בכמות הפחמימות הנכונה לך. בדרך כלל מי שרוצה לרדת במשקל, לשמור על סוכר מאוזן ובריאות טובה צריך לשאול את עצמו את השאלה:

צום לסירוגין מול הפחתת קלוריות

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום. מה אתם מרגישים כשאתם שומעים את המילה הזו? כשאני אומרת את המילה צום למטופלים שלי נפתחות להן העיניים לרווחה בתמיהה וחלק אפילו מקבלים ישר

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן