7 טיפים כיצד למנוע מילדכם לעלות במשקל במהלך חופשת הקיץ
לקביעת פגישה: 050-7499980

7 טיפים כיצד למנוע מילדכם לעלות במשקל במהלך חופשת הקיץ

“הכל הכל אני יכול

כי זה החופש הגדול …”

החופש הגדול התחיל והחגיגה מתחילה איתו….

מחקרים מראים כי ילדים הסובלים מעודף משקל וילדים שמנים חוו עלייה מואצת במשקל במהלך הקיץ, בעוד שילדים במשקל בריא עלו פחות.

במהלך חופשת הקיץ  2/3 מהילדים בגילאי 5-12 יבלו לפחות 3 שעות ביום באינטרנט, במשחקי מחשב או מול מסך הטלוויזיה.

שגרת היומיום של הילדים משתנה, מה שהופך את השמירה על הרגלי אכילה טובים, קשה אף יותר.

הולכים לישון מאוחר ולמחרת קמים רק באמצע היום, הארוחות כבר לא בשעות שיגרתיות והשעות מול הטלוויזיה הולכות ומתרבות.

נשמע לכם מוכר?

כל אלו ביחד עם חופשות משפחתיות יציאות ובילויים עם חברים עשויים לתרום לעלייה עודפת במשקל.

 

אז מה כדאי לעשות – 7 טיפים:

  1. תכנון – נכון זה הדבר האחרון שבא לנו, וגם אנחנו יוצאים קצת לחופש (בעיקר מהכנת כריכים), אבל תכנון שבועי של תפריט קל לקיץ יכול מאוד לעזור. אפשר לשלב את הילדים בתכנון ולקבוע גם על יום בשבוע שאוכלים בחוץ.
  2. הוציאו בתקופה הזו את הממתקים מהבית – אני מאמינה שלפעמים מה שאסור לילדים גורם להם לרצות אותו יותר … אבל בתקופת הקיץ הילדים נמצאים לעיתים שעות רבות בבית לבד, ללא השגחה. אם הארונות שלכם מלאים בפינוקים, חטיפים וממתקים, אז זה מה שהם הולכים לאכול .
  3. שטפו את הפירות במקרר והנגישו אותם– מניסיון, כשקערת הפירות במקרר שטופה ומונחת ממש בגובה העיניים שלהם, כשהם פותחים את המקרר זה הדבר הראשון שהם לוקחים.
  4. הגבילו שעות מסך– נכון, זה קשה ובטח אם אתם לא בבית , אבל אפשר לעשות תכנון שבועי ולשלב בו פעילויות מחוץ לבית או מפגשים עם חברים.
  5. חפשו ותכננו פעילויות בחוץ – כשהערב יורד והחום קצת מרפה אפשר לצאת יותר החוצה, הפארקים בדר”כ מוארים בשעות הערב וגם מגרשי הכדורגל והכדורסל, רחצה לילית בבריכה בשילוב של פיקניק משפחתי יכולה להיות אלטרנטיבה מצוינת לארוחת ערב בבית.
  6. שימו לב למשקאות ממותקים – משקאות קלים טומנים בתוכם עשרות ומאות של קלוריות, כשחם כל כך בחוץ לפעמים משקה קר זה כל מה שהילדים מבקשים, הסבירו לילדים כמה סוכר יש בפנים והוציאו את השתייה הממותקת מהתפריט.
  7. 80:20 – אי אפשר כל הזמן רק לאכול בריא, לפעמים אנחנו רוצים קצת לחרוג, שמרו על הכלל של 80:20 , 80% אוכל בריא ומזין ו- 20% אוכל פחות בריא.

 עכשיו תורכם

הצגתי בפניכם 7 טיפים לשמירה על תזונת הילדים במהלך החופש. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו טיפ הייתם מוסיפים מעבר למה  שהצגתי במאמר? אנא, שתפו אותנו פה למטה, בתגובות

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים.

רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית הירשמו לרשימת הדיוור שלי.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

סיפורי הצלחה:

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

שומנים בתפריט לסוכרתיים? בטוחה? ולירידה במשקל? שנים אמרו לנו ששומן משמין, ששומן סותם את העורקים

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

סוכרת עייפות ושינה – מהי הסיבה העיקרית לבעיות שינה ועייפות אצל סוכרתיים? מדוע מתעוררים בין

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

 סוכרתי ורוצה לרדת במשקל? צריך לאכול כל 2-3 שעות. מכירים את ההנחיה הזו ? יש

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

כיצד להוריד את הסוכר בדם, המשקל והעמידות לאינסולין ,בעזרת הפעילות הגופנית הנכונה ומאיזו פעילות גופנית

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן