לימון הוא חומצי או בסיסי?
לקביעת פגישה: 050-7499980

לימון הוא חומצי או בסיסי?

מאז תחילת המאה ה- 20 מכירים הרופאים בקשר שבין איזון PH למחלות.

מחקרים בתחום הרפואה הראו שכדי לשמור על בריאות הגוף,  ערך ה- PH בדם

צריך להיות מעט בסיסי: בין 7.34  ל- 7.45

למה הכוונה חומצי–בסיסי?

באומרנו חומצי–בסיסי אנחנו מתכוונים לתגובה שתתקבל לאחר פירוק המזון והריאקציה שלה עם נוזלי הגוף. (אין הכוונה לחומצה בקיבה).

פרט לחומצת הקיבה שואפים נוזלי הגוף להיות במצב ניטרלי בסיסי, שהוא המצב הנכון לנו לתפקוד אופטימלי.

מצב חומצי מפחית את תפקוד האיברים ועל כן מקדם מחלות כרוניות.

הצטברות של חומציות בגוף גורמת לאיבוד של תרכובות מינרלים להן זקוק הגוף.

מה יקבע אם המזון שלי חומצי או בסיסי?

מה שיקבע אם מזון הוא חומצי או בסיסי הם המינרלים המצויים במזון.

מינרלים שיגרמו לריאקציות בסיסיות הם: סידן, אשלגן, נתרן ומגנזיום.

מינרלים שיגרמו לריאקציות חומציות הם: זרחן וגופרית.

כלומר, ככל שהמזון שלנו מכיל יותר מינרלים בסיסיים כך תגובתו תהייה בסיסית יותר וככל שהוא מכיל יותר מינרלים חומציים כך תגובתו תהייה חומצית יותר.

כיום בגלל דפוסי התזונה שלנו אנו צורכים יותר מידי מזונות חומציים אשר יוצרים חומציות יתר

כשהתזונה הופכת את סביבת הגוף לחומצית יותר ויותר, יודע הגוף שלנו להגן על עצמו באמצעות מנגנונים פנימיים, הוא מנסה לשמור על איזון תמידי של ה- PH בדם ובדרך הוא גורם לאיבוד של מינרלים יקרים מאוד.

להלן כמה דוגמאות לניסיון של הגוף לפצות על סביבה חומצית מידי

  • אוסתאופורוזיס – בחלק מהמקרים נגרם בגלל איבוד סידן בשתן ופירוק עצמות.
  • אבנים בכליות – סיכון מוגבר.
  • בעיות עיכול – נגרמות בעקבות הפרת איזון חיידקי המעיים.
  • נטייה ללחץ דם – איבוד מאגרי אשלגן ומגנזיום.
  • מחלות חניכיים וריקבון שיניים – חומציות מוגברת בפה וחוסר איזון בחיידקי הפה.
  • פגיעה באיברי ניקוי הגוף בניהם הכבד – עלול לגרום להצטברות רעלים.
  • עייפות– פגיעה ביכולת ייצור אנרגיה בתא.
  • החלשות של מערכת החיסון– הגוף נחלש ויכולתו להילחם בחיידקים ווירוסים פוחתת.
  • מצע פורה לדלקות בגוף

אז מיהם המזונות החומציים שיש להמעיט באכילתם:

חלבונים מהחי: מוצרי חלב, ביצים, מזונות עובדים, סוכר ,קפה, אבקת קקאו, קולה, קמח לבן, דגנים וקטניות – בעלי חומציות נמוכה

ומיהם המזונות הבסיסיים שמומלץ להכניס לתפריט היומי:

לימון- למרות שטעמו חמוץ נחשב הלימון לבסיסי ביותר, יש לו 58.3 מ”מ אשלגן, 3.3 מ”ג  סידן  ו-2.8 מ”ג מגנזיום!!

פירות (למעט תפוזים), ירקות (למעט עגבניה), אורז פרא, אבטיח, אצות, בטטה, בצל, גרעיני דלעת ,דלעת, דובדבנים, קשיו, חסה, כרוב ועוד …

אז למה אתם מחכים?

רוצים לדעת מה מצבכם?

רוצים לדעת אם אתם חומציים או בסיסיים?

לכו למדוד את רמת ה- PH של השתן שלכם!

קנו נייר לקמוס לבדיקת PH בעל סולם ערכים, הרטיבו אותו בשתן הראשון של הבוקר וראו מה התוצאה.

  • PH נמדד בסולם של 0 עד 14
  • הערך 7 הוא ניטרלי
  • ערך נמוך מ- 7 נחשב חומצי
  • ערך גבוה מ- 7 נחשב בסיסי

מה לעשות אם התוצאה חומצית?

אם התוצאה חומצית זה סימן שעליכם לשנות את התפריט שלכם!

הצעד הבא שלך לבריאות טובה

אהבת ? יש אנשים בסביבתך שסובלים מאחת הבעיות המוזכרות במאמר? שתפו אותם והם יודו לך. רוצה לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות וגם הדרכה מעשית לאיזון סוכר בדם? הירשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים שוטפים.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

ניסים הגיע אליי בגל הראשון של הקורונה, בימים שבהם עברתי לטפל רק בזום. מטופל בתרופות

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

שמי חלי, בת 51, שמשנותיי ה-40 סובלת מיתר משקל. אז אני, בניגוד לאחרים לא ניסיתי

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

מה הביא אותי לטיפול הגעתי לטלי לאחר שראיתי את חברתי בתהליך שהיא עוברת איתה והיא

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

אז, היית בדיאטה דלת פחמימה או קטוגנית זמן מה והכל הלך מצוין ואז יום אחד

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

האם גבינות שמנות הן חלק מהתפריט לסוכרתיים? האם הן חלק מהתפריט הקטוגני? האם מותר לאכול

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

חולי סוכרת מסוג 2 אשר מבצעים פעילות גופנית מתונה עד גבוהה עשויים להפחית עד שליש

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

כולם מדברים על החשיבות של ויטמין D ולפעמים זה מרגיש כמו עוד טרנד של תוסף

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן