ההבדל הקריטי בין צום לסירוגין להפחתת קלוריות
לקביעת פגישה: 050-7499980

ההבדל הקריטי בין צום לסירוגין להפחתת קלוריות

ספירת קלוריות מול צום

חובבי תאוריית הקלוריות אומרים שהצום עובד כי אנחנו למעשה מגבילים את כמות הקלוריות.

הם טוענים שלא משנה התדירות של הצום אלא החיסכון הקלורי שלו .

אז בואו ניגש לבחון את הנושא הזה.

קל להסביר את ההבדל באמצעות מערכת הגשמים שיש לנו כרגע:

האם יומיים של גשם שוטף זהה לשבוע של טפטוף קל?

גם אם כמות המשקעים שתרד בסופו של דבר תהייה זהה,  ברור לכולנו שההשפעה היא אחרת לגמרי.

אותו דבר קורה לגוף שלנו! בצום הגוף עובר תהליכים אחרים לגמרי.

השינויים המתרחשים בגוף בזמן צום אינם איבוד קלוריות אלא שינויים הורמונליים.

הצום למעשה מפעיל טריגרים של הורמונים בגוף שלא מופעלים בהפחתה קלורית.

  • הורמון האינסולין יורד וכך אפשר לשפר את העמידות לאינסולין
  • נוראדרנלין – עולה ושומר על קצב מטאבולי תקין.
  • הורמון הגדילה – עולה ושומר על גוף עם מסת שומן נמוכה, כלומר רזה.

אז למה אנחנו מניחים שהפחתה של 300 קלוריות ליום למשך שבוע שוות ערך להורדה של 2100 קלוריות ביום אחד?

הפחתת קלוריות היום היא הגישה המובילה לטיפול בעודף משקל וסוכרת מסוג 2

בכל מסגרת של דיאטה יגידו לכם שקילוגרם אחד של שומן בגוף מכיל כ-7,000  קלוריות, כך שאם  תצרו גרעון של 500 קלוריות ביום שהם שווים ל- 3,500 קלוריות לשבוע תרדו חצי ק”ג בשבוע.

אבל ההצלחה של השיטה מזערית ורוב האנשים יורדים ועולים שוב במשקל עד שבגיל מסוים כבר לא יורדים בכלל וכל שנה רק מעלים עוד ועוד במשקל.

התשובה לשאלה למה הפחתת קלוריות לא עובדת לאורך זמן

התשובה לשאלה למה זה לא עובד? היא: בגלל האטה בקצב המטאבולי שלהם!

מהו קצב מטאבולי?  RMR = Resting Metabolic Rates

קצב מטאבולי זו האנרגיה הדרושה למשאבת הלב שלנו להמשיך לעבוד, לכליות לפעול , לנשום ולמוח לחשוב.

אם הקצב המטאבולי שלנו ירד , תיעצר הירידה במשקל.

בואו נראה מה קורה בדיאטה רגילה?

אנחנו מכניסים לגוף פחות קלוריות ממה שהכנסנו עד עכשיו.

הפחתת הקלוריות מאלצת את הגוף לעשות התאמה והוא מתחיל לרדת במשקל .

לאחר תקופה, הגוף מזהה שהוא מוציא יותר ממה שהוא מכניס ומתחילה העלייה הידועה במשקל .

כלומר, המשקל מתחיל לעלות למרות שאתם ממשיכים עם אותה הדיאטה. (אולי תתחילו אפילו להאשים את עצמכם ששוב אין לכם כח רצון)

דיאטה של גירעון קלורי לא עובדת כי היא למעשה מביאה את הגוף למצב זמני של האטה במטאבוליזם.

בטיפול בסוכרת , כבד שומני ועודף משקל  המטרה שלנו היא לשרוף שומנים וסוכרים עודפים.

לא נצליח בחיים להגיע למטרה הזו אם הקצב המטאבולי שלנו ירד.

מדוע בצום הקצב המטאבולי לא יורד?

תתארו לעצמכם שאנחנו אנשי המערות , חורף , קר בחוץ והאוכל נדיר להשגה אם הגוף שלנו ייכנס למצב של הרעבה נהייה חסרי כוח לצאת ולמצוא לנו אוכל ובכל יום שיעבור המצב שלנו רק ילך ויחמיר עד שבסוף נמות מרעב בתוך המערה.

ולכן קורה ההפך!

בזמן צום , הגוף משתמש במאגרים שיש לו = שומן!

הקצב המטאבולי נשאר קבוע כי אין שום סיבה לגוף להאט את הקצב שלו.

ואנחנו מלאים באנרגיה לחפש לנו מזון.

זה ההבדל בין חיים רגועים לבין התעסקות בלתי פוסקת בכישלון הדיאטה .

צום יעיל במקום שספירת קלוריות נכשלה.

השמנה היא מצב הורמונלי ! ולא עודף קלורי

צום מעניק לגוף שינויים הורמונליים יעילים מאוד המתרחשים רק במצב של צום.

בדיאטה רגילה הגוף מקבל כל הזמן מזון, לכן הוא לא מצליח לעשות את השינויים האלה.

צום לסירוגין פשוט מייעל את כל התהליך הזה.

לסיכום,

הבעיה הכי גדולה עם שיטת הפחתת הקלוריות היא לא העובדה שלא יורדים במשקל אלא שלא מצליחים לשמור על הירידה הזו.

כולם יודעים שדיאטות עושות אותנו רעבים יותר.

זה לא עניין של כח רצון – זה עניין של הורמונים.

דיאטה מוצלחת מחייבת שימוש בצום לסירוגין – לא צום קבוע!

הגבלת מזון כל הזמן, שונה מהגבלת מזון בחלק מהזמן.

וזה ההבדל המהותי בין כישלון להצלחה.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

הגעתי לטלי לאחר שראיתי את חברתי בתהליך שהיא עוברת איתה והיא ירדה מאוד יפה במשקל.

תוך 4 חודשים בדיקות הדם של שרי השתנו לגמרי!

תוך 4 חודשים בדיקות הדם של שרי השתנו לגמרי!

לפני ארבעה חודשים הגעתי לטלי בחיפוש נואש אחרי פתרון בהתמודדותי עם מחלת הסוכרת ועודף משקל

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

חיזוק המערכת החיסונית בימים של קורונה – מה צריך לעשות?

חיזוק המערכת החיסונית בימים של קורונה – מה צריך לעשות?

ימים לא פשוטים עוברים עלינו ולפעמים אני מרגישה שאני בתוך סרט בדיוני. לקח לי כמה

מרק עצם (Bone broth) וחשיבותו לסוכרתיים

מרק עצם (Bone broth) וחשיבותו לסוכרתיים

מרק עצם הוא בראש ובראשונה מרק מרפא ויש בו כל כך הרבה דברים טובים שלא

האם הדיאטה הקטוגנית מתאימה לסוכרתיים?

האם הדיאטה הקטוגנית מתאימה לסוכרתיים?

מניחה שרובכם שמעתם על הדיאטה הקטוגנית ושמעתם כמה היא עוזרת לאנשים לרדת במשקל.  אבל האם

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום. מה אתם מרגישים כשאתם שומעים את המילה הזו? כשאני אומרת את המילה צום למטופלים

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד

נפגשים באונליין

בשל הנחיות משרד הבריאות ועל מנת לשמור על הבריאות שלכם ושלי אני מעבירה את כל הטיפולים לאונליין עכשיו יותר מתמיד זה הזמן לטפל בעצמך
דילוג לתוכן