“איך בא לי משהו מתוק!”  בואו גלו מדוע תמרים לא טובים לסוכרתיים! ולרוצים לרדת במשקל
לקביעת פגישה: 050-7499980

“איך בא לי משהו מתוק!”  בואו גלו מדוע תמרים לא טובים לסוכרתיים! ולרוצים לרדת במשקל

האומנם פירות יבשים פותרים לנו את הבעיה של “משהו מתוק?”

או אולי מחריפים אותה?

האם הם טובים לסוכרתיים ולמי שמנסה לרדת במשקל?

 

לרגל ט”ו בשבט העומד בפתח וקניית הפירות היבשים המסורתית, הרשו לי לעשות קצת סדר.

מהם פירות יבשים?

פירות שיובשו באופן טבעי או לא טבעי בעזרת מכונות ותנורים.

בתהליך הייבוש, הפרי מצטמק עקב איבוד הנוזלים ומאבד חלק מהוויטמינים שלו, כך שלמעשה הופך בעיקר למקור עתיר אנרגיה.

“לשיפור” צבעו ומראהו של הפרי המיובש מוסיפים לעיתים גופרית דו חמצנית, חומרי זיגוג וכד’

לפירות האורגניים לא מוסיפים ולכן צבעם כהה יותר.

מדוע אוכלים פירות יבשים בט”ו בשבט?

מכיוון שאכלו אותם יהודי התפוצות, היהודים שהיו רחוקים מארץ ישראל, רצו ליהנות מפירותיה של הארץ קיבלו משלוחים של פירות מיובשים.

נניח שאני קונה פירות מיובשים אורגניים – איפה הבעיה?

נכון האורגני עדיף, כי הוא ללא חומרים שונים ומשונים.

אבל גם פרי יבש אורגני לדוגמא התמר, מכיל ב- 100 גר’ : 98 גר’ של פחמימה.

שזה אומר המון המון סוכרים שייכנסו לזרם הדם מיד עם אכילתו.

אכילה זו תגרור אחריה עליה חזקה מאוד של הורמון האינסולין, שתפקידו להכניס מיד את הסוכר שהגיע לתאים. (על מנת שלא ייגרם נזק לאיברים השונים)

לסוכרתיים ולטרום סוכרתיים ברור שהדבר לא מומלץ, עליה תכופה של האינסולין ועליה לרמות גבוהות משפיעות על רגישות התאים לאינסולין ומחמירות עוד יותר את התנגודת לאינסולין.

לרוצים לרדת במשקל העלייה ברמת האינסולין משדרת לגוף פקודה לאגור שומן, מה שבעלי עודף משקל לא רוצים.

לסיכום,

אם אתם רוצים לאזן את הסוכר או לרדת במשקל, הוציאו את התמרים ואת הפירות היבשים מהתפריט שלכם.

הכניסו את האגוזים והשקדים אשר מספקים שומן איכותי ועוזרים לשמור על רמת אינסולין נמוכה ותחושת שובע לאורך זמן. 

 

לגבי הילדים – שימו לב לכמויות, מדובר בסוכר לכל דבר וגם אם הוא טבעי, הוא גורם לאותה פעולה בגוף.

 

להלן רשימת האגוזים והשקדים הטובים, שימו לב לכמות הפחמימה של כל אחד וצרכו בהתאם. כמובן שהעדיפו את בעלי כמות הפחמימות המועטה ביותר. הכמויות הן ל- 100 גר’.

פקאן – 4 גר’ פחמימה

אגוזי ברזיל – 5 גר’ פחמימה

מקדמיה- 5 גר’ פחמימה

אגוזי לוז – 7 גר’ פחמימה

אגוזי מלך- 7 ג’ר פחמימה

בוטנים- 7 גר’ פחמימה

שקדים- 10 גר’ פחמימה

צנוברים- 9 גר’ פחמיה

פיסטוקים- 18 גר’ פחמימה

קשיו- 27 גר’ פחמימה

חג ט”ו בשבט שמח!

 

טיפ לחג – במקום פירות יבשים צאו לטבע ליהנות מפריחת השקדיות, ראיתי אותן שבוע שעבר בעין כרם- מומלץ!

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

כצמחונית (בעיקר) חשבתי שאני אוכלת בצורה מאוזנת ובריאה…הבדיקות הראו לי אחרת

כצמחונית (בעיקר) חשבתי שאני אוכלת בצורה מאוזנת ובריאה…הבדיקות הראו לי אחרת

אני בת 58 תמיד הייתי בריאה, התייחסתי לעלייה הדרגתית במשקל לאחר גיל המעבר כתופעה שעלי

הטריגליצרידים ירדו מ 524 ל- 259 ב- 3 חודשים

הטריגליצרידים ירדו מ 524 ל- 259 ב- 3 חודשים

במשך שנים רבות נאבקתי בעודף משקל וטרדות בריאותיות כמו כאבי פרקים, עייפות כרונית, לחץ בסרעפת,

אחרי 3 ימים בלבד הסוכר שלי בצום היה 85, במקום 150!

אחרי 3 ימים בלבד הסוכר שלי בצום היה 85, במקום 150!

שמי אירנה ואני בת 51. סבלתי מסכרת בהריונות והייתי מטופלת על ידי דיאטה. בשנתיים אחרונות

אחרי 20 שנה אני לא צריכה לקחת יותר כדורים – הסיפור של איריס

אחרי 20 שנה אני לא צריכה לקחת יותר כדורים – הסיפור של איריס

שמי איריס ואני בת 59. לפני מספר חודשים קיבלתי תוצאות דיי מפחידות בבדיקת דם. התוצאות

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

יום הסוכרת 2020

יום הסוכרת 2020

בימים אלו של מגפת ה- COVID-19, כשהכלכלה העולמית מתרסקת, ואנחנו חווים סכסוכים גזעיים ופוליטיים ברמה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

אז, היית בדיאטה דלת פחמימה או קטוגנית זמן מה והכל הלך מצוין ואז יום אחד

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

האם גבינות שמנות הן חלק מהתפריט לסוכרתיים? האם הן חלק מהתפריט הקטוגני? האם מותר לאכול

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

חולי סוכרת מסוג 2 אשר מבצעים פעילות גופנית מתונה עד גבוהה עשויים להפחית עד שליש

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן