פירות יבשים לסוכרתיים? מה עדיף?
לקביעת פגישה: 050-7499980

פירות יבשים לסוכרתיים? מה עדיף?

ט”ו בשבט בפתח והנושא הכי מדובר אחרי השקדיות הפורחות (שכנראה קר להן מידי בשביל לפרוח) הוא הפירות היבשים.
רוב האנשים כבר יודעים שפירות יבשים מלאים בסוכר וגם הרוב יודעים שחלק מהפירות היבשים צבועים בכל מיני צבעים לא בריאים…אבל מה לגבי האגוזים? האם גם בקבוצה הזו יש עדיפים יותר ועדיפים פחות?

כמה עובדות על אגוזים:

  • שייכים לקבוצת השומנים במזון.
  • הם חלק מאוד חשוב בתפריט היומי של סוכרתיים וטרום סוכרתיים.
  • עוזרים לשמור על סוכר מאוזן בדם ולמנוע קפיצות חדות במהלך היום.
  • תורמים מאוד להגברת תחושת השובע.
  • מלאים בנוגדי חמצון, מינרלים וחומצות שומן חיוניות.

 אז מה עדיף קשיו או פקאן?

הכלל המנחה בבחירה הוא תכולת הפחמימה במזון .

ב- 100 גר’ פקאן יש 4 גר’ פחמימה.

וב- 100 גר’ קשיו יש 27 גר’ פחמימה.

כמעט פי 7 !!

אז תגידו לי אתם, מה עדיף? כמובן שהפקאן!

סוכרתיים וטרום סוכרתיים הרוצים לשמור על סוכר מאוזן חייבים לשים לב לכמות הפחמימה שהם אוכלים ולכן הרשימה הזו מאוד חשובה להם.

אם אתם אוכלים אגוזים העדיפו את האגוזים עם כמות הפחמימה הנמוכה יותר.

הנה רשימה שתעזור לכם לבחור נכון: (הכמות היא למשקל של 100 גר’, שזה שווה ערך לכ-3 חופנים).

  • פקאן – 4 גר’ פחמימה.
  • ברזיל- 4 גר’ פחמימה.
  • מקדמיה – 5 גר’ פחמימה.
  • לוז – 7 גר’ פחמימה.
  • מלך – 7 גר’ פחמימה
  • בוטנים – 7 גר’ פחמימה.
  • צנוברים- 9 גר’ פחמימה.
  • שקדים- 10 גר’ פחמימה.
  • פיסטוק – 18 גר’ פחמימה
  • קשיו – 27 גר’ פחמימה.

כיצד  לשלב את האגוזים בתפריט?

  1. להוסיף אותם לסלט.
  2. לשלב אותם עם פרי על מנת להפחית את עליית הסוכר.
  3. לשלב עם יוגורט בארוחת ביניים.
  4. כממרח שומני על לחם – על מנת להפחית את קפיצת הסוכר, למשל חמאת בוטנים, ללא סוכר כמובן.
  5. פסטו – תוספת לתבשילים. למשל פסטו מפקאנים ותרד.
  6. להגביל את הכמות היומית ל- 1/2 כוס.
  7. פיצוחים – פיצוחים לא מעלים את רמת הסוכר,  אבל בגלל המלח קשה להפסיק לאכול אותם והכמות יוצאת משליטה לכן עדיף שלא להתחיל בכלל.
  8. השתדלו לא לאכול אותם אחרי 18:00 בערב.
ט”ו בשבט שמח!

לקבל פרטים והרשמה להרצאה לחצו כאן! 

רוצים לקבל עדכון כשהמאמר הבא יתפרסם? הצטרפו עכשיו לרשימת הדיוור שלי

האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום אופן ייעוץ רפואי או ייעוץ מקצועי כלשהם, תחליף לייעוץ כאמור או המלצה אישית כלשהי אשר יכולה להינתן רק לאחר פגישת ייעוץ אישית, ואין בהם כדי ליצור יחסי מטפל-מטופל. על כן כל הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריותך בלבד.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

סיפורי הצלחה:

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

שומנים בתפריט לסוכרתיים? בטוחה? ולירידה במשקל? שנים אמרו לנו ששומן משמין, ששומן סותם את העורקים

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

סוכרת עייפות ושינה – מהי הסיבה העיקרית לבעיות שינה ועייפות אצל סוכרתיים? מדוע מתעוררים בין

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

 סוכרתי ורוצה לרדת במשקל? צריך לאכול כל 2-3 שעות. מכירים את ההנחיה הזו ? יש

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

כיצד להוריד את הסוכר בדם, המשקל והעמידות לאינסולין ,בעזרת הפעילות הגופנית הנכונה ומאיזו פעילות גופנית

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן