פירות יבשים לסוכרתיים- מה עדיף?
אגוזים ךסוכרתים

פירות יבשים לסוכרתיים- מה עדיף?

ט”ו בשבט בפתח והנושא הכי מדובר אחרי השקדיות הפורחות (שכנראה קר להן מידי בשביל לפרוח) הוא הפירות היבשים. האם סוכרתיים יכולים לאכול פירות יבשים? ואם כן, אילו עדיפים?

רוב האנשים כבר יודעים שפירות יבשים מלאים בסוכר וגם הרוב יודעים שחלק מהפירות היבשים צבועים בכל מיני צבעים לא בריאים…אבל מה לגבי האגוזים? האם גם בקבוצה הזו יש עדיפים יותר ועדיפים פחות?

 עובדות על אגוזים

  • שייכים לקבוצת השומנים במזון.
  • הם בהחלט יכולים להשתלב בתפריט היומי של סוכרתיים וטרום סוכרתיים.
  • השומן שבהם עוזר לשמור על סוכר מאוזן בדם ולמנוע קפיצות חדות בשילוב עם פחמימה.(לקריאה מורחבת על מדוע שומנים טובים לסוכרתיים) 
  • תורמים להגברת תחושת השובע.
  • מלאים בנוגדי חמצון, מינרלים וחומצות שומן חיוניות.

 מה עדיף קשיו או פקאן?

הכלל המנחה בבחירה הוא תכולת הפחמימה במזון .
ב- 100 גר' פקאן יש 4 גר' פחמימה.
וב- 100 גר' קשיו יש 27 גר' פחמימה.
כמעט פי 7 !!

אז תגידו לי אתם, מה עדיף? כמובן שהפקאן!

סוכרתיים וטרום סוכרתיים הרוצים לשמור על סוכר מאוזן חייבים לשים לב לכמות הפחמימה שהם אוכלים ולכן הרשימה הזו מאוד חשובה להם.
אם אתם אוכלים אגוזים העדיפו את האגוזים עם כמות הפחמימה הנמוכה יותר.

רשימת האגוזים הטובה לסוכרתיים:

(הכמות היא למשקל של 100 גר', שזה שווה ערך לכ-3 חופנים).

  • פקאן – 4 גר' פחמימה.
  • ברזיל- 4 גר' פחמימה.
  • מקדמיה – 5 גר' פחמימה.
  • לוז – 7 גר' פחמימה.
  • מלך – 7 גר' פחמימה
  • בוטנים – 7 גר' פחמימה.
  • צנוברים- 9 גר' פחמימה.
  • שקדים- 10 גר' פחמימה.
  • פיסטוק – 18 גר' פחמימה. – להוריד מהתפריט או להמעיט.
  • קשיו – 27 גר' פחמימה.- להוריד מהתפריט או להמעיט

כיצד  לשלב את האגוזים בתפריט?

  1. להוסיף אותם לסלט.
  2. לשלב אותם עם פרי על מנת להפחית את קפיצת הסוכר.
  3. לשלב עם יוגורט בארוחת ביניים.
  4. כממרח שומני על לחם שקדים– על מנת להפחית את קפיצת הסוכר, למשל חמאת בוטנים, ללא סוכר כמובן.
  5. פסטו – תוספת לתבשילים. למשל פסטו מפקאנים ותרד.
  6. להגביל את הכמות היומית ל- 1/2 כוס.
  7. פיצוחים – פיצוחים לא מעלים את רמת הסוכר,  אבל בגלל המלח קשה להפסיק לאכול אותם והכמות יוצאת משליטה לכן עדיף שלא להתחיל בכלל.
  8. השתדלו לא לאכול אותם אחרי 18:00 בערב. (בעיקרון העדיפו לסיים את הארוחה האחרונה 4 שעות לפני השינה).
ט"ו בשבט שמח!

האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום אופן ייעוץ רפואי או ייעוץ מקצועי כלשהם, תחליף לייעוץ כאמור או המלצה אישית כלשהי אשר יכולה להינתן רק לאחר פגישת ייעוץ אישית, ואין בהם כדי ליצור יחסי מטפל-מטופל. על כן כל הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריותך בלבד.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

מאמרים נוספים

אלולוז ממתיק לסוכרתיים

אלולוז – הממתיק הכי טוב לסוכרתיים

האם אלולוז הוא הממתיק הכי טוב לסוכרתיים? מה היתרון של הממתיק הזה לחולי סוכרת וכיצד אלולוז יכול להועיל לבריאות המטאבולית שלך?  האם סוכרתיים יכולים להשתמש

עייפות וסוכרת – פתרון טבעי

 סוכרת היא מצב כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ואחד התסמינים השכיחים והמתישים שלה הוא עייפות. עייפות בסוכרת עלולה להיות חוויה מתמשכת למדי המקשה

צום לסירוגין לסוכרתיים

הגישה המסורתית לטיפול בסוכרת לא מצליחה! כולם מחפשים ריפוי ולא רוצים "לנהל את המחלה". אנשים רוצים להיות בריאים יותר, להרגיש טוב יותר, לאזן סוכר, לאזן

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

 דפוסי האכילה שלנו בעשורים האחרונים השתנו באופן משמעותי ויש להם חלק גדול במגפת ההשמנה והסוכרת. אחד משלושת השינויים העיקריים בהרגלי התזונה שלנו הוא זמן האכילה.

לחץ דם גבוה וסוכרת מה הקשר

סוכרת ולחץ דם גבוה: מה הקשר?

יתר לחץ דם הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים לתמותה ממחלות לב וכלי דם, אשר נמנות על סיבות המוות המובילות בישראל. פתיחה קצת מדכאת לכתבה ….מודה.

חשיבות המגנזיום לסוכרתיים

מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר, אשר הכרחי לפעולתם של יותר מ -300 אנזימים שונים. כיום כ-  70% מהאנשים סובלים ממחסור במגנזיום ובמיוחד סוכרתיים. מהי

יום הסוכרת 2020

בימים אלו של מגפת ה- COVID-19, כשהכלכלה העולמית מתרסקת, ואנחנו חווים סכסוכים גזעיים ופוליטיים ברמה יומיומית נראה על פני השטח שזה לא ממש הזמן לעסוק

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן