צום לסירוגין – 12 טיפים חשובים
rp_Depositphotos_42983853_xl-2015-768x559.jpg

צום לסירוגין – 12 טיפים חשובים

צום לסירוגין היה מאז ומתמיד חלק מהתרבות והדת של מיליוני אנשים בעולם. במאמר הזה אתן לך 12 טיפים ועצות חשובות לצום לסירוגין אשר מתבססות על הניסיון שיש לי בטיפול במאות חולי סוכרת שעשו שימוש בצום לסירוגין בדרך שלכם להבראה.

2 טיפים ראשונים חשובים לצום לסירוגין:

  1. מטרה – חשוב שהמטרה לצום לסירוגין תהייה כתובה במקום בולט וכל יום היא תעמוד מול עינך ותחזק אותך.
  2.  הדרך למטרה רצופה בעליות , ירידות ולפעמים תקיעות. אם נתקעת או משהו לא עובד – יש לשנות, לחשב מסלול מחדש ולבחור בפרוטוקול צום אחר שיתאים יותר.

10 כלים מעשיים לצום לסירוגין:

לשתות מים

להתחיל את הבוקר בכוס מים זה מצוין כדי לפתוח את היום באנרגיה טובה, עוזר למערכת העיכול להניע ותורם לשמירה על כמות המים הדרושה ליום. במהלך כל היום להקפיד לשתות.

להיות עסוקים

הרבה פעמים אומרים לי אנשים בתהליך שכשהם עסוקים, הם לא רעבים או מספרים לי שפשוט שכחו לאכול (אולי אתם חושבים שלכם זה בחיים לא יקרה…אבל תתפלאו! ) העיסוק בדברים אחרים מרחיק אותך מהעיסוק במה לאכול בכל רגע.

קפה

משקאות כמו קפה, תה ירוק ,תה שחור ומרק עצם עוזרים לדכא תאבון.

הרעב מגיע בגלים

כלומר יכול להיות שתרגישו רעבים בשעה שהייתם רגילים לאכול בכל יום, אבל אם תמתינו 20 דק' הוא יעבור כלא היה. מטופלים מדווחים שאם נכנסו רעבים לישיבה או לשיחת טלפון ארוכה עד שהיא הסתיימה, כבר עבר להם הרעב.

סבלנות

להטמיע את הצום כחלק משגרת חיים לוקח זמן וזה לא קורה ביום אחד שהחלטתם. אם אתם קוראים על אנשים אשר צמים 24 שעות או 16 שעות, אולי אתם חושבים לעצמכם שאין סיכוי שתצליחו כי אף פעם לא דילגתם על ארוחה. אבל הסבלנות במקרה הזה מאוד משתלמת.

התחילו בהדרגה

נסו בהתחלה לדלג על ארוחת בוקר בלבד, לרוב האנשים זו הארוחה שהכי קל לדלג עליה, אם תסיימו לאכול בשעה 20:00 בערב והארוחה הבאה תהייה בשעה 12:00 כבר צמתם 16 שעות, כשאת הרוב העברתם בשינה. בכל שלב נסו לצמצם את שעות האכילה אבל לא ביום אחד ולא בבת אחת.

אין דרך אחת נכונה

יש המון פרוטוקולים לצום לסירוגין (Intermittent fasting) לדוגמה:

    • 16:8 – אכילה בחלון אכילה של 8 שעות וצום של 16 שעות.
    • 5:2 – 5 ימי אכילה+ 2 ימי צום. ביום צום מותר לאכול עד 500 קלוריות.
    • 6:1 – בדומה ל- 5:2 , רק עם יום אחד של צום.
להפסיק כשלא מתאים

צום בניגוד להרעבה ניתן להפסיק בכל רגע נתון, אם זה מרגיש לך לא נכון יותר, פשוט מפסיקים. לא צריך להרגיש שלא הצלחתם פשוט מנסים שוב בפעם הבאה. לא צריך להגיע למצב של חולשה.

לא לזלול כשהצום מסתיים

רבים מרגישים בסוף הצום שהם צריכים לפצות ו"מגיע" להם לאכול דברים שלא טובים להם. חשוב לתכנן את הארוחה של אחרי הצום, להכין אותה מראש כדי שתהייה זמינה ללא צורך בבישולים ארוכים.

לקיחת תוספים

בצומות ארוכים מומלץ לקחת תוספי מזון , לפי הצורך האישי של כל אחד.

שורה תחתונה

כמטפלת בסוכרתיים ובבעלי עודף משקל אני רואה שצום לסירוגין הוא לפעמים מה שמשנה את חוקי המשחק! הוא מצליח להניע תהליכים תקועים, מוריד את רמות סוכר ומשמש ככלי נהדר ההופך להיות חלק משגרת היומיום. לקריאת מורחבת על יתרונות הצום.

אז אחרי שקראת את הכל נשאר רק לנסות כי בסופו של דבר אין כמו להרגיש את הדברים על הגוף, אין דרך להבין את כל מה שכתבתי מבלי לנסות.

עוד מאמרים על צום לסירוגין

  1. מהו התהליך שעובר הגוף בזמן צום ואיך זה עוזר לסוכרת?
  2. כל השאלות הנפוצות והתשובות על צום לסירוגין. 

מזמינה אותך להתחיל ולהתנסות. כי הגיע הרגע להתחיל!

עזרה? נדבר ונקבע פגישה – 0507499980

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

מאמרים נוספים

אלולוז ממתיק לסוכרתיים

אלולוז – הממתיק הכי טוב לסוכרתיים

האם אלולוז הוא הממתיק הכי טוב לסוכרתיים? מה היתרון של הממתיק הזה לחולי סוכרת וכיצד אלולוז יכול להועיל לבריאות המטאבולית שלך?  האם סוכרתיים יכולים להשתמש

עייפות וסוכרת – פתרון טבעי

 סוכרת היא מצב כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ואחד התסמינים השכיחים והמתישים שלה הוא עייפות. עייפות בסוכרת עלולה להיות חוויה מתמשכת למדי המקשה

צום לסירוגין לסוכרתיים

הגישה המסורתית לטיפול בסוכרת לא מצליחה! כולם מחפשים ריפוי ולא רוצים "לנהל את המחלה". אנשים רוצים להיות בריאים יותר, להרגיש טוב יותר, לאזן סוכר, לאזן

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

מתי הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל

 דפוסי האכילה שלנו בעשורים האחרונים השתנו באופן משמעותי ויש להם חלק גדול במגפת ההשמנה והסוכרת. אחד משלושת השינויים העיקריים בהרגלי התזונה שלנו הוא זמן האכילה.

לחץ דם גבוה וסוכרת מה הקשר

סוכרת ולחץ דם גבוה: מה הקשר?

יתר לחץ דם הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים לתמותה ממחלות לב וכלי דם, אשר נמנות על סיבות המוות המובילות בישראל. פתיחה קצת מדכאת לכתבה ….מודה.

חשיבות המגנזיום לסוכרתיים

מגנזיום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר, אשר הכרחי לפעולתם של יותר מ -300 אנזימים שונים. כיום כ-  70% מהאנשים סובלים ממחסור במגנזיום ובמיוחד סוכרתיים. מהי

יום הסוכרת 2020

בימים אלו של מגפת ה- COVID-19, כשהכלכלה העולמית מתרסקת, ואנחנו חווים סכסוכים גזעיים ופוליטיים ברמה יומיומית נראה על פני השטח שזה לא ממש הזמן לעסוק

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן