תנגודת לאינסולין – כיצד היא מתפתחת ומה אפשר לעשות כדי למנוע אותה?
Midsection of young woman packing suitcase on bed

תנגודת לאינסולין – כיצד היא מתפתחת ומה אפשר לעשות כדי למנוע אותה?

כאשר אנחנו אוכלים האינסולין עולה!  ככה עובד הגוף שלנו. ישנם מאכלים שמעלים יותר את האינסולין וישנם שפחות, למשל פחמימות מעלות אותו מאוד, חלבונים קצת פחות ושומנים כמעט ולא.תפקידו של האינסולין – להכניס לתאים את הסוכר שהתפרק מהמזון על מנת שהתא יוכל לנצל אותו לאנרגיה. כאשר האינסולין לא מסוגל יותר להכניס את הגלוקוז (סוכר) לתאים – זה המצב שנקרא תנגודת אינסולין!

 

כיצד מתפתחת התנגודת לאינסולין

1. שימוש יתר באינסולין – בדומה לאנטיביוטיקה שמשתמשים בה יותר מידי והיא פחות יעילה, כך גם עם האינסולין.

  • ארוחות בתכיפות גבוהה – 5-6 פעמים ביום.
  • אכילה מרובה של פחמימות וסוכרים.

גורמות לגוף לעלות את רמת האינסולין בהתאמה.

כך נוצר מצב של רמת אינסולין גבוהה בדם כל הזמן וכמו האנטיביוטיקה – בסוף זה לא משפיע.

2. יותר מידי סוכר בתאים – תדמיינו לכם שאתם אורזים מזוודה, בהתחלה קל להכניס לתוכה חולצה ומכנסיים אבל אחרי עוד ועוד פריטים שהוספתם, המזוודה כבר מפוצצת ואפילו גרב לא תצליחו להכניס!

זה בדיוק מה שקורה בתאים שלנו בגוף, הם מלאים בסוכר וכל פעם יותר ויותר קשה לאינסולין להכניס עוד סוכר.

כשרמת האינסולין בדם גבוהה ועדיין האינסולין לא מצליח להכניס את הסוכר זה המצב של סוכרת מסוג 2.

מכיוון שסוכר שמסתובב בדם גורם לנזקים חמורים, הרופא נותן לנו תרופה…

הרוב, מתחילים עם תרופה שנקראת מטאמורפין, שתפקידה לא להעלים את הסוכר אלא לשנע אותו למקומות אחרים: לכבד, לכליות, למערכת העצבים, לעיניים וללב ,חלק ממנו גם הופך לשומן.

וככה למעשה מעבירים את הבעיה למקום אחר ולא באמת פותרים אותה.

כשהמזוודה מלאה הפתרון הנכון הוא לרוקן אותה! ולא לדחוס ולהפעיל כח.

מחלות שתנגודת לאינסולין היא השורש שלהן

  • אלצהיימר
  • סוכרת סוג 2
  • השמנה
  • שחלות פוליציסטיות – PCOS
  • עייפות כרונית
  • סרטן
  • כבד שומני
  • בעיות זיקפה
  • יתר לחץ דם
  • מחלות לב
  • הזדקנות מהירה
  • פרופיל שומנים בדם (טריגליצרידים גבוהים)

האם יש לכם תנגודת לאינסולין

תנגודת לאינסולין מתפתחת בתהליך ארוך ואיטי , לפעמים עשור שלם, אבל ברקע מתרחשים נזקים לגוף שאנחנו לא מודעים אליהם, או לא משייכים אותם לתנגודת. כגון: עייפות, פגיעה בזיכרון לטווח קצר, חוסר איזון הורמונלי ועוד.

בדיקת דם הנקראת – A1C יכולה לתת לכם תמונת מצב על רמות הסוכר בדם בשלושת החודשים האחרונים וממנה ניתן ללמוד האם יש לכם תנגודת לאינסולין. (ניתן לבקש את הבדיקה מרופא המשפחה או לערוך את הבדיקה ברשת סופרפארם בעלות של 25 ש”ח ולקבל תוצאה תוך 5 דק’)

 הפתרון לתנגודת לאינסולין

  1. להוציא מהתפריט סוכרים ועמילנים (אורז, תפוחי אדמה, פסטה, בטטה, לחם ועוד)
  2. להרכיב נכון את התפריט היומי – מעט פחמימות , קצת יותר חלבונים ולא לפחד משומנים טובים כמו שמן זית, חמאה, ביצים, אגוזים ואבוקדו.
  3. לאכול אוכל אמיתי, לא מעובד, לא קנוי, אוכל מלא וטבעי – שאתם מסוגלים לזהות את מה שאתם אוכלים!
  4. לאכול 3 פעמים ביום בזמני הארוחות בלבד ולא לנשנש.
  5. לישון טוב.
  6. ופשוט לא לאכול – צומות מתוכננים, בניגוד לרעב, הן כלי עתיק יומין להבראת הגוף, הצום הנו כלי קל מאוד ליישום. (יש המון פחדים מסביב למילה “צום” ומתעוררת תחושת רעב מידית רק מלשמוע את המילה, אבל מי שחווה צום יודע שלא רק שלא רעבים, אלא מרגישים תחושת אנרגיה גבוהה מהרגיל).
מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

A1C יורד

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30 שלי. אין דיאטה, תוכנית הרזיה, דיאטנית או קבוצות תמיכה שלא

מאמרים נוספים

ויטמין D לסוכרתיים

הקשר בין ויטמין D וסוכרת

מחסור בוויטמין D ומחלת הסוכרת הפכו בשנים האחרונות להיות מגיפות עולמיות וההערכה היא ש- 75% מהאנשים במדינות המערב חיים בחוסר. הסיבה העיקרית: חוסר חשיפה לשמש.

קטוגני וצמחוני

קטוגני וצמחוני האם אפשרי?

לדיאטה הקטוגנית יתרונות רבים לאיזון סוכר, ירידה במשקל ושמירה על בריאות טובה ללא נפילות אנרגיה תכופות. השאלה האם גם צמחוניים יכולים ליהנות מהיתרונות שיש לתזונה

כמה ]חמימות ליום

כמה פחמימות צריך לאכול ביום?

הכל מתחיל ונגמר בכמות הפחמימות הנכונה לך. בדרך כלל מי שרוצה לרדת במשקל, לשמור על סוכר מאוזן ובריאות טובה צריך לשאול את עצמו את השאלה:

צום לסירוגין מול הפחתת קלוריות

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום. מה אתם מרגישים כשאתם שומעים את המילה הזו? כשאני אומרת את המילה צום למטופלים שלי נפתחות להן העיניים לרווחה בתמיהה וחלק אפילו מקבלים ישר

צום לסירוגין – 12 טיפים חשובים

צום לסירוגין היה מאז ומתמיד חלק מהתרבות והדת של מיליוני אנשים בעולם. במאמר הזה אתן לך 12 טיפים ועצות חשובות לצום לסירוגין אשר מתבססות על

שתהייה לך שנה (לא) מתוקה!

בהתחלה חשבתי שיהיה קצת נדוש שגם אני אוציא ברכה לשנה החדשה, הרי אף אחד לא באמת קורא את כל הברכות האלה והן כבר די חוזרות

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן