כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2
mscp-logo2

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

חולי סוכרת מסוג 2 אשר מבצעים פעילות גופנית מתונה עד גבוהה עשויים להפחית עד שליש את הסיכון לתמותה. כך עולה מנתונים שהתפרסמו ב- 29.09.20 בכנס השנתי הווירטואלי של האיגוד האירופי לחקר סוכרת. כנס ה-EASD (European Association for the Study of Diabetes).

המחקר

החוקרים אספו נתונים אודות 4,859 חולים משני מאגרי נתונים מהמדינה במטרה לבחון את ההשפעה של פעילות גופנית על הסיכון לתמותה בחולים עם סוכרת מסוג 2.

הממצאים

בקרב חולים שהתאמנו בדרגה גבוהה יותר הסיכון לתמותה מכל-סיבה היה נמוך יותר משמעותית, בהשוואה לאלו שלא הקפידו על פעילות גופנית.יחס הסיכון לתמותה מכל-סיבה עמד על 0.75 באלו שהקפידו על פעילות מתונה ועל 0.68 באלו שהקפידו על פעילות גופנית מאומצת יותר.

רכיבה על אופניים

במחקר נפרד, Mathias Ried-Larsen, MSc, PhD, ראש הקבוצה במרכז לחקר פעילות גופנית, Rigshospitalet, קופנהגן, ושותפיו מצאו כי רכיבה על אופניים לוותה בירידה של 25% -31% בסיכון למוות מכל הסיבות בהשוואה לאלו שלא רכבו על אופניים.
בקרב אלו שדיווחו על רכיבה במשך עד שעה בשבוע – נרשמה ירידה של 25% בסיכון לתמותה מכל-סיבה, בהשוואה לאלו שלא רכבו כלל על אופניים.
הירידה הגדולה ביותר (31%) בשיעורי התמותה מכל-סיבה תועדה באלו שרכבו 2.5-5 שעות בשבוע.
רכיבה של 1-2.5 שעות, או למעלה מ-5 שעות בשבוע, לוותה בירידה של 23% ו-24% בסיכון היחסי לתמותה.

מסקנה

מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 צריכים להפחית את זמן הישיבה ולבצע אימוני התעמלות אירוביים כדי לסייע בשיפור התוצאות הבריאותיות הגליקמיות והכלליות שלהם.

אולי יעניין אותך גם: איזו פעילות גופנית הכי מתאימה לסוכרתיים

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

A1C יורד

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30 שלי. אין דיאטה, תוכנית הרזיה, דיאטנית או קבוצות תמיכה שלא

מאמרים נוספים

ויטמין D לסוכרתיים

הקשר בין ויטמין D וסוכרת

מחסור בוויטמין D ומחלת הסוכרת הפכו בשנים האחרונות להיות מגיפות עולמיות וההערכה היא ש- 75% מהאנשים במדינות המערב חיים בחוסר. הסיבה העיקרית: חוסר חשיפה לשמש.

קטוגני וצמחוני

קטוגני וצמחוני האם אפשרי?

לדיאטה הקטוגנית יתרונות רבים לאיזון סוכר, ירידה במשקל ושמירה על בריאות טובה ללא נפילות אנרגיה תכופות. השאלה האם גם צמחוניים יכולים ליהנות מהיתרונות שיש לתזונה

כמה ]חמימות ליום

כמה פחמימות צריך לאכול ביום?

הכל מתחיל ונגמר בכמות הפחמימות הנכונה לך. בדרך כלל מי שרוצה לרדת במשקל, לשמור על סוכר מאוזן ובריאות טובה צריך לשאול את עצמו את השאלה:

צום לסירוגין מול הפחתת קלוריות

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום. מה אתם מרגישים כשאתם שומעים את המילה הזו? כשאני אומרת את המילה צום למטופלים שלי נפתחות להן העיניים לרווחה בתמיהה וחלק אפילו מקבלים ישר

צום לסירוגין – 12 טיפים חשובים

צום לסירוגין היה מאז ומתמיד חלק מהתרבות והדת של מיליוני אנשים בעולם. במאמר הזה אתן לך 12 טיפים ועצות חשובות לצום לסירוגין אשר מתבססות על

שתהייה לך שנה (לא) מתוקה!

בהתחלה חשבתי שיהיה קצת נדוש שגם אני אוציא ברכה לשנה החדשה, הרי אף אחד לא באמת קורא את כל הברכות האלה והן כבר די חוזרות

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן