איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה
חזרה לדיאטה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

אז, היית בדיאטה דלת פחמימה או קטוגנית זמן מה והכל הלך מצוין ואז יום אחד מבלי להרגיש, מגיע הפיתוי האחד הזה. אולי זה היה באירוע משפחתי, אולי בערב החג או ברגע של דכדוך מהסגר הארוך הזה ומהמצב הכללי שאנחנו שרויים בו.
אבל הרגע הזה הפך לעוד רגע ועוד ביס קטן ואולי ליום שלם או לשבוע והנה שוב חזרה לעולם הפחמימות. שוב הרגשת הנפיחות , הכבדות , העייפות אולי אפילו כאבי מפרקים חוזרים, אין אנרגיה לכלום וההרגשה איומה כשעולים על המשקל.

כולנו היינו שם.

ולכן הדרך הטובה ביותר להתאושש ולצאת מהמצב הזה היא פשוט לשכוח אותו ולעבור הלאה.
תזונה דלת פחמימה או תזונה קטוגנית היא אורח חיים, היא לא עוד דיאטה מהירה ולכן “נפילות” כאלה עוד יקרו.
באנגלית יש פתגם שאומר  A fall is not a failure, it is only a lesson
אם גם אצלך הדברים קצת יצאו משיגרה, הנה 8 טיפים וצעדים שיש לעשות כדי לקפוץ חזרה למסלול:

יומן אכילה

אי אפשר לדעת מה בדיוק אוכלים אם לא מתעדים. אני יודעת שזה לא פשוט ואולי מעצבן ואולי אתם ממש לא הטיפוסים שירשמו כל דבר שהם אוכלים אבל זה באמת הצעד הראשון בשביל לחזור למסלול.

צום לסירוגין

תזונה דלת פחמימה הולכת מצוין עם צום לסירוגין וכידוע לך, לצום יש המון יתרונות בריאותיים במיוחד לסוכרתיים. אפשר להתחיל לאט ולהשתמש בשעות השינה שלך בלילה כרוב שעות הצום ולהתחיל בפרוטוקול המוכר 8:16. כלומר לאכול 8 שעות ו – 16 שעות לצום.

לשתות מספיק מים

מים חיוניים, ללא קשר לתפריט דל פחמימה, אבל הם עוד יותר חשובים כשמנסים לחזור לתפריט כזה. לפעמים כשאנחנו צמאים אנחנו עלולים לבלבל בין רעב לצמא. כמו כן, מים עוזרים לגוף להשתמש בחומצות שומן בצורה יעילה יותר.

מינרלים

כשרוצים לחזור לתפריט דל פחמימה או קטוגני חשוב מאוד לצרוך מינרלים בכמות הנכונה כיוון שהורדת רמות האינסולין גורמת לכליות להפריש יותר מינרלים ובעיקר נתרן. לכן, יש להוסיף לתפריט “גלגלי עזר” כמו מרק עצם, ירקות כבושים, זיתים ירוקים ומיץ מלפפונים חמוצים.

פעילות גופנית

פעילות גופנית לא תגרום למשקל לרדת. (לקריאה על הפעילות הגופנית המומלצת לסוכרתיים) אבל, בהחלט תתרום לתחושה הטובה שלך ותשכיח את הרצון לאכול. זה לא אומר להיכנס לשגרת אימונים קיצונית אלא, יותר בכיוון של לצאת להליכה לפחות 4 פעמים בשבוע למשך 45 דק’.

נשנושים נכונים

אם ממש קשה לך בהתחלה לא לאכול בין הארוחות, עדיף להכניס נשנוש שומני שלא יעלה את האינסולין ויגרום לכדור שלג ולנשנושים נוספים. (שוקולד מריר של גודיבה 90% , 4-5 יח’ פקאן, 1/2 כוס זיתים).

שינה מספקת

שינה מבחינת החשיבות שלה נמצאת בראש הפירמידה (לקריאה מורחבת על בעיות שינה אצל סוכרתיים) כשמדובר על הצלחה של תפריט דל פחמימה ובריאות תקינה. ללא שינה מספקת, הורמון הקורטיזול (הסטרס), עולה והוא מגביר את הסיכון לפתח עמידות לאינסולין, לעלות את הסוכר בדם ולהגדיל את התיאבון.

אין דבר כזה כישלון

זו רק הצורה שבה מסתכלים על הדברים. גם אם לא הצלחת זה לא אומר שנכשלת. לכן מה שנותר עכשיו הוא פשוט לקום ולהתחיל מחדש!

גם אם אתם יודעים הכל לפעמים צריכים קצת עזרה להיכנס זה ….אשמח לעזור 050-7499980

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם?
מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה

A1C יורד

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30 שלי. אין דיאטה, תוכנית הרזיה, דיאטנית או קבוצות תמיכה שלא

מאמרים נוספים

ויטמין D לסוכרתיים

הקשר בין ויטמין D וסוכרת

מחסור בוויטמין D ומחלת הסוכרת הפכו בשנים האחרונות להיות מגיפות עולמיות וההערכה היא ש- 75% מהאנשים במדינות המערב חיים בחוסר. הסיבה העיקרית: חוסר חשיפה לשמש.

קטוגני וצמחוני

קטוגני וצמחוני האם אפשרי?

לדיאטה הקטוגנית יתרונות רבים לאיזון סוכר, ירידה במשקל ושמירה על בריאות טובה ללא נפילות אנרגיה תכופות. השאלה האם גם צמחוניים יכולים ליהנות מהיתרונות שיש לתזונה

כמה ]חמימות ליום

כמה פחמימות צריך לאכול ביום?

הכל מתחיל ונגמר בכמות הפחמימות הנכונה לך. בדרך כלל מי שרוצה לרדת במשקל, לשמור על סוכר מאוזן ובריאות טובה צריך לשאול את עצמו את השאלה:

צום לסירוגין מול הפחתת קלוריות

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום. מה אתם מרגישים כשאתם שומעים את המילה הזו? כשאני אומרת את המילה צום למטופלים שלי נפתחות להן העיניים לרווחה בתמיהה וחלק אפילו מקבלים ישר

צום לסירוגין – 12 טיפים חשובים

צום לסירוגין היה מאז ומתמיד חלק מהתרבות והדת של מיליוני אנשים בעולם. במאמר הזה אתן לך 12 טיפים ועצות חשובות לצום לסירוגין אשר מתבססות על

שתהייה לך שנה (לא) מתוקה!

בהתחלה חשבתי שיהיה קצת נדוש שגם אני אוציא ברכה לשנה החדשה, הרי אף אחד לא באמת קורא את כל הברכות האלה והן כבר די חוזרות

 תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן