חשבתם פעם אם יש קשר בין מה שאתם אוכלים לאיך שאתם מרגישים?
לקביעת פגישה: 050-7499980

חשבתם פעם אם יש קשר בין מה שאתם אוכלים לאיך שאתם מרגישים?

המתח הפך להיות חלק מחיי היומיום, רואים ומרגישים בו בכל מקום, בעבודה, בכביש ובתור בסופרמרקט. כולם חיים בקצב מטורף, בודקים מיילים כל הזמן, מחוברים לוואצאפ ושומעים חדשות כל שעה… אחוז האמריקנים הנוטלים תרופות נוגדי דיכאון עלה מ -1999 עד 2012 מ-6.8% ל -13%. (על פי דו”ח שפורסם בכתב העת JAMA)

חשבתם פעם אם יש קשר בין מה שאתם אוכלים לאיך שאתם מרגישים?

האם יש קשר לעצבנות שאתם חווים, מצב רוח רע או זיכרון חלש לתזונה שלכם?

בדקו את התפריט היומי שלכם אם הוא מכיל:

  1. פחמימות מורכבות

הפחמימה מתפרקת לגלוקוז שהוא הדלק העיקרי של המוח.

חוסר בגלוקוז גורם ל: עייפות, סחרחורת, דיכאון, ריכוז חלש, עצבנות ועוד

מומלץ להוריד מהתפריט סוכרים פשוטים שמעלים את רמת הסוכר בדם במהירות וגורמים לגוף להכניס מהר את הסוכר לתאים. מה שמביא לירידה חדה ברמת הסוכר ולתחושת עייפות ועצבנות. לדוגמא: לחם לבן, אורז לבן, סוכרים, דגנים מעובדים, מוצרי חלב המכילים סוכר, מוצרים שיש בהם גלוקוזה ופרוקטוזה.

כדאי להכניס לתפריט: דגנים מלאים, עדשים, שעועית, ירקות טריים, ירקות ירוקים כהים כמו קייל ותרד, פירות ואגוזים.

  1. שומנים

60% מהמוח מורכב משומן, בשנים האחרונות יצא שם רע לשומן בגלל מחלות טרשת העורקים וכולסטרול, אך שומנים טובים הנם חיוניים לבריאות הנפשית שלנו.

לרוב האנשים יש חוסר בשומני אומגה 3 ואומגה 6 והם צורכים יותר מידי שומני טראנס.

משומני אומגה 3 מייצר גופנו פרוסטאגלאנדינים שהם חומרים דמויי הורמונים וברמות נמוכות שלהם יש יותר בעיות התנהגות, הפרעות קשב וריכוז ודיכאון.

כדאי להכניס לתפריט: זרעי פישתן, גרעיני דלעת, אגוזי מלך, דגים (סרדינים, מקרל, הרינג, סלמון), גרעיני חמניות ושומשום.

  1. חלבונים

מחסור בחומצות אמינו, אבני הבניין של החלבונים יכול לגרום לדיכאון, אדישות, חוסר רצון לקום ולעשות דברים, עצבנות, זיכרון חלש ובעיות ריכוז.

התפריט היומי של מבוגרים רבים המגיעים אליי לקליניקה, אינו כולל מספיק חלבונים, בבוקר- קורנפלקס עם חלב בצהריים סלט ובערב פיצה/ בורקס וכד’

החלבון בתפריט שלנו חיוני ביותר, מכיוון שרוב המעבירים העצביים עשויים ממנו ומשפיעים באופן ישיר על ההרגשה שלנו.

כדאי להכניס לתפריט: ביצים, סלמון, חומוס, טונה מקופסא, קוטג’, שעועית, טופו, קינואה, יוגורט, אגוזים, עדשים, אפונה ותירס.

שילובים של עדשים עם אורז ושעועית עם אורז מהווים מנה מצוינת!

  1. ויטמיני B

לוויטמיני B יש השפעה ישירה על כושר הריכוז שלנו, דיכאון, רגזנות, זיכרון חלש, נדודי שינה, חוסר דחף וחשק, חוסר ריכוז ועוד

מחסור באחד משמונת ויטמיני B משפיע ישירות על מצב הרוח והחשיבה.

ויטמיני B מתמוססים במים ויוצאים מהר מהגוף. אי לכך יש צורך לשמור על אספקה קבועה שלהם בתפריט היומי.

כדאי להכניס לתפריט: דגנים מלאים, ירקות, בננות, מוצרי חלב, ביצים, ירקות ירוקים עליים (קייל, תרד, חסה, מנגולד), פירות טריים, אגוזים, גרעינים ודגים.

  1. מינרלים וויטמינים נוספים

חומרים נוספים קשורים קשר הדוק לשמירה על המוח שלנו ועל חיזוקו:

ויטמין C– קשור ישירות להפחתת דיכאון וסכיזופרניה.

מאכלים עשירים בויטמין C : פלפל אדום, תותי יער, עלים ירוקים, ברוקולי, כרוב ניצנים, פרי הדר.

סידן – חוסר בסידן, יכול לגרום לעצבנות ותוקפנות.

מאכלים עשירים בסידן: שקדים, סויה, עלים ירוקים, אצות ים, שומשום, חרובים.

מגנזיום – חוסר קשור להיפראקטיביות ובעיות שינה.

מאכלים עשירים במגנזיום :גרעיני חמניה, שקדים,סויה, כוסמת, דגן מלא, ירקות עלים ירוקים, אצות ים.

אבץ– קיימת שכיחות גבוהה במחסור שלו והוא חשוב מאוד לבריאות הנפשית. מומלץ לצרוך במצבים של מתח, תסמונת קדם וסתית וחוסרים הורמונליים שונים.

מאכלים עשירים באבץ: דג מלוח, שומשום, גי’נג’ר, גרעיני דלעת, גרעיני חמניה ודגנים מלאים.

 

מרגישים שהתפריט שלכם לא מאוזן ?

סובלים מאחת הבעיות שהועלו במאמר?

רוצים לשפר את התפריט המשפחתי?

מוזמנים ליצור קשר ואחזור אליכם.

 

האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום אופן ייעוץ רפואי או ייעוץ מקצועי כלשהם, תחליף לייעוץ כאמור או המלצה אישית כלשהי אשר יכולה להינתן רק לאחר פגישת ייעוץ אישית, ואין בהם כדי ליצור יחסי מטפל-מטופל. על כן כל הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריותך בלבד.

 

 

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

סיפורי הצלחה:

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום. מה אתם מרגישים כשאתם שומעים את המילה הזו? כשאני אומרת את המילה צום למטופלים

ההבדל הקריטי בין צום לסירוגין להפחתת קלוריות

ההבדל הקריטי בין צום לסירוגין להפחתת קלוריות

חובבי תאוריית הקלוריות אומרים שהצום עובד כי אנחנו למעשה מגבילים את כמות הקלוריות. הם טוענים

אלכוהול וסוכרת  – מה מותר וממה חשוב להימנע?

אלכוהול וסוכרת – מה מותר וממה חשוב להימנע?

האם מותר לסוכרתיים לשתות אלכוהול? מהם המשקאות האלכוהוליים הטובים ביותר לסוכרתיים ומה הם המשקאות הגרועים

מדוע הסוכר גבוה בבוקר אצל סוכרתיים?

מדוע הסוכר גבוה בבוקר אצל סוכרתיים?

למה הסוכר שלי גבוה בבוקר אם לא אכלתי כל הלילה? את השאלה הזו אני שומעת

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן