10 הירקות הטובים לסוכרתיים!
לקביעת פגישה: 050-7499980

10 הירקות הטובים לסוכרתיים!

באמת? את רוצה להגיד לי שיש ירקות שלא טובים לסוכרתיים?
הרי ירקות הם כל כך בריאים, יש בהם ויטמינים ומינרלים, הם חינמיים ואפשר לאכול מהם ללא הגבלה …
אם גם אתם חושבים שכל הירקות טובים לסוכרתיים או לרוצים לרדת במשקל, כדאי שתקראו את המאמר הזה.

הירקות הם חלק מקבוצה גדולה ואהובה: הפחמימות.

כן, ירקות הן פחמימות לכל דבר, הן פחמימות טובות, חשובות, אבל סוכרתיים שצריכים לחשוב טוב טוב על כמות הפחמימות שהם אוכלים ביום, צריכים לחשוב גם על הקבוצה הזו ביתר תשומת לב.

ערכתי לכם רשימה קצרה של הירקות המועדפים. אלו שלא יעלו את רמות הסוכר, ירקות שרצוי לשלב אותם בכל ארוחה וכתוספת למנה העיקרית.

הכרובית

האהובה עליי כל כך.

אני קוראת לה “חפץ מעבר” להורדת פחמימות, כיוון שיש לה טעם מאוד פחמימתי ואפשר להכין ממנה אינספור מתכונים ותבשילים.

אפשר להכניס אותה לתנור כמו אייל שני , אפשר להכין ממנה פירה מדהים עם חמאה, פתיתי כרובית יכולים להחליף אורז או להכין קציצות כרובית שילדים מאוד אוהבים.

עכשיו העונה שלה תיהנו ממנה כמה שיותר.

אבוקדו

המלך מבחינתי.

כמה שיותר, יותר טוב, עם ביצה קשה כסלט, חתוך לקוביות בתוך סלט או כתוספת לארוחת בוקר. ולא, לא חייבים למרוח אותו על הלחם.

ברוקולי

עשיר מאוד ברכיבים תזונתיים, יש לו יותר ויטמין C מכל תפוז שתפגשו, מצוין ללב ואפילו עוזר לתקן תאי עור שניזוקו מקרני השמש.

קישואים

אני אוהבת אותם מאודים בדים סאם, 5 דק’ מעל האדים והם מוכנים. מוסיפים להם קצת מלח ופלפל ולשולחן.

תרד

הרבה שואלים אותי איך אני משלבת אותו בתפריט ביומיום.

אז אפשר בפשטידה עם גבינות וביצים, אבל למי שאין זמן וכח, יכול כמוני, לחתוך אותו ולהניח על מחבת עם קצת שמן זית, מלח ופלפל, בהקפצה הקצרה הזו הוא מתכווץ ונפחו יורד, אפשר להגיש כתוספת למנה העיקרית.

ואפשר גם כתוספת לחביתה.

אספרגוס

טוב, האמת שיש לי סיפור עם אספרגוס כי כבר פעמים הוא נסתר מעיני במקרר וכשמצאתי אותו היה כבר קצת מאוחר מידי…

אבל הוא סופר סופר טעים, מצריך בישול ממש קצר, והילדים שלי עפים עליו.

שעועית ירוקה

לא משנה אם היא קפואה או טרייה, תמיד היא מנה מנצחת לצד התבשיל העיקרי. בעיקר עם הרבה שום.

מלפפון

הירק שבלעדיו שום סלט ישראלי לא יהיה מושלם.

מלפפון מכיל 3 גרם פחמימה ל- 100 גרם מלפפונים, אפשר להוסיף אותו לכל ארוחה, אפשר להשתמש בו כמקלות ירק ולטבול בממרח אבוקדו או גבינת שמנת.

חציל

מי שלא אוהב חצילים על האש עם טחינה והרבה שום- שיקום! 

כן, יש לי קטע עם שום כמו ששמתם לב (זה מהבית) , חציל הוא ירק נהדר שאפשר אפילו להכין ממנו צ’יפס. טעמתם פעם צ’יפס בטעם חציל? טעם אלוהי!

כרוב

הסלט הכי מהיר שאפשר להכין זה של כרוב.

חיתוך דק עם כמה זרעי דלעת או חמנייה קלויים, שמן זית, מלח ופלפל ולא צריך יותר כלום.

אני מכניסה אותו גם לתנור, פורסת אותו לפרוסות עבות, מסדרת בתבנית עם נייר אפיה, קצת שמן זית, מלח ופלפל ותוך 20 דק’ יש מעדן לשולחן.

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

ניסים הגיע אליי בגל הראשון של הקורונה, בימים שבהם עברתי לטפל רק בזום. מטופל בתרופות

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

שמי חלי, בת 51, שמשנותיי ה-40 סובלת מיתר משקל. אז אני, בניגוד לאחרים לא ניסיתי

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

מה הביא אותי לטיפול הגעתי לטלי לאחר שראיתי את חברתי בתהליך שהיא עוברת איתה והיא

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

אז, היית בדיאטה דלת פחמימה או קטוגנית זמן מה והכל הלך מצוין ואז יום אחד

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

האם גבינות שמנות הן חלק מהתפריט לסוכרתיים? האם הן חלק מהתפריט הקטוגני? האם מותר לאכול

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

חולי סוכרת מסוג 2 אשר מבצעים פעילות גופנית מתונה עד גבוהה עשויים להפחית עד שליש

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

כולם מדברים על החשיבות של ויטמין D ולפעמים זה מרגיש כמו עוד טרנד של תוסף

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן