צום לסירוגין מסייע במאמצים להפחתת משקל ובשיפור הפרופיל המטבולי
לקביעת פגישה: 050-7499980

צום לסירוגין מסייע במאמצים להפחתת משקל ובשיפור הפרופיל המטבולי

חלון אכילה מוגבל של 10 שעות ביום מעודדת ירידה במשקל ומסייעת בשיפור הפרעות קרדיו-מטבוליות בנשים עם תסמונת מטבולית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Cell Metabolism.

במחקר שהתפרסם לפני כשבוע 05.12.19 , נבדק נושא חלון האכילה והשפעתו על שינויים מטאבולים. 

אם עד היום רק התעסקתם במה אתם אוכלים, שימו לב שגם,  למתי אתם אוכלים יש השפעה אדירה על מצבכם. 

מהו למעשה חלון אכילה של 10 שעות?

הכוונה בחלון אכילה של 10 שעות, הוא שמהביס הראשון שאכלתם עד הביס האחרון באותו היום  עבור בסה”כ 10 שעות. 

לדוגמא: נניח שהתחלתם לאכול בשעה 10:00 בבוקר הביס האחרון שתכניסו לגוף יהיה ב- 20:00 בערב. 

כך יוצא למעשה שאתם צמים 14 שעות ביממה. 

המילה צום מפחידה אנשים רבים וגורמת לתחושת רעב. אבל זה לא קורה אם אוכלים נכון את הארוחות במהלך היום. 

 

פרטי המחקר: 

המחקר כלל 19 נשים עם תסמונת מטבולית שהיו בטיפול תרופתי לסטטינים ו/או תרופות לאיזון לחץ דם. 

הנשים לפני המחקר אכלו בממוצע בחלון של  14 שעות ומעלה במהלך היממה. 

המחקר ביקש מהנשים להגביל את חלון האכילה שלהן ל- 10 שעות. 

משך המחקר: 12 שבועות. 

הנשים שהשתתפו במחקר לא שינו את התפריט שלהם ולא הפחיתו את כמות המזון שאכלו.

הן רק שינו את זמני האכילה. כלומר צמצמו את חלון האכילה. 

תוצאות המחקר: 

  • ירידה של  3.3 ק”ג  בממוצע.
  • ירידה של 3% בשומן הגוף
  • ירידה של 3% בשומן ויסארלי
  • ירידה של 4% בהיקף המותניים.
  • לחולי הסוכרת שהיו בקבוצה נרשמה ירידה משמעותית בריכוז המוגלובין מסוכרר-HbA1c

לסיכום, 

צום לסירוגין, שינוי שעות האכילה ללא צמצום כמות המזון עוזר בצורה משמעותית לירידה במשקל , איזון סוכר ומצב מטאבולי. 

 

רוצים לנסות גם? השאירו פרטים בטופס צור קשר ואחזור אליכם. 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

ניסים הגיע אליי בגל הראשון של הקורונה, בימים שבהם עברתי לטפל רק בזום. מטופל בתרופות

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

שמי חלי, בת 51, שמשנותיי ה-40 סובלת מיתר משקל. אז אני, בניגוד לאחרים לא ניסיתי

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

מה הביא אותי לטיפול הגעתי לטלי לאחר שראיתי את חברתי בתהליך שהיא עוברת איתה והיא

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

כולם מדברים על החשיבות של ויטמין D ולפעמים זה מרגיש כמו עוד טרנד של תוסף

הקשר בין ויטמין D וסוכרת

הקשר בין ויטמין D וסוכרת

מחסור בוויטמין D ומחלת הסוכרת הפכו בשנים האחרונות להיות מגיפות עולמיות וההערכה היא ש- 75%

קטוגני וצמחוני האם אפשרי?

קטוגני וצמחוני האם אפשרי?

לדיאטה הקטוגנית יתרונות רבים לאיזון סוכר, ירידה במשקל ושמירה על בריאות טובה ללא נפילות אנרגיה

כמה פחמימות צריך לאכול ביום?

כמה פחמימות צריך לאכול ביום?

הכל מתחיל ונגמר בכמות הפחמימות הנכונה לך. בדרך כלל מי שרוצה לרדת במשקל, לשמור על

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן