מי הם חיידקי המעיים? וכיצד להשפיע עליהם? +קוד קופון daytwo
לקביעת פגישה: 050-7499980

מי הם חיידקי המעיים? וכיצד להשפיע עליהם? +קוד קופון daytwo

המונח חיידקי מעיים למעשה מתייחס למיקרואורגניזמים המאכלסים את מערכת העיכול.              טריליוני חיידקים החיים בגופנו, אחראים לתהליכים ואינטראקציות עם הגוף שלנו בכל רגע ורגע.

לחיידקי המעיים יש תפקידים רבים וחיוניים לבריאות שלנו:

1. עיכול – אחד התפקידים החשובים ביותר של החיידקים.
  • החיידקים מכילים אנזימים המפרקים סוגים שונים של סוכרים, עמילניים וסיבים מהמזון על מנת שנוכל לעכל ולספוג אותם והם שותפים בתהליכי רבים כגון:
  • תסיסה של המזון – בתהליך הזה נוצרות חומצות שומן קצרות אשר מהוות מקורות אנרגיה חשובים לגוף וחיוניים לחילוף החומרים.
  • סיוע בקליטת מינרלים – סידן, מגנזיום, נחושת, אבץ וברזל.
  • סיוע בקליטה של ויטמינים- בעיקר ויטמיני B ו- K
  • ספיגה של שומנים.
2. ייצור כימיקלים המשפרים את מבנה ואיכות התאים במעיים.

תאי המעיים מהווים מחסום לכניסת חומרים רעילים לגוף והחדירות לחומרים תקינים מהווה בסיס לבריאות הגוף והמערכת החיסונית.

3. בריאות המוח.

החיידקים שותפים ליצירת כימיקלים נוירואקטיבים בינהם: אצטיל כולין, קטכולאמינים, דופמין ועוד.

4. שלמות דופן המעיים.

חיידקי המעיים שולטים באופן ישיר בשלמות של דופן המעיים, תוכלו לקרוא על מעי דליף וההשלכות שלו בקישור הזה.

מה נחשב למעיים בריאים?

מחקרים הראו שככל שאוכלוסיית המעיים מגוונת יותר, כך היא בריאה יותר ואצל אנשים האוכלים אוכל מתועש שאינו מכיל כמעט סיבים תזונתיים, אוכלוסיית המעיים הייתה דלה יותר. הסיבה לכך היא, שהמיקרובים למעשה לא קיבלו את המזון שהם צריכים על מנת לשרוד. בנוסף, נמצא שאצל אנשים בעלי עודף משקל מגוון אוכלוסיית המעיים היה דל יותר בהשוואה לאנשים רזים.

כיצד נהפוך את המעיים שלנו ליותר מגוונים?

תזונה היא בעלת ההשפעה הגדולה ביותר.

  1. סיבים תזונתיים – צריכה של סיבים תזונתיים בתפריט היומי כגון: סלרי, ברוקולי , עלים ירוקים.(להרחבת קריאה על חשיבות הסיבים התזונתיים).
  2. הפחתת שומן רב בלתי רווי – אומגה 6. (מרגרינה, שמן תירס, מזון מעובד, שמן חמניות).
  3. אומגה 3 – הגברת צריכה של דגים או בתוסף. (מחקרים הראו כי אומגה 3 משחזרת רמות חיידקים פרוביוטיים תוך שבועיים).
  4. ויטמין D – רמות נמוכות של ויטמין D קשורות לשינויים באוכלוסיית המעיים.
  5. פרוביוטיקה במזון – באמצעות הכנסה של מזונות מותססים לדוגמא:
  • גבינת קפיר.
  • יוגורט קפיר.
  • קמבוצ’ה.
  • ירקות מותססים.
  • פאפאיה ירוקה.
  1. הפחתת דגנים – עלולים לעכב צמיחה של החיידקים הטובים.
  2. אלכוהול – ידוע גם ביכולתו לפגוע באוכלוסיות חיידקים טובות.
  3. סוכרים – הפחתת סוכרים בתפריט, הסוכרים מפריעים להתפתחות החיידקים הטובים.
  4. ירקות ופירות – להקפיד על צריכה טובה ומגוונת.

אורח החיים

חשוב להבין שגם לאורח החיים השפעה על אוכלוסיית המעיים וחשוב להקפיד על מספר דברים:

  • שינה מספקת של לפחות 6-7 שעות בלילה.
  • הפחתת מתחים.
  • פעילות גופנית מתונה כמו הליכה.
  • קשרים חברתיים.
  • כולם תומכים באוכלוסיית מעיים טובה ומגוונת.
לסיכום,

שמירה על אוכלוסיה מגוונת וטובה במעיים היא ללא ספק מפתח לבריאות טובה.

היום יותר ויותר מחקרים מלמדים על הקשר בין האוכלוסיה הזו למצבי בריאות וחולי.

לחולי סוכרת, טרום סוכרת ובעלי עודף משקל המעוניינים לבצע בדיקה לאבחון אוכלוסיית החיידקים שלהם ולקבל תפריט מותאם אישית, אשמח לשלוח קופון הנחה לבדיקה , בנוסף, מוזמנים לייעוץ אישי ובדיקת התאמתם לבדיקה.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

סיפורי הצלחה:

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

שומנים בתפריט לסוכרתיים? בטוחה? ולירידה במשקל? שנים אמרו לנו ששומן משמין, ששומן סותם את העורקים

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

סוכרת עייפות ושינה – מהי הסיבה העיקרית לבעיות שינה ועייפות אצל סוכרתיים? מדוע מתעוררים בין

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

 סוכרתי ורוצה לרדת במשקל? צריך לאכול כל 2-3 שעות. מכירים את ההנחיה הזו ? יש

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

כיצד להוריד את הסוכר בדם, המשקל והעמידות לאינסולין ,בעזרת הפעילות הגופנית הנכונה ומאיזו פעילות גופנית

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן