למה אני שוב רוצה לאכול למרות שהרגע סיימתי ארוחה?
לקביעת פגישה: 050-7499980

למה אני שוב רוצה לאכול למרות שהרגע סיימתי ארוחה?

כמה פעמים אמרתם לעצמם או יותר נכון “ירדתם” על עצמכם שאין לכם כח רצון?

אבל מצד שני אתם מצליחים להתמיד בעבודה ואפילו מתקדמים בה, מצליחים לקום כל בוקר ולעמוד בכל העומס והמטלות?

אז איך זה שרק שם, בתפריט אתם לא מצליחים??

אנחנו רגילים להאשים את כח הרצון שלנו בחוסר יכולת לעמוד בפיתויים ובאוכל מזדמן.

אבל הרשו לי להוריד מכם את האשמה הזו, מי שמנהל את העניינים פה הוא לא באמת אנחנו, אלא ההורמונים שלנו.

בדיוק כפי שאנחנו לא שולטים על רמת העייפות שלנו ולא יכולים להישאר ערים 4 ימים רק מכוח הרצון

ככה גם לגבי שובע ורעב, ההורמונים שולטים!

ההורמונים למעשה מאותתים לגוף על 3 מצבים:
  1. לשרוף שומן ולרדת במשקל.
  2. לאגור שומן ולעלות במשקל.
  3. להישאר במצב מאוזן – לא לעלות ולא לרדת.
2 הורמוני מפתח המווסתים צריכת מזון ואנרגיה:
  • הורמון האינסולין
  • הורמון הלפטין

** יש עוד הורמונים נוספים הקשורים לתהליך אבל אלה שני העיקריים.

 

הורמון האינסולין מופרש בתגובה לכניסת סוכר לדם.

התפקיד שלו הוא להכניס את הסוכר מהדם לתוך התאים לצורך שימוש אנרגטי (מטבוליזם).

מלבד התפקיד החשוב הזה של האינסולין יש לו תפקיד חשוב נוסף:

הוא מאותת למוח אם צריך או לא צריך לאכול יותר וגם נותן תמונת מצב על המצב האנרגטי של הגוף.

כלומר במילים פשוטות:  אוכלים – רמות הסוכר בדם עולות – הגוף משחרר אינסולין לאגירה של הסוכר והעלייה הזו של האינסולין אומרת גם למוח שלך שיש לך מספיק אנרגיה ואתה שבע.

איפה הבעיה?

במצבים של תנגודת לאינסולין (ניתן לקרוא בהרחבה בקישור הזה), סוכרת, טרום סוכרת והשמנה  ריכוז האינסולין בדם עולה ועולה והגוף לא מגיב לאינסולין.

במצבים האלה ישנה פגיעה בהעברת המסרים מהמוח (ברמות הרצפטורים) והאיתות לשובע לא יגיע.

 

ההורמון השני נקרא לפטין ,משוחרר לגוף מתאי השומן ומהתאים בקיבה ומאותת לגוף שיש מספיק מזון ואנרגיה וכך אנחנו מרגישים שבעים.

רמות גבוהות של לפטין –  יעלו את קצב חילוף החומרים ויאותתו לגוף לשרוף שומן.

רמות נמוכות של לפטין –  יאותתו לגוף לאגור שומן ויגבירו את האכילה.

 אז מה השתבש?

כמו שהגוף מפתח תנגודת לאינסולין, כך הגוף יכול לפתח גם תנגודת ללפטין, כלומר הרמה שלו עולה ועולה אבל הגוף לא קולט אותו.

המשמעות היא שאנחנו מרגישים תחושת רעב או חשק לאכול משהו, ללא קשר לכמות שאכלנו.

כיצד נוצרת תנגודת ללפטין? ומה אפשר לעשות?

תנגודת ללפטין נוצרת בשילוב של כמה גורמים:

  1. יותר מידי סטרס.
  2. מעט מידי פעילות גופנית.
  3. מעט מידי שעות שינה.
  4. דיאטות כסח למינהן – בדיאטות כסח, צריכה מועטה של קלוריות פוגעת ברגישות הלפטין וזה ההסבר לעליה במשקל מיד עם סיום הדיאטה.
  5. הרבה סוכרים בתפריט – פחמימות מלאות וריקות כאחד.
  6. פרוקטוז המגיע בעיקר מסירופ תירס.
  7. דלקת בגוף – מעודדת עמידות ללפטין.

בעזרת שינוי של הרגלים ותזונה נכונה ניתן להחזיר את המצב לקדמותו!

  1. תפריט מאוזן עם יותר שומנים וחלבונים ופחות פחמימות.
  2. הפחתת מזון מתועש.
  3. אומגה 3 – הגבירו צריכה של מוצרים המכילים אומגה 3 כגון: דג סלמון, דג מקרל, זרעי פישתן, אגוזי מלך, צדפות, פירות יער, סרדינים על מנת להפחית דלקתיות בגוף.
  4. הוסיפו ירקות לתפריט (בעיקר עליים ופחות שורשיים).
  5. הפחיתו סטרס ביומיום – הליכה , יוגה, בילוי עם חברים ועוד
  6. הימנעו מפעילות גופנית בעצימות גבוהה אשר עלולה להכניס את הגוף לסטרס.
  7. הקפידו על כמות מספקת של שעות שינה.
  8. דגנים – הפחיתו צריכה רבה מידי של דגנים (אורז, פסטה, לחם, קינואה, קוסקוס, אמרנט ועוד) בגלל הלקטינים שבהם. (הסבר מפורט יותר בנושא יהיה במאמר נוסף).
אם גם אתם מרגישים שיש לכם “בור” ללא תחתית?
שאתם מסוגלים לאכול שוב אחרי ארוחה מלאה?
הגיע הזמן לטפל במצב ולמנוע מצבי בריאות קשים יותר.
קבעו פגישה עוד היום ואשמח לעזור ולענות על כל שאלה,

 

טלי חקק

נייד 0507499980

רוצים לקבל עדכון כשהמאמר הבא יתפרסם? הצטרפו עכשיו לרשימת הדיוור שלי

האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום אופן ייעוץ רפואי או ייעוץ מקצועי כלשהם, תחליף לייעוץ כאמור או המלצה אישית כלשהי אשר יכולה להינתן רק לאחר פגישת ייעוץ אישית, ואין בהם כדי ליצור יחסי מטפל-מטופל. על כן כל הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריותך בלבד.

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

סיפורי הצלחה:

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

שומנים בתפריט לסוכרתיים? בטוחה? ולירידה במשקל? שנים אמרו לנו ששומן משמין, ששומן סותם את העורקים

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

סוכרת עייפות ושינה – מהי הסיבה העיקרית לבעיות שינה ועייפות אצל סוכרתיים? מדוע מתעוררים בין

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

 סוכרתי ורוצה לרדת במשקל? צריך לאכול כל 2-3 שעות. מכירים את ההנחיה הזו ? יש

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

כיצד להוריד את הסוכר בדם, המשקל והעמידות לאינסולין ,בעזרת הפעילות הגופנית הנכונה ומאיזו פעילות גופנית

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן