חיזוק המערכת החיסונית בימים של קורונה – מה צריך לעשות?
לקביעת פגישה: 050-7499980

חיזוק המערכת החיסונית בימים של קורונה – מה צריך לעשות?

חיזוק מערכת החיסון קורונה

ימים לא פשוטים עוברים עלינו ולפעמים אני מרגישה שאני בתוך סרט בדיוני.

לקח לי כמה ימים להתאפס על עצמי, להבין מה עושים ואיך ממשיכים ועדיין כל יום הוא אתגר בפני עצמו.

בחרתי היום לשתף אותך, בתשובה שלי לשאלה שאני נשאלת רבות בימים האחרונים והיא כיצד לחזק את המערכת החיסונית?

והאמת שזו השאלה הכי נשאלת בעולם כולו. בעולם שמנסה להתמודד עם נגיף הקורונה שאנחנו לא ממש יודעים עליו הרבה או מספיק.

בטוחה שכבר קראת לא מעט על איך לחזק את המערכת החיסונית וקיבלת עצות רבות כמו: לקחת יותר ויטמין C , שמנים אתריים, ויטמין D ועוד .

אבל איך נדע מה מכל ההמלצות האלה באמת עובד?

זו שאלה שהתשובה עליה מורכבת בדיוק כמו שמערכת החיסון שלנו מורכבת.

מה שהופך את המצב למאתגר אף יותר.

כמי שמטפלת באופן קבוע ויומיומי בקבוצת הסיכון הגבוהה. אני רואה כל יום איך תפריט דל פחמימה הכולל אוכל טבעי ולא מעובד, מחזק ומשפר את המצב הבריאותי בהמון פרמטרים:

כבד שומני שנעלם, סוכר שמתאזן,  טריגליצרידים יורדים ויחד עם כל זה, עולה תחושת החיוניות והשינה טובה יותר.  אני רואה איך תפריט דל פחמימה מוציא הרבה אנשים ממעגל החשקים האינסופי ומהכאוס של תפריט לא מאוזן.

אומנם אני לא יכולה להוכיח שהתזונה הזו מגבירה את התפקוד של המערכת החיסונית אבל מאוד הגיוני שאם נשמור על לחץ דם, משקל וסוכר תקינים, ניתן לגוף שלנו את התנאים הטובים ביותר להילחם בנגיף.

אז מה אני חושבת שצריך לעשות?

הרבה אנשים שאני פוגשת בקליניקה מתלוננים בעיקר על חוסר בזמן. אין לי זמן לבשל, אין לי זמן לצאת להליכה, אין לי זמן לערוך קניות מסודרות וכו’

ולכן עכשיו יותר מתמיד זה הזמן שלך ללמוד על הגוף שלך ולטפל בו.

בלי כל הפיתויים בחוץ, בלי חדר מורים עמוס בעוגות, בלי עוגיות בישיבה, טיסות ארוכות ואוכל ללא הגבלה.

עכשיו יש לך את הזמן לטפל בעצמך בלי שכל אלו יפריעו לך.

הרי התקופה הזו תיגמר יום אחד, אז למה לא לנצל את הזמן הזה כדי להכניס לחיים הרגלים חדשים כשאין הפרעות ברקע?

הנה 10 דברים שאני ממליצה לעשות:

  1. ללמוד ולקרוא – באתר שלי ובאינטרנט בכלל, יש המון כתבות עם המון מידע. אלו כלים שיכולים לעזור לך לעשות שינוי. הנה קישורים לכמה מאמרים שכתבתי:

2. לישון – להקפיד על 6-7 שעות שינה ביום בשעות קבועות. שינה היא סופר חשובה בהקשר של מערכת החיסון ואני ולכן דווקא בימים אלו כשהלו”ז שלך השתנה מאוד, שמירה על שעות שינה היא מאוד קריטית. להיכנס למיטה בשעה קבועה  פחות או יותר ולקום בבוקר בשעה קבועה, זה מה שישמור גם על השעון הצירקדי , שהוא השעון הפנימי בגוף האחראי על המון תפקודים חשובים והגוף לא יצא מאיזון.

3. הפחתת סטרס – במצבי סטרס ישנה ירידה בתפקוד המערכת החיסונית. אם החרדה עולה אצלך בימים האחרונים וזה מובן לגמרי, מומלץ לשלב תרגילי הרפיה, נשימות, מדיטציה, מיינפולנס וכד’ – עכשיו זה זמן מצוין לתרגל ורשת האינטרנט מלאה בסרטונים ושיעורים.

4. פעילות גופנית – נכון, אי אפשר לצאת מהבית או ללכת לחדר כושר, אבל עדיין אפשר לעשות המון תרגילים בבית, תרגילי כח שכל כך חשובים לסוכרתיים, תרגילים בעצימות גבוהה וכד’ לקריאה נוספת על הנושא.

5. להתחיל בשינויים קטנים – למטופלים שמגיעים אליי בפעם הראשונה אני ממליצה בשלב הראשון לשנות את ארוחת הבוקר ולשים לב כיצד השינוי הזה משפיע עליהם. אם דייסת קוואר או קורנפלקס עם חלב הם חלק מארוחת הבוקר שלך ממליצה לקרוא את הכתבה הזו.

6. 80%-20% – החיים אף פעם לא מושלמים וגם אנחנו לא ולכן כל תפריט ודרך שרוצים שיעבדו לאורך זמן צריכים להתחשב בזה. אני מאמינה שאם 80% מהזמן שומרים על תפריט מדויק אפשר 20% מהזמן גם לחרוג. כמה לחרוג? זו כבר שאלה שהתשובה היא לפי המצב הבריאותי שלך והמטרות שלך.

7. לנהל יומן אכילה – כלי מדהים לבקרה על מה שאוכלים. אם אתם נמצאים בכאוס של אכילה בימים האחרונים ואוכלים מכל הבא ליד, מה שטבעי לגמרי במצבי לחץ וחרדה. אני ממליצה להתחיל לנהל יומן אכילה , יש משהו ברישום שמאוד ממקד אותנו.

8. ירקות ופירות – בהרבה מקומות כתבו לצרוך כמה שיותר פירות וירקות. ההמלצה הזו מגיעה בדרך כלל מעולם ההנחיות של תפריט דל שומן. בתפריט דל פחמימה יש יותר ערך למהות ולא כמות. כלומר הירקות צריכים לספק את צרכי הגוף כחלק מתזונה מספקת, חיונית ועשירה בחומרים מזינים וטבעיים ולא מעובדים. לרשימת הירקות המומלצים.

9. לא להכנס למצב של “אחרי החגים” , “אחרי הקורונה” – אם התחלת כבר תהליך של שינוי , אם שינוי ממש מתבקש בחייך זה הזמן להמשיך ולעשות אותו כי כשהבידוד יגמר והחיים יחזור למסלולם השינוי יהיה כבר חלק מחייך.

10. איך אני יכולה לעזור לך? בימים אלו אני ממשיכה ללוות אנשים לשינוי במצב הבריאותי שלהם, זמינה בכל אמצעי התקשורת טלפון, וואצאפ , זום וכד’. מזמינה אותך להרים טלפון ולבדוק אולי אני יכולה לעזור לך להניע את עצמך לעשיית השינוי שלך, כי דווקא עכשיו זה הזמן לטפל בעצמך ולא לחכות ל”אחרי הקורונה”. 

להשארת פרטים ויצירת קשר יש למלא את הטופס

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

הגעתי לטלי לאחר שראיתי את חברתי בתהליך שהיא עוברת איתה והיא ירדה מאוד יפה במשקל.

תוך 4 חודשים בדיקות הדם של שרי השתנו לגמרי!

תוך 4 חודשים בדיקות הדם של שרי השתנו לגמרי!

לפני ארבעה חודשים הגעתי לטלי בחיפוש נואש אחרי פתרון בהתמודדותי עם מחלת הסוכרת ועודף משקל

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

חיזוק המערכת החיסונית בימים של קורונה – מה צריך לעשות?

חיזוק המערכת החיסונית בימים של קורונה – מה צריך לעשות?

ימים לא פשוטים עוברים עלינו ולפעמים אני מרגישה שאני בתוך סרט בדיוני. לקח לי כמה

מרק עצם (Bone broth) וחשיבותו לסוכרתיים

מרק עצם (Bone broth) וחשיבותו לסוכרתיים

מרק עצם הוא בראש ובראשונה מרק מרפא ויש בו כל כך הרבה דברים טובים שלא

האם הדיאטה הקטוגנית מתאימה לסוכרתיים?

האם הדיאטה הקטוגנית מתאימה לסוכרתיים?

מניחה שרובכם שמעתם על הדיאטה הקטוגנית ושמעתם כמה היא עוזרת לאנשים לרדת במשקל.  אבל האם

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום לסירוגין – המדריך למתחילים

צום. מה אתם מרגישים כשאתם שומעים את המילה הזו? כשאני אומרת את המילה צום למטופלים

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד

נפגשים באונליין

בשל הנחיות משרד הבריאות ועל מנת לשמור על הבריאות שלכם ושלי אני מעבירה את כל הטיפולים לאונליין עכשיו יותר מתמיד זה הזמן לטפל בעצמך
דילוג לתוכן