זו הסיבה להתעוררות  בין  3 ל- 5 לפנות בוקר ומה לעשות כדי לעצור את זה!
לקביעת פגישה: 050-7499980

זו הסיבה להתעוררות  בין  3 ל- 5 לפנות בוקר ומה לעשות כדי לעצור את זה!

רבים האנשים אשר מתעוררים בין 3 ל- 5 לפנות בוקר.

חלקם מצליחים לחזור לישון וחלקם ממשיכים להתהפך במיטה או פשוט קמים ומסיימים שאת שנת הלילה.

כשאני שואלת מטופלים בקליניקה מה הם חושבים שגורם לכך, רובם טוענים שזה בגלל שיש להם:

  • עומס בראש.
  • מחשבות מטרידות.
  • לחץ בעבודה או בחיים האישיים.

ייתכן וסיבות אלו נכונות, אבל הן לא מספיק חזקות כדי להעיר אותך משינה שכל כך חשובה לבריאות הגוף.

הסיבה העיקרית העומדת מאחורי התעוררות בשעות אלו היא  חוסר איזון הורמונלי של הורמון  האינסולין

ושינויים קיצוניים ברמות הסוכר בדם.

להתעוררות לפנות בוקר מצטרפות בדרך כלל תלונות נוספות:

  • שינויים במצב הרוח.
  • דיכאון קל.
  • תסמונת קדם ווסתית (PMS).
  • תשוקה לפחמימות וסוכרים.
  • צמא מוגבר.
  • השתנה מרובה.

אז מדוע אנו מתעוררים בין 3 ל- 5 לפנות בוקר?

במהלך היום לאינסולין יש תפקיד חשוב להכנסת הסוכר לתאים, לניצול אנרגטי.

בלילה, כשאנחנו ישנים, אנחנו למעשה צמים ולא נכנס מזון לגוף.

הגוף, אשר זקוק לסוכר, בעיקר לפעילות המוח ותהליכים קריטיים נוספים לתפקוד השוטף,

מעלה את רמות הקורטיזול והוא מגרה את הגוף להפריש גלוקוז.

אנשים אשר סובלים מתנודתיות ברמות הסוכר בדם ומתנגודת לאינסולין

מתקשים להפיק את כמות הקורטיזול הנכונה לגוף ומתרחשת אצלם ירידה חדה ברמות הסוכר.

הגוף מפעיל מצב חירום בדומה למצב של סטרס וכך מעלה את רמות הסוכר בדם חזרה.

לסטרס מתלווים חרדה,פאניקה ודפיקות לב מואצות, אשר מקשים על ההירדמות חזרה.

סוכרתיים סובלים מהתופעה הזו יותר מהאחרים וניתן לקרוא על זה בהרחבה בקישור הזה.

איך בכל זאת ניתן להירדם חזרה?

אכילת כמות קטנה של חלבון עם קצת שומן, למשל אגוזים או ביצה.

עדיף לא לאכול משהו מתוק, למרות שזה מה שהמוח דורש.

להתעוררות בלילה יש מחיר במהלך היום: 

  • תאווה לסוכר
  • עצבנות
  • סחרחורת
  • ערפול מוחי וחוסר יכולת להתרכז
  • הצורך בקפאין לאנרגיה
  • אכילה כדי להקל על עייפות
  • עייפות והתרסקות אנרגטית בשעות אחר הצהריים.

על מה להקפיד בתזונה?

  • להוריד מהתפריט מזונות עמילניים – לחם, פסטה, אורז, תפוחי אדמה.
  • לאכול מספיק חלבון ושומן בכל ארוחה.
  • להוריד מהתפריט סוכרים.
אם הנך סובל מהתעוררות כרונית בשעות הללו כדאי לך לשנות את התפריט היומי ולקבל ייעוץ תזונתי.
לחוסר בשעות שינה ושינה לקויה יש השלכות בריאותיות משמעותיות.

מזמינה אותך להרים טלפון ולברר כיצד אני יכולה לעזור לך. נייד: 0507499980

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

כצמחונית (בעיקר) חשבתי שאני אוכלת בצורה מאוזנת ובריאה…הבדיקות הראו לי אחרת

כצמחונית (בעיקר) חשבתי שאני אוכלת בצורה מאוזנת ובריאה…הבדיקות הראו לי אחרת

אני בת 58 תמיד הייתי בריאה, התייחסתי לעלייה הדרגתית במשקל לאחר גיל המעבר כתופעה שעלי

הטריגליצרידים ירדו מ 524 ל- 259 ב- 3 חודשים

הטריגליצרידים ירדו מ 524 ל- 259 ב- 3 חודשים

במשך שנים רבות נאבקתי בעודף משקל וטרדות בריאותיות כמו כאבי פרקים, עייפות כרונית, לחץ בסרעפת,

אחרי 3 ימים בלבד הסוכר שלי בצום היה 85, במקום 150!

אחרי 3 ימים בלבד הסוכר שלי בצום היה 85, במקום 150!

שמי אירנה ואני בת 51. סבלתי מסכרת בהריונות והייתי מטופלת על ידי דיאטה. בשנתיים אחרונות

אחרי 20 שנה אני לא צריכה לקחת יותר כדורים – הסיפור של איריס

אחרי 20 שנה אני לא צריכה לקחת יותר כדורים – הסיפור של איריס

שמי איריס ואני בת 59. לפני מספר חודשים קיבלתי תוצאות דיי מפחידות בבדיקת דם. התוצאות

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

יום הסוכרת 2020

יום הסוכרת 2020

בימים אלו של מגפת ה- COVID-19, כשהכלכלה העולמית מתרסקת, ואנחנו חווים סכסוכים גזעיים ופוליטיים ברמה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

אז, היית בדיאטה דלת פחמימה או קטוגנית זמן מה והכל הלך מצוין ואז יום אחד

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

האם גבינות שמנות הן חלק מהתפריט לסוכרתיים? האם הן חלק מהתפריט הקטוגני? האם מותר לאכול

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

חולי סוכרת מסוג 2 אשר מבצעים פעילות גופנית מתונה עד גבוהה עשויים להפחית עד שליש

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן