האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?
לקביעת פגישה: 050-7499980

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

לאכול כל שעתיים שלוש

 סוכרתי ורוצה לרדת במשקל? צריך לאכול כל 2-3 שעות.

מכירים את ההנחיה הזו ?

יש אפילו תכניות הרזיה המשלבות תזכורות באפליקציה שהגיע הזמן לאכול. 

אבל האם זמני האכילה האלה  באמת מיטביים או מחמירים את המצב?

ב- 60 שנה האחרונות היו 2 שינויים מהותיים בהרגלי התזונה שלנו :

  1. הורדנו את השומן מהתפריט שלנו.
  2. הוספנו ארוחות במהלך היום.

למעשה עד שנות ה- 70 רוב האנשים אכלו 3 ארוחות ביום.

ארוחת בוקר, ארוחת צהריים וארוחת ערב. 

לא היו חטיפים, חטיפי אנרגיה, לא אמרו  לנו לאכול בשעה 10:00 פרי ואם חלילה ביקשנו חטיף אחר הצהריים אמרו לנו שזה יהרוס לנו את ארוחת הערב.

נשנושים? אם היו, היו מידי פעם וגם הגיעו כפינוק או כמשהו יוצא דופן.

והיום?

היום לעומת זאת בכל תכנית תזונה לבריאות או הרזיה מדברים על 6 ארוחות ביום:

ארוחת בוקר, ארוחת עשר, ארוחת צהריים, ארוחת אחרי צהריים, ארוחת ערב וארוחת לילה.

ועוד אומרים שלנו שזה יעזור לנו לשמור על רמת סוכר קבועה בדם… 

(נכון , הסוכר לא מצליח לרדת והוא נשאר גבוה כל הזמן..:) )

העולם השתנה!

רוב האנשים אוכלים היום  כמעט 6 פעמים ביום.

חטיף “בריאות” לבית ספר הפך לנורמה והורים יוצאים לגינת המשחקים עם חטיף בתיק או פרי.

חוקרים את הרגלי האכילה העכשוויים

החוקר ד”ר סאצ’ין פנדה ערך מחקר על הרגלי האכילה העכשוויים. המחקר שלו מצא  כי תדירות האכילה הממוצעת היא 3.3 פעמים ביום.

 כלומר בואו נניח שאנחנו אוכלים ארוחת בוקר בשעה 8:00 ומסיימים לקראת 22:00 את הביס האחרון , למעשה אנחנו נמצאים במצב אכילה במשך כ- 14 שעות. (היו גם לא מעט משתתפים במחקר שאוכלים גם אחרי 23:00 )

זה אומר שהזמן היחיד שאנחנו לא אוכלים הוא כשאנחנו ישנים.

כאשר המשתתפים במחקר קיבלו הנחיה לצמצם את זמני האכילה שלהם ל-10-11 שעות בלבד, הם ירדו במשקל (ממוצע 7.2 ק”ג) והרגישו טוב יותר למרות שהם לא שינו את מה שאכלו.

לשינוי שעות האכילה יש השלכות מטבוליות אדירות.

יחד עם השינוי בשעות האכילה ניתן לראות איך מגיפת ההשמנה והמחלות המטאבוליות בינהן סוכרת, כבד שומני, לחץ דם ועודף שומנים בדם הלכו וגדלו.

 

אבל שעתיים אחרי האוכל אני שוב מתחיל להיות רעב....

מתחברים למשפט הזה?

הבעיה היא שרוב האנשים מדווחים שהם רעבים כשעתיים אחרי האוכל ולא יכולים בכלל “לסחוב” 5 שעות בלי לאכול משהו. הם הופכים להיות עצבניים, חסרי מנוחה וקשה להם להתרכז.

אז איך אפשר לאכול 3 ארוחות ביום?

בהרצאה הקרובה שלי אענה על השאלה הזו ועל עוד שאלות רבות נוספות , ביניהן:

  • כיצד השינוי הזה בהיסטוריה שלנו השפיע כל כך על מגיפת ההשמנה?
  • מה גרם למגיפת הסוכרת להגיע למימדים הללו ? ( 1 מתוך 4 מבוגרים בארה”ב).
  • איך אפשר להישאר שבע 4-5 שעות ולהסתפק ב- 3 ארוחות ליום?
  • מה בתפריט שלנו כל כך מפריע לאיזון סוכר ולא מאפשר לנו לרדת במשקל?
  • האם סוכרת היא באמת מחלה כרונית או שאפשר לשנות לה את הכיוון?
  • האם עודף משקל נגרם בגלל עודף קלוריות או חוסר בפעילות גופנית? ואם לא אז מה כן?
  • האם טריגליצרידים בדם וכבד שומני נגרמים משומנים במזון?
  • האם שומן משמין?

כל התשובות ולשאלות + ועצות לבניית תפריט שיעזור לכם לעשות רברס למחלת הסוכרת ולהוריד במשקל בהרצאה הקרובה.

פרטים והרשמה בקישור המצורף .

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

ניסים הגיע אליי בגל הראשון של הקורונה, בימים שבהם עברתי לטפל רק בזום. מטופל בתרופות

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

שמי חלי, בת 51, שמשנותיי ה-40 סובלת מיתר משקל. אז אני, בניגוד לאחרים לא ניסיתי

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

מה הביא אותי לטיפול הגעתי לטלי לאחר שראיתי את חברתי בתהליך שהיא עוברת איתה והיא

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

אז, היית בדיאטה דלת פחמימה או קטוגנית זמן מה והכל הלך מצוין ואז יום אחד

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

האם גבינות שמנות הן חלק מהתפריט לסוכרתיים? האם הן חלק מהתפריט הקטוגני? האם מותר לאכול

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

חולי סוכרת מסוג 2 אשר מבצעים פעילות גופנית מתונה עד גבוהה עשויים להפחית עד שליש

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

כולם מדברים על החשיבות של ויטמין D ולפעמים זה מרגיש כמו עוד טרנד של תוסף

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן