האם ממתיק מלאכותי בריא לסוכרתיים? או לטרום סוכרתיים?
לקביעת פגישה: 050-7499980

האם ממתיק מלאכותי בריא לסוכרתיים? או לטרום סוכרתיים?

בשנים האחרונות עם העלייה בכמות האנשים החולים בסוכרת, טרום סוכרת ובעלי עודף משקל, עלתה מודעות הציבור לנזקי הסוכר.

כחלק מהמאבק במחלות אלו נראה לאנשים הגיוני להחליף את המזונות שהם אוכלים למזונות “דיאט” ו- “ללא סוכר” ובכך להפחית את צריכת הקלוריות והסוכר.

מוצרים רבים בתפריט שלנו כיום מכילים ממתיקים מלאכותיים:

  • משקאות מוגזים “דיאט”.
  • יוגורט “ללא סוכר”.
  • חטיפי אנרגיה “ללא סוכר”.
  • דגני בוקר “ללא סוכר”.
  • ועוד המון מוצרים נוספים ללא סוכר כוללים בתוכם כמות רבה של ממתיקים מלאכותיים.

המחשבה העומדת מאחורי זה, היא שצריכת הקלוריות הנמוכה יותר ואכילה של מוצרי מזון “ללא סוכר” יעזרו לאנשים לרדת במשקל.

אבל מחקרים אחרונים מראים שממתיקים מלאכותיים גורמים לנו בדיוק לדבר הפוך:

ממתיקים מלאכותיים מגבירים את התיאבון

המוח שלנו מקבל איתות על משהו מתוק שעומד להיכנס, הוא מפריש הרבה אינסולין שיתמודד עם כמות הסוכר הצפויה, אבל כשלא נכנס סוכר, האינסולין הגבוה בדם גורם לירידת סוכר חזקה אשר גורמת לנו לתחושת רעב או עצבנות קלה ומפה הדרך לצרוך עוד סוכר קצרה מאוד.

 ממתיקים מלאכותיים גורמים לתנגודת לאינסולין

עליה ברמות האינסולין בכל פעם כשהגוף מדמה מצב של כניסת סוכר, גורמת בדיוק כמו סוכר, לתנגודת לאינסולין ומפה למחלת הסוכרת ולהשמנה.

אם אתם בכל זאת צורכים ממתיקים מלאכותיים, חשוב שתדעו שיש כאלה שהם גרועים ויש גרועים יותר:

1.האופציה הכי פחות גרועה – סטיביה:

  • יתרון – לא מכיל סוכר, לא מעלה את הסוכר בדם ולא מכיל פחמימות.
  • חיסרון – יש לו טעם לוואי שלא כל אחד אוהב.
  • מוצר עדיף – נוזלי.

2. האופציה השנייה הכי פחות גרועה – אריתריטול:

  • יתרון – סוכר כוהלי עם מעט מאוד סוכר ומעט מאוד פחמימות, בשל המבנה הכימי שלו הוא אינו מתפרק בגוף, מכיוון שלגוף אין אנזים שמסוגל לפרק אותו ולכן לא מעלה את רמת הסוכר בדם.
  • חיסרון – חלק מהאנשים מדווחים על גזים ובעיות עיכול לאחר צריכתו.
  • מוצר עדיף – גרגירים אורגני.

3. האופציה השלישית הכי פחות גרועה – קסיליטול:

  • יתרון – גם סוכר כוהלי , יש לו אינדקס גליקמי נמוך ורק 50% נספג במעיים.
  • חיסרון- ה-  50% שלא נספג גורם לתסיסה במעיים ומפה לבעיות עיכול ותחושה לא טובה.
  • מתיקות – כמו סוכר רגיל.
  • מוצר עדיף – גרגירים אורגני.

לסיכום,

ממתיקים מלאכותיים לא עוזרים לך לרדת המשקל.

להפך הם עלולים לגרום לך לעלות במשקל.

הם גורמים להתגברות החשק למתוק.

היתרון היחיד שיש להם, הוא שאין להם קלוריות.

אבל – קלוריות אינן הגורם להשמנה אלא התנגודת לאינסוליןלכן אין שום סיבה להשתמש בהם.

טיפים לדרך:

  1.  נסו להפחית בהדרגה את תוספת הסוכר למשקה שאתם שותים- בכל שבוע הפחיתו מעט והגוף יתרגל לטעם במהרה.
  2.  נסו להתרגל לטעם הטבעי של המזונות שאתם אוכלים ללא תוספת של סוכר תופתעו כמה מתוקה יכולה להיות כרובית, בטטה ועגבנייה.

אם את/ה סוכרתי, טרום סוכרתי או סובל מעודף משקל ומתמודד עם קושי באיזון הסוכר בדם.

מזמינה אותך לפגישה שבה תוכל לקבל כלים לא רק איך להוריד את הסוכר בדם, אלא איך לא לגרום לו לעלות מלכתחילה.

לקביעת פגישה  – 0507499980

טלי

 

 

 

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

סיפורי הצלחה:

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

שומנים בתפריט לסוכרתיים? בטוחה? ולירידה במשקל? שנים אמרו לנו ששומן משמין, ששומן סותם את העורקים

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

סוכרת עייפות ושינה – מהי הסיבה העיקרית לבעיות שינה ועייפות אצל סוכרתיים? מדוע מתעוררים בין

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

 סוכרתי ורוצה לרדת במשקל? צריך לאכול כל 2-3 שעות. מכירים את ההנחיה הזו ? יש

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

כיצד להוריד את הסוכר בדם, המשקל והעמידות לאינסולין ,בעזרת הפעילות הגופנית הנכונה ומאיזו פעילות גופנית

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן