האם כאבי בטן וגזים הפכו לחלק מהשגרה שלך? או אולי עייפות ודיכאון? זה לא חייב להמשיך!
לקביעת פגישה: 050-7499980

האם כאבי בטן וגזים הפכו לחלק מהשגרה שלך? או אולי עייפות ודיכאון? זה לא חייב להמשיך!

מערכת העיכול, נעים להכיר! (ממש בקצרה …)

כשאנחנו אוכלים, האוכל עובר מהפה דרך הושט לקיבה ומשם למעיים.

דמיינו את המעיים כצינור ארוך, כ- 7 מטר, בעל שני קצוות.

מצד אחד הוא מחובר לתחתית הקיבה (מקבל את המזון שנכנס לקיבה) ומתפתל בתוך הגוף עד קצהו השני, שהוא פי הטבעת.

בצינור הזה מתבצעים המון תהליכים של פירוק המזון וספיגה שלו לגוף. כל עוד המזון בתוך המעיים הוא למעשה נמצא מחוץ לגוף.

הספיגה של המזון מהמעיים לגוף נעשית בצורה סלקטיבית ורק חומרים שצריכים להיכנס ושהגוף צריך אותם נכנסים ומה שלא, ממשיך הלאה למעי הגס ויוצא החוצה דרך פי הטבעת.

דופן המעי הוא שומר הראש של הגוף ולא נותן לכל אחד להיכנס.

 איפה ומתי מתחילות הבעיות?

לרוב במצבים של:

  • תזונה לקויה
  • סטרס
  • חוסר שינה
  • חוסר איזון של חיידקי המעיים
  • נטילת תרופות

נפגעת הסלקטיביות של המעי וחומרים שלא אמורים לחדור לגוף – נכנסים.

למצב הזו  קוראים-  מעי דליף. (כמו שומר שנרדם בשמירה)

 ** מעי דליף יכול להתפתח במשך שנים רבות כאשר, סטרס וחוסר שינה עלולים להחמיר את הבעיה ולזרז אותה.

 

במצב של מעי דליף מוצאים טפילים, פטריות, חיידקים רעים, רעלנים וחלבונים לא מפורקים את דרכם לזרם הדם.

הגוף מזהה אותם כחומרים לא טובים שנכנסו ומערכת החיסון תוקפת אותם.

עוצמת הפעלת המערכת החיסונית, קשורה בקשר ישיר למה נכנס ובאיזו כמות.

וכך למעשה מתפתחת בגוף דלקת. דלקת כזו היא למעשה בסיס למחלות רבות ובניהן גם מחלות אוטואימוניות.

ומכיוון שאין לה אויב אחד ספציפי היא עלולה לתקוף כל רקמה ואיבר בגוף.

 ומה אנחנו מרגישים? תלוי כל אחד בחומרת המצב שלו

  1. לפעמים לא מרגישים כלום והדלקת היא קטנה ורק אחרי שנים רבות היא תורגש, או שתתגבר במצבי סטרס.
  2. חלק ירגישו סימפטומים הקשורים בעיקר לאלרגיה למזונות או אי סבילות למזונות כגון: גזים, כאבי בטן, שלשול ועצירות לסירוגין, בחילות, הקאות.
  3. חלק ירגישו סימפטומים שלא בהכרח קשורים רק למערכת העיכול, כגון: עייפות, חשיבה מעורפלת, כאבי מפרקים, דיכאון, חרדה, בעיות עוריות, חוסר יכולת להתרכז.
  4. חלק יסבלו גם ממחלות אוטואימוניות כגון: תת פעילות של בלוטת התריס (האשימוטו), סוכרת סוג 2 , 1, קרוהן, קוליטיס, דלקת מפרקים, אסתמה של העור, פסוריאזיס ועוד..

מה עושים?

  1. תזונה נכונה – התאמת תזונה נכונה המכילה את כל המרכיבים שהגוף צריך והוצאת הרכיבים הלא טובים לגוף, תורמת לחיזוק ושיפור דופן המעי ולא מאפשרת/ מפחיתה את חדירות הרעלנים וחלקי המזון.
  2. חיידקים טובים – כחלק מתזונה נכונה, העשרת חיידקי המעיים תורמת רבות לשיפור תפקודה של מערכת העיכול.
  3. שינה – מרכיב השינה חשוב ביותר לבריאות הכללית של הגוף ולמערכת חיסון חזקה. הקפידו על שנת לילה מספקת.
  4. הפחתת סטרס – סטרס כרוני פוגע מאוד במערכת החיסונית ומחליש אותה, כשמערכת החיסון חלשה, נפגעת יכולתו של הגוף להתמודד עם הרעלנים שנכנסים לגוף. הכניסו לחייכם פעולות מפחיתות סטרס כמו – פעילות גופנית, עיסוק בתחביב  ומתן מקום לפנאי ומנוחה.
אם אתם סובלים מהבעיות שציינתי, ניתן להקל על התפקוד היומיומי ולא צריך להמשיך לסבול.
בעזרת תזונה נכונה ומותאמת אישית, תוכלו לשפר את איכות חייכם ולהרגיש טוב יותר.
מוזמנים לתאם פגישה בטלפון 0507499980 – טלי

בריאות שלמה.

 

האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום אופן ייעוץ רפואי או ייעוץ מקצועי כלשהם, תחליף לייעוץ כאמור או המלצה אישית כלשהי אשר יכולה להינתן רק לאחר פגישת ייעוץ אישית, ואין בהם כדי ליצור יחסי מטפל-מטופל. על כן כל הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריותך בלבד.

 

 

 

 

 

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה:

סיפורי הצלחה:

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

הפעם הצלחתי להוריד את הסוכר!

שמי טל אליה ואני בת 53. אני גרה בחולון וסבלתי מהשמנת יתר ממחצית שנות ה-30

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

הסיפור של ניסים שה- A1C שלו ירד מ- 8.2% ל- 6.7% ב- 3 חודשים!

ניסים הגיע אליי בגל הראשון של הקורונה, בימים שבהם עברתי לטפל רק בזום. מטופל בתרופות

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

הפעם עשיתי את השינוי הכי גדול שלי

שמי חלי, בת 51, שמשנותיי ה-40 סובלת מיתר משקל. אז אני, בניגוד לאחרים לא ניסיתי

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

בלי הצורך בכח רצון – הפעם זה היה אחרת – ירדתי 9 ק”ג לתמיד

מה הביא אותי לטיפול הגעתי לטלי לאחר שראיתי את חברתי בתהליך שהיא עוברת איתה והיא

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

איך חוזרים אחרי נפילה לדיאטה דלת פחמימה

אז, היית בדיאטה דלת פחמימה או קטוגנית זמן מה והכל הלך מצוין ואז יום אחד

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

גבינות לסוכרתיים – מה עדיף ומה פחות

האם גבינות שמנות הן חלק מהתפריט לסוכרתיים? האם הן חלק מהתפריט הקטוגני? האם מותר לאכול

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

כמה יעילה פעילות גופנית לחולי סוכרת מסוג 2

חולי סוכרת מסוג 2 אשר מבצעים פעילות גופנית מתונה עד גבוהה עשויים להפחית עד שליש

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

מקורות במזון לוויטמין D – חשוב מאוד לסוכרתיים

כולם מדברים על החשיבות של ויטמין D ולפעמים זה מרגיש כמו עוד טרנד של תוסף

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן