איך מפחיתים פחמימות בארוחה?
לקביעת פגישה: 050-7499980

איך מפחיתים פחמימות בארוחה?

Pasta variety — Stock Photo

הורדת פחמימות מהתפריט נראית לרבים כמעט בלתי אפשרית בגלל אותה “תוספת” לארוחה העיקרית. אנחנו רגילים לשים ליד המנה העיקרית בעיקר פחמימות כמו אורז, תפוחי אדמה, פסטה, פתיתים וקוסקוס וגם חושבים שזו התוספת הכי מהירה וקלה להכנה.

מי שמתמודד עם סוכר גבוה בין אם הוא סוכרתי, טרום סוכרתי או סובל מעודף משקל, חייב לשים לב לכמות ואיכות הפחמימות בארוחה.

מודה שלוקח זמן לעכל את הבשורה הזו שאפשר בלי אורז, אבל תתפלאו מסתדרים בלי!

אז למי שלא יודע ירקות הן גם פחמימות (תוכלו לקרוא בפירוט מאמר שכתבתי על זה) , רק שהן פחמימות שמיטיבות עם הגוף ולא מעלות את רמת הסוכר בדם כמו פתיתים ותפוחי אדמה.

קבלו רעיונות להחלפת מנת הפחמימה בארוחה העיקרית:

  1. הכרובית – המלכה של הירקות מבחינתי, משביעה מאוד, קלה להכנה ויש אינספור מתכונים ווריאציות שאפשר לאכול אותה.
    • כרובית שלמה בתנור – אני מבשלת אותה קודם קצת במים עד שאפשר להעביר סכין בתוכה ומשם מעבירה לתנור לעוד רבע שעה שתקבל צבע קצת שחום וטעם קריספי.
    •  קציצות כרובית.
    •  סלט טאבולה מכרובית.
    •  פיצה על בסיס כרובית (זה דורש קצת יותר הכנה).
    •  פירה מכרובית.

הכרובית ללא ספק מהווה קרש קפיצה מצוין לכל מי שרוצה להיגמל מאורז ופסטה ורוצה להכניס תוספת יותר מיטבה עם רמות הסוכר בדם.

למי שממש בעניין של כרובית ממליצה מאוד על ספר הכרובית של עז תלם, (כן, ספר שלם עם מתכונים נפלאים והכל רק עם כרובית) בספר יש המון רעיונות ושיטות בישול קלות ומהירות. ויש לו גם בלוג מאוד מעשיר ומעוררת יצירתיות.

 

  1. שעועית ירוקה – הטריה עדיפה בעיניי, אבל בהחלט גם הקפואה טובה, את הטרייה אני חולטת 5 דק’ במים רותחים ואח”כ מעבירה למחבת עם חמאה, מלח פלפל והמון שום, מקפיצה  קצת וזה יוצא אליפות!

 

  1. פטריות – פטריות הן הכי כיפיות וקלות להכנה, לוקח מעט מאוד זמן להכין אותן, אם תמדדו זמן מול הפסטה או האורז תראו שאני צודקת 🙂

מה עושים איתן? אפשר להקפיץ עם שמן זית או שמן קוקוס או חמאה להוסיף שום ותבלינים וישר להגיש לצלחת- זו התוספת הכי מהירה שיש בנוסף, אפשר לשלב אותן בחביתה, פשטידות נהדרות בשילוב גבינות ועשבי תיבול ואפשר למלא אותן עם בשר.

הפטריות ידועות כמחזקות מאוד את הגוף ומאזנות אותו במצבים של עודף או חוסר. הן נחשבות סופר פוד ומכילות חלבון, מינרלים, ויטמיני B ונוגדי חימצון .הן ידועות גם כמאזנות רמות סוכר וכולסטרול בדם.

 

  1. אנטי פסטי – רק להוסיף שמן זית, מלח, פלפל ולתנור…
    •  חצילים בתנור או על האש.
    •  בטטות בתנור.
    •  סלק בתנור.
    •  ארטישוק ירושלמי.
    •  כרובית.
    •  כרוב.
    • ברוקולי.
  1. קייל/ מנגולד/ תרד – אחד מהם או שלושתם ביחד – קוצצים דק משם למחבת, אפשר להקפיץ עם שמן קוקוס או חמאה או שמן זית בתוספת תבלינים וישר לצלחת.

 

  1. כרוב קצוץ – חותכים את הכרוב לפרוסות דקות , מחממים מחבת עם אחד מהשמנים (שמן זית, קוקוס, חמאה), מוסיפים תבלינים לפי הטעם ותוך 5 דק’ יש תוספת טעימה מאוד.

 

  1. דלעת מאודה או מבושלת בתוספת טחינה מעל – 7 דק’ הכנה!

 

  1. פסטה קישואים – ניתן לחתוך את הקישואים בצורה דומה למקרוני (צריך מכשיר מיוחד)  וביחד עם רוטב שמנת זו יכולה להיות תוספת נהדרת.

 

 

סוכרתיים, טרום סוכרתיים והרוצים להוריד במשקל חייבים לשים לב לכמות ואיכות הפחמימות היומית הנצרכת. אם אתם מתמודדים עם בעיות אלו ומרגישים שצריכים עזרה לשינויי תזונתי שלא יהיה זמני אלא לכל החיים, בפשטות וקלות, מוזמנים לקבוע פגישה  בטלפון 0507499980

טלי

רוצים לקבל עדכון כשהמאמר הבא יתפרסם? הצטרפו עכשיו לרשימת הדיוור שלי

האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום אופן ייעוץ רפואי או ייעוץ מקצועי כלשהם, תחליף לייעוץ כאמור או המלצה אישית כלשהי אשר יכולה להינתן רק לאחר פגישת ייעוץ אישית, ואין בהם כדי ליצור יחסי מטפל-מטופל. על כן כל הסתמכות על האמור לעיל הינה באחריותך בלבד.

 

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

סיפורי הצלחה:

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

שומנים בתפריט לסוכרתיים? בטוחה? ולירידה במשקל? שנים אמרו לנו ששומן משמין, ששומן סותם את העורקים

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

סוכרת עייפות ושינה – מהי הסיבה העיקרית לבעיות שינה ועייפות אצל סוכרתיים? מדוע מתעוררים בין

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

 סוכרתי ורוצה לרדת במשקל? צריך לאכול כל 2-3 שעות. מכירים את ההנחיה הזו ? יש

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

כיצד להוריד את הסוכר בדם, המשקל והעמידות לאינסולין ,בעזרת הפעילות הגופנית הנכונה ומאיזו פעילות גופנית

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן