סוכרת מסוג 2 ואלצהיימר – הכל על הקשר בינהן.
לקביעת פגישה: 050-7499980

סוכרת מסוג 2 ואלצהיימר – הכל על הקשר בינהן.

ב- 06.12.19 תתקיים הרצאה מיוחדת לסוכרתיים, טרום סוכרתיים ובעלי עודף משקל.

מזמינה אותך ללמוד מהי הטעות הכי גדולה בניהול רמות הסוכר בדם, מדוע הטריגליצרידים גבוהים למרות שלא אוכלים שומנים? איך מורידים את הכולסטרול? מדוע דיאטות לא עובדות ואיך המצב שלך לא קשור לכח הרצון שלך! ההרצאה הזו תשנה את כל מה שידעת על איזון שומנים בדם, משקל וסוכר ותיתן לך את ההנחיות הנכונות שלעולם לא קיבלת. למקדימים להרשם – מחיר מוזל עד 23.11.19 .

מזמינה אותך ללמוד מחדש את החוקים כדי לנצח!  https://lp.vp4.me/e5e9

הקשר שבין סוכר מסוג 2 לאלצהיימר
הקשר שבין רמות סוכר גבוהות בדם ואלצהיימר

האם סוכרת מסוג 2 יכולה לגרום לאלצהיימר? האם אלצהיימר זו הסוכרת של המוח? כיצד אפשר להפחית את הסיכון לאלצהיימר? במאמר שלפניך.

למוח יש תפקיד כל כך חשוב בחיים שלנו. הוא אחראי על המצב רוח, הזיכרון, היכולת שלנו לתקשר עם אחרים, לחשוב, לדמיין ועוד פעולות רבות. מפה אפשר להבין מהי החשיבות של מוח שעובד באופן תקין ואופטימלי.

במאמר הזה תוכלו ללמוד על הקשר ,שמחקרים מראים היום,  בין סוכרת סוג 2  ורמות סוכר גבוהות בדם לבין הסיכון לפתח אלצהיימר.

נתונים על מגיפת האלצהיימר בשנים האחרונות:

  • לפחות 50 מיליון בני אדם ברחבי העולם חיים עם מחלת אלצהיימר או מחלות דמנציה אחרות.
  • בכל יום אלפי משפחות משתנות לנצח, כי אחד מבני המשפחה אובחן כחולה אלצהיימר.
  • כל 65 שניות, מישהו באמריקה מפתח אלצהיימר.
  • 500,000 מקרים חדשים של מחלת האלצהיימר יאובחנו השנה.
  • בין השנים 2000 ל -2016, מקרי המוות המיוחסים למחלת האלצהיימר גדלו ב -139%.

עובדות על אלצהיימר:

  • אלצהיימר אינו תהליך נורמלי של הזדקנות!
  • ניתן להפחית את גורמי הסיכון – זה בידיים שלנו.
  • אלצהיימר זה מצב של ניוון והתכווצות של תאי המוח הגורמים לשיבושים בזיכרון, שינוי אישיותי ושיבוש בתפקודים נוספים שבסופו של דבר מובילים למוות, מאי ספיקת מוח מוחלטת.
  • אלצהיימר היא מגיפה שהולכת וגדלה.

ההשפעה הכלכלית:

  • ההוצאות הכספיות בעולם על מחלת האלצהיימר נאמדות ב- 1 טריליון דולר.
  • אלצהיימר צפוי לשבש את מערכת הבריאות של ארה”ב.
  • סך כל התשלומים עבור שירותי בריאות, סיעוד והוספיס עבור אנשים עם מחלת אלצהיימר ודמנציה צפויים לעלות מ-  290 מיליארד דולר בשנת 2018 ליותר מ -1.1 טריליון דולר בשנת 2050.
  • יותר מ 16 מיליון אמריקאים, בדרך כלל בני משפחה וחברים, מספקים טיפול ללא תשלום, עבור מישהו עם מחלת אלצהיימר או דמנציה וחווים רמות גבוהות של מתח נפשי ודיכאון כתוצאה מכך.

סוכרת מסוג 2 ואלצהיימר – מגיפה שמתפשטת

רבים חושבים שהסיבה העיקרית היא תוחלת החיים שעלתה, אבל העובדה שאנחנו מזדקנים לא באמת מסבירה את העלייה הדרמטית בכמות האנשים החולים באלצהיימר.

המשפיעים העיקריים להתפשטות המחלה הם:

  • הדרך שבה אנו חיים.
  • השינויים הסביבתיים.

מה הקשר בין סוכרת מסוג 2 ואלצהיימר?

סוכרת מסוג 2 קשורה באופן חזק מאוד למצב דלקתי בגוף ולבחירות היומיומיות שאנחנו עושים.

כבר שנים שאנחנו יודעים כיצד סוכרת מסוג 2 מתפתחת ויודעים גם איך לטפל בה.

בשנים האחרונות מתגלה, שהרבה מהגורמים אשר קשורים להחמרת סוכרת מסוג 2, קשורים גם להתפתחות של אלצהיימר.

לכן החליטו לקרוא לאלצהיימר סוכרת מסוג 3 (לקריאה נוספת מורחבת).

הקשר הזה בין שתי המחלות סופר חשוב, כי דרך הטיפול בסוכרת מסוג 2 , אנחנו לומדים איך להפחית באופן פוטנציאלי, את הסיכון למחלת האלצהיימר.

אז מדוע העובדה שיש לך סוכרת מסוג 2 מגדילה את הסיכון פי 2 , לחלות באלצהיימר?

התשובה נעוצה בשניים מהגורמים העיקרים להתפתחות של סוכרת מסוג 2:

הגורם הראשון: דלקת

התפתחות של דלקת היא חלק ממנגנון ההגנה של מערכת החיסון בגוף. היא מתרחשת כשאנחנו נפצעים ובעזרתה הגוף מרפא את הפצע.

אבל דלקת כרונית היא הרסנית. הדלקת הכרונית למעשה גורמת נזק לחלבונים ולתאים ויוצרת רדיקלים חופשיים הגורמים לתהליך מואץ של אוקסידציה. (או במילים פשוטות, בדיוק כמו שעל ברזל נוצרת חלודה כשהוא חשוף לחמצן או ירק נרקב אם הוא נשאר הרבה זמן בחוץ על השיש, כך הדלקת פוגעת בגוף בכלי הדם ובאיברים).

לאנשים סוכרתיים וטרום סוכרתיים יש רמות סוכר גבוהות בדם. סוכר ברמה גבוהה גורם לדלקת בגוף שעם הזמן מתפשטת גם למוח וגורמת למוות של תאים ואזורים שלמים ביניהם ההיפוקמפוס. (האזור האחראי על למידה)

הגורם השני: תנגודת לאינסולין / עמידות לאינסולין

אינסולין הוא ההורמון שאחראי על שמירת רמות סוכר תקינות בדם.

כשהגוף לא מצליח להתמודד עם רמות גבוהות של סוכר הנכנסות לגוף, הוא מפתח עמידות לאינסולין (מומלץ לקרוא בהרחבה בקישור הזה .

עמידות לאינסולין מתרחשת עשרות שנים לפני גילויה של סוכרת מסוג 2.

הסימנים הראשונים לכך הם עודף משקל, השמנה בטנית, כבד שומני, טרום סוכרת ואפילו ירידה בזיכרון וערפול מוחי.

מה הקשר בין על מידות לאינסולין סוכרת מסוג 2 ואלצהיימר?

עמידות לאינסולין לא מתרחשת רק בגוף אלא גם במוח.

בכניסה למוח קיים מחסום, המחסום הזה מאוד בררני ונותן מעבר רק לחומרים שהמוח צריך. המחסום הזה נקרא –  (blood–brain barrier (BBB

כשרמות הסוכר גבוהות נפגעים הרצפטורים (שומרי הראש) שאמורים להכניס את האינסולין  ומכיוון שהם פגועים הם לא מזהים את האינסולין ומונעים את כניסתו.

כך למעשה, מתפתחת גם במוח תנגודת לאינסולין, הגורמת לתאים במוח למות מרעב.

עד היום לא נמצאה תרופה למחלת האלצהיימר והטיפול החשוב הוא בעיקר מניעתי.

8 הדברים שצריך לעשות היום כדי להפחית את הסיכון להתפתחות של אלצהיימר, במיוחד לסוכרתיים:

  1. תזונה נכונה – בעזרת תזונה ניתן לשפר את הרגישות לאינסולין ,להפחית מצב דלקתי, להוריד את רמות האינסולין ולתמוך באוכלוסיית החיידקים במעיים. דיאטה דלת פחמימות, דיאטה קטוגנית ודיאטה ים תיכונית בהחלט יכולים לתת מענה מצוין.
  2. צום לסירוגין – שילוב של צום לסירוגין משפר פלאים את המצב הבריאותי (ידובר בהרחבה במאמר נפרד).
  3. שינה טובה – 7-8 שעות שינה ביום, הכרחיות לבריאות תקינה של המוח – לקריאה בהרחבה.
  4. פעילות גופנית – פעילות גופנית חשובה מהמון סיבות: בזמן פעילות גופנית השרירים צורכים יותר סוכר אשר מביא לירידת הסוכר בזרם הדם ושיפור רגישות התאים לאינסולין. מומלץ לעסוק בפעילות אירובית ופעילות של התנגדות כמו משקולות .
  5. חיידקי המעיים – הזנה טובה לחיידקי המעיים.(ישנו קשר הדוק בין המוח לחיידקי המעיים זהו אחד מהתחומים המחקר הגדולים היום).
  6. הפחתת סטרס – סטרס שגורם לעלייה של רמות הקורטיזול מעורר דלקת ומעלה רמות סוכר בדם. חפשו מה עושה לכם טוב, היו במחיצת אנשים שאתם אוהבים, תרגלו יוגה ומדיטציה, צאו לשהות בטבע.
  7. שמירה על משקל גוף תקין – מניעת השמנה ביטנית ועלייה בתאי השומן בגוף הנה הכרחית .
  8. אימון מוח – מסתבר שלמידה ללא הפסקה לאורך כל חיינו, משמרת מאוד את פעילותו של המוח. צאו ללמוד משהו חדש, משהו שיאתגר אתכם ואת המוח שלכם. (הרכיבו פאזל, שחקו ברידג’, ללמדו שפה חדשה).

לסיכום, 95% מהמקרים של אלצהיימר ניתנים למניעה והם בידיים שלכם!

רק ל-  5% יש מרכיב גנטי שגם אותו אפשר לעיתים לשנות.

אתם יכולים בכל יום לבחור איך להוריד את הסיכון בעזרת המזלג שלכם, בעזרת פעילות גופנית ובעזרת הבחירות היומיומיות.

כל צעד קטן משפיע וכל שינוי מפחית סיכון!

אבל, זה לא מספיק לקרוא את המאמר ולדעת מה צריך לעשות, צריך להתחיל לעשות. תתחילו משינוי אחד קטן כי כל שינוי קובע ומשפיע.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן