מי הם חיידקי המעיים? וכיצד להשפיע עליהם? +קוד קופון daytwo
לקביעת פגישה: 050-7499980

מי הם חיידקי המעיים? וכיצד להשפיע עליהם? +קוד קופון daytwo

ב- 06.12.19 תתקיים הרצאה מיוחדת לסוכרתיים, טרום סוכרתיים ובעלי עודף משקל.

מזמינה אותך ללמוד מהי הטעות הכי גדולה בניהול רמות הסוכר בדם, מדוע הטריגליצרידים גבוהים למרות שלא אוכלים שומנים? איך מורידים את הכולסטרול? מדוע דיאטות לא עובדות ואיך המצב שלך לא קשור לכח הרצון שלך! ההרצאה הזו תשנה את כל מה שידעת על איזון שומנים בדם, משקל וסוכר ותיתן לך את ההנחיות הנכונות שלעולם לא קיבלת. למקדימים להרשם – מחיר מוזל עד 23.11.19 .

מזמינה אותך ללמוד מחדש את החוקים כדי לנצח!  https://lp.vp4.me/e5e9

המונח חיידקי מעיים למעשה מתייחס למיקרואורגניזמים המאכלסים את מערכת העיכול.              טריליוני חיידקים החיים בגופנו, אחראים לתהליכים ואינטראקציות עם הגוף שלנו בכל רגע ורגע.

לחיידקי המעיים יש תפקידים רבים וחיוניים לבריאות שלנו:

1. עיכול – אחד התפקידים החשובים ביותר של החיידקים.
  • החיידקים מכילים אנזימים המפרקים סוגים שונים של סוכרים, עמילניים וסיבים מהמזון על מנת שנוכל לעכל ולספוג אותם והם שותפים בתהליכי רבים כגון:
  • תסיסה של המזון – בתהליך הזה נוצרות חומצות שומן קצרות אשר מהוות מקורות אנרגיה חשובים לגוף וחיוניים לחילוף החומרים.
  • סיוע בקליטת מינרלים – סידן, מגנזיום, נחושת, אבץ וברזל.
  • סיוע בקליטה של ויטמינים- בעיקר ויטמיני B ו- K
  • ספיגה של שומנים.
2. ייצור כימיקלים המשפרים את מבנה ואיכות התאים במעיים.

תאי המעיים מהווים מחסום לכניסת חומרים רעילים לגוף והחדירות לחומרים תקינים מהווה בסיס לבריאות הגוף והמערכת החיסונית.

3. בריאות המוח.

החיידקים שותפים ליצירת כימיקלים נוירואקטיבים בינהם: אצטיל כולין, קטכולאמינים, דופמין ועוד.

4. שלמות דופן המעיים.

חיידקי המעיים שולטים באופן ישיר בשלמות של דופן המעיים, תוכלו לקרוא על מעי דליף וההשלכות שלו בקישור הזה.

מה נחשב למעיים בריאים?

מחקרים הראו שככל שאוכלוסיית המעיים מגוונת יותר, כך היא בריאה יותר ואצל אנשים האוכלים אוכל מתועש שאינו מכיל כמעט סיבים תזונתיים, אוכלוסיית המעיים הייתה דלה יותר. הסיבה לכך היא, שהמיקרובים למעשה לא קיבלו את המזון שהם צריכים על מנת לשרוד. בנוסף, נמצא שאצל אנשים בעלי עודף משקל מגוון אוכלוסיית המעיים היה דל יותר בהשוואה לאנשים רזים.

כיצד נהפוך את המעיים שלנו ליותר מגוונים?

תזונה היא בעלת ההשפעה הגדולה ביותר.

  1. סיבים תזונתיים – צריכה של סיבים תזונתיים בתפריט היומי כגון: סלרי, ברוקולי , עלים ירוקים.(להרחבת קריאה על חשיבות הסיבים התזונתיים).
  2. הפחתת שומן רב בלתי רווי – אומגה 6. (מרגרינה, שמן תירס, מזון מעובד, שמן חמניות).
  3. אומגה 3 – הגברת צריכה של דגים או בתוסף. (מחקרים הראו כי אומגה 3 משחזרת רמות חיידקים פרוביוטיים תוך שבועיים).
  4. ויטמין D – רמות נמוכות של ויטמין D קשורות לשינויים באוכלוסיית המעיים.
  5. פרוביוטיקה במזון – באמצעות הכנסה של מזונות מותססים לדוגמא:
  • גבינת קפיר.
  • יוגורט קפיר.
  • קמבוצ’ה.
  • ירקות מותססים.
  • פאפאיה ירוקה.
  1. הפחתת דגנים – עלולים לעכב צמיחה של החיידקים הטובים.
  2. אלכוהול – ידוע גם ביכולתו לפגוע באוכלוסיות חיידקים טובות.
  3. סוכרים – הפחתת סוכרים בתפריט, הסוכרים מפריעים להתפתחות החיידקים הטובים.
  4. ירקות ופירות – להקפיד על צריכה טובה ומגוונת.

אורח החיים

חשוב להבין שגם לאורח החיים השפעה על אוכלוסיית המעיים וחשוב להקפיד על מספר דברים:

  • שינה מספקת של לפחות 6-7 שעות בלילה.
  • הפחתת מתחים.
  • פעילות גופנית מתונה כמו הליכה.
  • קשרים חברתיים.
  • כולם תומכים באוכלוסיית מעיים טובה ומגוונת.
לסיכום,

שמירה על אוכלוסיה מגוונת וטובה במעיים היא ללא ספק מפתח לבריאות טובה.

היום יותר ויותר מחקרים מלמדים על הקשר בין האוכלוסיה הזו למצבי בריאות וחולי.

לחולי סוכרת, טרום סוכרת ובעלי עודף משקל המעוניינים לבצע בדיקה לאבחון אוכלוסיית החיידקים שלהם ולקבל תפריט מותאם אישית, אשמח לשלוח קופון הנחה לבדיקה , בנוסף, מוזמנים לייעוץ אישי ובדיקת התאמתם לבדיקה.

מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן