טיפול בסוכרת בעזרת צום לסירוגין
לקביעת פגישה: 050-7499980

טיפול בסוכרת בעזרת צום לסירוגין

צום לסירוגין

טיפול בסוכרת בעזרת צום לסירוגין היא אחת הדרכים הכי יעילות לטיפול. בצום לסירוגין מתרחשים תהליכי ריפוי עמוקים מאוד ברמת התא והוא ידוע כשיטת טיפול עתיקה. במאמר שלפניכם אספתי את השאלות הנפוצות לגבי צום לסירוגין והתשובות עליהן.

1. האם זה בריא בכלל?  

יש כל כך הרבה יתרונות לצום לסירוגין. ירידה במשקל, איזון רמות הסוכר בדם, עליית האנרגיה, שיפור תפקודי כבד, איזון לחץ דם, איזון ייצור כולסטרול ועוד

אנשים בעולם ובהיסטוריה של האנושות צמים כבר אלפי שנים מטעמי דת או בריאות.

אז מהי הסיבה שרופא לא ממליץ על צום?  

תעשיית המזון היא המרוויחה הגדולה בתחום הדיאטות. מוצרי מזון דיאטטיים ממלאים את המדפים שלנו. והמרוויחה השנייה היא תעשיית התרופות, אשר מוציאה לשוק תרופות חדשות כל הזמן.

בצום – אף אחד לא מרוויח כלום – חוץ ממי שצם!

2. השריר לא יתפרק לי?

רבים השוקלים להתחיל לצום מפחדים מאיבוד מסת שריר.

הם חושבים שאם הם יפסיקו לאכול, הגוף שלהם יתחיל לפרק את השריר בשביל אנרגיה, אבל זה לא באמת מה שקורה בגוף.

מה כן קורה?

הגוף שלנו מאחסן אנרגיה ב- 2 דרכים:

כסוכר – הגוף הוא מכונה מאוד חסכונית, אם נכניס לגוף יותר אנרגיה ממה שהוא צריך, הוא ישמור את העודף לאחר כך.

איך הוא עושה את זה ? את הסוכר העודף (הגלוקוז) הגוף הופך לגליקוגן ושומר אותו בכבד, במידה והכבד כבר “מלא” הוא ישמור אותו כשומן.

כשהגוף זקוק לאנרגיה ולא נכנס מזון כמו בזמנים של צום לסירוגין, הגוף מפרק את הסוכר שאחסן בכבד (גליקוגן) בתהליך שנקרא גלוקונאוגנזה ומייצר לעצמו גלוקוז זמין חדש (זה גם מה שקורה כשאנחנו ישנים), כשהגליקוגן ייגמר הוא יתחיל לפרק שומן (במילים אחרות – הרזיה!).

לגוף יש סדר עדיפות להפקת אנרגיה ואין לו שום סיבה להעדיף פירוק של שריר ולא להשתמש באנרגיה שהוא “שמר” בצד.

ההסבר הכי הגיוני מגיע מהדוגמא של איש המערות: צום לסירוגין היה חלק משיגרת היומיום. אוכל לא היה זמין בכל שעות היממה ובטח שלא בכל יום.

אם היה מתחיל אצלו פירוק שריר, לא היה נשאר לו כח לצאת מהמערה ולצוד שוב את האוכל שהוא זקוק לו. כך גם היום, הגוף חכם מאוד ולא מבזבז “סתם” אנרגיה.

3. האם הגוף שלי נכנס למצב של הרעבה?

במצבי הרעבה, הגוף מתחיל פחות ופחות להשתמש  במערכות שאינן הכרחיות לתפקוד של הגוף. כתוצאה מכך תורגש עייפות גדולה, דכדוך עמוק, קור בגפיים, מערכת העיכול תאט את הקצב שלה וכד’

בצום לסירוגין זה לא קורה! מחקרים מראים שבזמן צום: קצב חילוף החומרים נשאר קבוע ואפילו עולים הורמון האדרנלין והורמון הגדילה.

4. האם לא נפגעת התזונה שלי? האם יהיו לי חסרים תזונתיים של ויטמינים ומינרלים?

תקופת צום קצרה לא תוביל לחסרים תזונתיים, בתקופות ארוכות יותר נוטלים מולטי ויטמינים.

5. האם צום יוביל אותי לעודף אכילה כאשר אפסיק את הצום?

זה עלול לקרות. אבל, מחקרים מראים שגם אם אכלת קצת יותר מהרגיל הכמות אינה מתקרבת בכלל לכמות שהיית אוכל אם לא היית צם.

6. מה יקרה למוח בזמן צום? הוא הרי צריך סוכר כל הזמן.

המוח זקוק לסוכר בדם ולאו דווקא לסוכר שמגיע מהמזון כיוון שהגוף יודע לייצר את הסוכר של עצמו (כפי שכתבתי בסעיף 1) גם אם נאכל סוכר או לא, הגוף ישמור על רמות סוכר מאוזנות.

 

טיפול בסוכרת בעזרת צום לסירוגין

רוב הדיאטות לאיזון סוכר, מכתיבות לנו לאכול מזונות שלא יעלו את רמת הסוכר בדם באופן מהיר.

אבל זה רק חלק מהפתרון, כיוון שהן לא מתייחסות לנושא העמידות לאינסולין.

צום לסירוגין היא הדרך להפחית את העמידות לאינסולין כלומר, לשפר את רגישות התאים לאינסולין וכך לרדת במשקל ולשמור על סוכר מאוזן לכל החיים.

מי שהצליח ללמוד להשתמש בכלי הזה, יצליח תמיד לשמור על משקל תקין וסוכר מאוזן.

במושגים רוחניים ודתיים הצום נחשב למנקה רוחני ואנרגטי והוא שזור בתרבויות ודתות רבות.

הצום הוא חינמי! לא צריך לקנות תוספים יקרים, לא צריך לבשל וגם לא לרחוץ כלים. 🙂

מה קורה לגוף בזמן צום? היתרונות

  1. ירידה במשקל – היתרון העיקרי של צום לסירוגין ולא כי אנחנו מרעיבים את עצמינו אלא כי נעשה שינוי הורמונלי בתהליך הזה המאפשר לתאים שלנו להיות רגישים יותר לסוכר ולאינסולין.
  2. שיפור ריכוז וחידוד החשיבה.
  3. מוריד רמות סוכר בדם.
  4. משפר את היכולת של הגוף לשרוף שומן.
  5. אריכות ימים.
  6. מוריד דלקתיות בגוף.
  7. משפר את הרגישות לאינסולין.
  8. כלי מניעתי לאלצהיימר.
  9. מעלה את הורמון הגדילה.
  10. מעלה קורטיזול ונותן לנו המון אנרגיה.
  11. לא מאט את הקצב המטאבולי כמו בדיאטה דלת קלוריות.

צום לסירוגין מצליח איפה שכל הדיאטות נכשלו

רוב הדיאטות נכשלות! זו כבר עובדה.

ורוב האנשים שמגיעים אליי אומרים לי שהם כבר ניסו הכל. הם כבר ספרו קלוריות, ספרו נקודות , מדדו ושקלו את האוכל שלהם , הורידו גלוטן, הורידו סוכר, נרשמו לקבוצת ריצה – הכל !!

מעבר לכך רוב האנשים כבר מבולבלים. האם להוריד גלוטן ? להוריד שומן? להוסיף שומן? להוריד פחמימות? להפחית בקלוריות? להתעמל יותר? לשתות צמחים?

צום לסירוגין ככלי טיפולי הוא גישה אחרת לגמרי מכל מה שהכרתם עד היום:

  1. הוא הרבה יותר קל ליישום.
  2. קל מאוד להבין אותו בהסבר של פגישה אחת.
  3. הוא חינמי.
  4. מביא תוצאות לאורך זמן.
  5. נוח לשימוש בכל מקום וזמן.
  6. מאפשר “חריגה” מהתפריט ללא רגשי אשמה.
  7. מאפשר חזרה לשיגרה במהירות.
  8. שימוש גמיש – אפשר להתחיל ולסיים מתי שרוצים.
  9. מתאים לכל האנשים לצמחוניים, קרניבורים , טבעוניים ואוכלי כל.
  10. נותן המון אנרגיה.
מעוניינים לקבל למייל את המאמר הבא שאפרסם? מלאו את הטופס ותהנו מהקריאה.

סיפורי הצלחה:

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

סבלתי 10 שנים מכבד שומני – היום כבר לא!

אחרי 10 שנים של כבד שומני…המצב שלי החריף! הגעתי לטלי דרך אמא של חברה טובה,

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הטעות של הרופא = המזל של סוזן.

הגעתי לטלי אחרי שנים של התמודדות עם מצב טרום סוכרתי ועם חשש להתפתחות סוכרת ההיסטוריה

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות מתוקי ניצחה את הסוכרת המשפחתית

רעות הגיעה אליי בסוף חודש ינואר עם סוכר ממוצע של 131. לאחר ניסיונות כושלים לאזן

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

בדיקות דם אחרונות הכניסו אותי לחרדה- ראיתי לנגד עיניי את אבי

הסיפור שלי,  מיכל וכטרמן, בת 64  התחיל כשעשיתי את הבדיקות דם האחרונות שלי. התוצאות הכניסו

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

סוכרתיים: 5 סיבות להוספת שומנים לתפריט

שומנים בתפריט לסוכרתיים? בטוחה? ולירידה במשקל? שנים אמרו לנו ששומן משמין, ששומן סותם את העורקים

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

בעיות שינה אצל סוכרתיים: הסיבות והפתרונות.

סוכרת עייפות ושינה – מהי הסיבה העיקרית לבעיות שינה ועייפות אצל סוכרתיים? מדוע מתעוררים בין

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

האם סוכרתיים ובעלי עודף משקל צריכים לאכול כל 2-3 שעות?

 סוכרתי ורוצה לרדת במשקל? צריך לאכול כל 2-3 שעות. מכירים את ההנחיה הזו ? יש

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

איזו פעילות גופנית הכי טובה לסוכרתיים ולירידה במשקל ואיזו ממש לא?

כיצד להוריד את הסוכר בדם, המשקל והעמידות לאינסולין ,בעזרת הפעילות הגופנית הנכונה ומאיזו פעילות גופנית

 

 

תוכן האתר נועד לספק מידע כללי בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ מקצועי או להכשיר מטפלים. אין להסתמך על המידע באתר כעל מקור בלעדי, או כתחליף לייעוץ, טיפול, אבחון, השגחה וחוות דעת של רופא מוסמך. מתן אמון בלתי מסויג בתוכן כלשהוא באתר הוא סיכון שכולו של הגולש ובאחריותו. כמקובל בתחום הרפואה המשלימה, התאמת טיפול נעשית באופן אינדווידואלי וספציפי לכל אדם, כל מקרה לגופו, לכן יש להתייחס אל התכנים באתר בזהירות ואין להסתמך עליהם.
חלק מהמידע הינו בגדר דעה אישית של הכותבת בלבד ואינו מתיימר להתאים לכל אדם. השימוש והצפייה באתר הינם באחריות הגולש בלבד ואין לראות במידע המופיע באתר משום הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או אחריות או חובות כלשהם של הכותבת לכל נזק ישיר ו/או עקיף העלול להיגרם כתוצאה משימוש לא מוסמך במידע זה. 

Call Now Button שיחת חינם להתייעצות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן